현대로템, '뉴질랜드 웰링턴 메트링크 교외선' 운영권 공동 수주 Transdev chosen for Wellington suburban rail contract
트란스데브와
운영 공동 우선 협상대상자 선정
2016년 7월부터 착수
1500kV EMU차량 납품 중
웰링턴 메트링크 교외선 노선현황
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Transdev(전 Veolia Transport) 와 현대 로템 컨소시움이 뉴질랜드 웰링턴지역의 도심과 주변지역 연결하는 노선을 담당할 우선협상 대상자로 선정됐다. 뉴질랜드 Metlink suburban network 노선을 소유하고 있는 Wellington 주 정부는 12월 17일 Transdev와 현대 로템 컨소시움이 2016년 7월부터 이 노선을 운행할 우선 협상자로 선정되었으며, 최종 낙찰시 15년간 이 노선에 대한 운영권을 가진다고 발표했다. Transdev는 현재 뉴질랜드 오클랜드에서도 철도를 운영 하고 있으며, 현대 로템은 Metlink suburban network 노선에 1500kV EMU차량을 납품 중에 있다. 현재 이 노선은 뉴질랜드 국영 철도 기업인 KiwiRail의 자회사인 Tranz Metro에서 운영하고 있으며, 이번 계약 조건에는 400명에 달하는 Tranz Metro 근무하는 직원들에 대한 자동 고용 승계조항이 포함된 것으로 알려졌다. Wellington 주 정부 의장인 Chris Laidlaw는 이번 계약은 운영실적과 성과를 판단기준으로 내세운 첫 대중교통 운영 입찰이라면서 이번 계약으로 Wellington 내 대중교통을 이용하는 이용객들에게 더 나은 서비스가 제공될 것이라고 말했다. (영국:인터넷레일뉴스) 김태승 특파원 |
Transdev chosen for Wellington suburban rail contract
Written by Keith Barrow
GREATER Wellington Regional Council (GWRC) announced on December 17 that it has selected Transdev Australasia in a partnership with Hyundai Rotem as preferred bidder for a contract to operate the Metlink suburban network in New Zealand's second-largest city.
GWRC says it will now begin negotiations with Transdev to finalise the terms of the 15-year performance-based contract, with the aim of awarding the contract by March. If the talks are successful, Transdev will take over from the current operator, KiwiRail's TranzMetro subsidiary in July. The contract requires the winning bidder to retain 400 staff currently employed by TranzMetro.
Two other bidders - Serco, and a consortium of Keolis, Downer, and KiwiRail - also submitted offers in the tender.
Hyundai Rotem is currently delivering a fleet of 83 FP class Matangi two-car EMUs to replace life-expired rolling stock on the Metlink network. The final trains are due to arrive in Wellington next year.
The jobs of 400 TranzMetro staff who currently deliver Wellington's metro rail service and maintain the new Matangi trains will be preserved. GWRC's contract will require Transdev and Hyundai Rotem to offer employment to those staff on the same or more favourable conditions.
"The rail contract is the first of all new, performance-based contracts for our train, bus and harbour ferry services," says GWRC chair Mr Chris Laidlaw. "The new contracts will mean better services for customers and provide strong incentives for operators to grow patronage by making public transport easier and smarter."
Wellington's suburban rail network carried 11.6 million passengers in the 2013-14 financial year.
http://www.railjournal.com/index.php/australia-nz/transdev-chosen-for-wellington-suburban-rail-contract.html?channel=
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