중국, 향후 5년간 철도 신선 건설에 2.8조yuan(4,380억$) 투입 China to spend US$438b on rail network in next 5 years
23,000km 이상 철도 건설
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중국이 제13차 5개년 계획(2016-‘20) 기간 중 철도 신선 건설에 2.8조yuan(4,380억$)을 투입키로 하였다고 Economic Information Daily가 11.27일 발표하였다. 23,000km 이상의 철도가 건설될 예정으로 주로 중서부 지역으로 향하는 광역도시 간 신선건설에 우선순위가 매겨질 것으로 보인다. 산시성의 4,600km 철도 건설에 2,500억yuan이 투입되고 푸젠성 지역에는 1,600억yuan을 들여 1,374km의 철도를 건설하게 된다. 여객 수송 전용 철도망 확충을 위해 Yinchuan에서 Lanzhou까지, Baotou에서 Xi'an까지, Chongqing과 Guiyang, Datong에서 Taiyuan과 Zhanjiang까지, 그리고 Xiamen에서 Changsha 및 Chongqing까지의 고속철도가 건설된다. 5개년 계획에는 베이징, 톈진, 허베이 광역 도시에 1,700km의 도시철도가 건설 되도록 되어 있는데 800km는 지하철로 900km는 교외철도로 놓여진다. 베이징 교통위원회는 최근 도심에서 70km 거리를 1시간 이내에 도달하도록 방사형 교통망을 격자형태로 건설 하는 것을 골자로 한 장기 발전계획을 수립하였다. 이 계획에 의하면 2050년까지 23개 노선에 총 3,453km를 건설토록 되어 있는데 이 중 8개 노선 1,012km는 2020년까지 완성토록 계획 되었다. 이번 5개년 계획은 제12차 5개년 계획(2011-15)때의 2.8조yuan 투자계획과 유사한 점이 있다. 그러나 철도 투자를 통해 경제 개발을 촉진하고자 하는 정부방침에 따라 기간 중 실제 투자액이 3.5조yuan으로 증가될 것으로 보인다. 금년에만 철도 건설에 2011년의 5,800억yuan 보다 11.3% 늘어난 8,000억yuan을 투입하였다. 금년은 제12차 5개년 계획기간 중 철도 투자가 최고조에 달해 8,000km 노선의 철도가 개통될 것으로 전망된다. 금년 초에 발표한 아시아, 유럽, 아프리카의 접근성 향상을 위한 ‘Belt & Road Initiative’와 관련하여 5개년 계획에는 철도 기술 장비의 수출 목표가 제시되어 있다. 6,500억yuan이 넘는 철도 관련 수출에서 고속철도, 재래철도 및 도시철도가 30%를 차지 할 것으로 보이며 철도 서비스 수출은 15%에 달할 것으로 예상된다. 자료 : Railway Gazette, 2015.11.30 (인터넷레일뉴스 : 유희복 편집위원) |
China to spend US$438b on rail network in next 5 years
A CRH train that runs on the Beijing-Shanghai High-Speed Railway leaves Tianjin South Railway Station in North China's Tianjin, June 30, 2012. [Photo/Xinhua]
China Daily, November 27, 2015
China is set to invest a total of at least 2.8 trillion yuan ($438 billion) in railway construction during the 13th Five-Year Plan period (2016-2020), reported Economic Information Daily.
National railway network will grow by more than 23,000 kilometers over the next five years, with intercity projects and ones in Midwest regions being priority, said the newspaper citing people familiar with the matter.
China's railway construction has been on a fast track, as the country saw the annual investment surge by 11.3 percent from 580 billion yuan in 2011 to 800 billion yuan in 2014.
During the 12th Five-Year Plan period, China spent a combined 3.47 trillion yuan on new rails, exceeding the original target of 2.8 trillion yuan by far, according to the newspaper.
High-speed railway remains as one of the key infrastructure projects, according to the 13th Five-Year plans released by local governments.
Projects that are expected to be underway include lines from Yinchuan to Lanzhou, Baotou to Xi'an, Chongqing and Guiyang, Datong to Taiyuan and Zhanjiang, and Xiamen to Changsha and Chongqing.
Beijing plans to expand its suburb rail lines by 800 kilometers, and urban transits by 900 kilometers, according to its 13th Five-Year Plan proposal.
The Belt and Road Initiative will also boost exports of high-speed rail technologies and related products, said the newspaper citing a government plan, adding that China expects rail equipment sales to exceed 650 billion yuan by 2020.
As the country makes its way into becoming a leading player, exports will account for more than 30 percent of the sales by 2020, while 15 percent is expected to come from service trades, according to the plan.
http://www.china.org.cn/business/2015-11/27/content_37179622.htm
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