베트남 남북고속도로 건설 본격화...자재시장 활성화 시동 Two more North-South expressway sections to be publicly funded

베트남, 건설자재시장 활성화 예상


   금년에는 베트남 건설자재시장의 활성화가 예상된다.  


베트남 건설부는 인프라개발투자와 부동산시장의 회복으로 인해 수요가 확대되어 활성화될 것으로 예상하였다.


홍수 피해 복구 사업도 가세


A section of the La Son-Tuy Loan Expressway connecting Thua Thien Hue Province with Da Nang City which will be linked with the North-South Expressway. Photo by VnExpress/Vo Thanh.


Two more North-South expressway sections to be publicly funded


Lawmakers have approved the use of public funds to build two more sections of the North-South Expressway that have failed to interest bidders.




The 43-kilometer National Road 45 – Nghi Son section in Thanh Hoa Province and the 50-kilometer Nghi Son – Dien Chau section between Thanh Hoa and Nghe An Province, both in the central region, are urgent projects though no one has tendered for them, the Standing Committee of the National Assembly decided on Monday.


Months after the tendering process began, the former project received only one bid, from an unqualified party, while the latter got none.


The two sections have the second and third highest number of users out of the eight sections originally planned to be privately funded, and the whole eastern cluster of the North-South Expressway (comprising 11 sections) has already delayed the schedule, lawmakers said.


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https://e.vnexpress.net/news/business/economy/two-more-north-south-expressway-sections-to-be-publicly-funded-4219719.html


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건설부는 지난해 발생한 홍수와 산악지역의 산사태로 인해 손상받은 인프라의 복구에 많은 건설자재가 필요하고, 여기에 부동산시장이 회복세를 보일 것이라는 전망에 따라 부동산 부분에 대한 투자가 집중되어 건설자재에 대한 수요가 더욱 확대될 것으로 예상하였다.  


베트남 현지 증권회사의 분석에 따르면 금년에 개발사업에 투자가 확대됨에 따라 건설자재생산업체들이 혜택을 볼 것으로 전망하였다. 특히 North-South expressway가 추진되어, 금년에 동 프로젝트의 11개 구간에 대한 투자 40%가 집행되기 때문에 긍정적인 전망이 힘을 얻고 있다. 


Vietnamnet



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아스팔트, 강철 및 시메트에 각각 5조9천억동, 6조4천억동 그리고 3조8천억동이 투입될 것으로 예상된다. 한편 2023년에 완공될 예정인 North-South expressway에 필요한 총 아스팔트, 강철 및 시멘트를 현지화로 환산할 경우 20조8천억동, 14조8천억동, 8조9천억동에 달할 것으로 추정된다.

<출처: Vietnam net 2021.1.12>

아시아실 구민재 (Tel. 02-3406-1045) icak.or.kr

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