London Underground energy recovery trial proves successful 영국 런던지하철, 세계 최초로 에너지 회수장치 가동 성공
London Underground energy recovery trial proves successful
영국 런던지하철, 세계 최초로 에너지 회수장치 가동 성공
Transport for London has succesfully tested inverting substation energy recovery
technology on the Victoria Line. source railwaygazette.com
런던지하철 빅토리아라인의 에너지 회수장치가 시험에 성공했다.
edited by kcontents
케이콘텐츠 편집
런던 교통당국은 세계 최초로 런던 지하철에 설치한 알스톰의 Harmonic & Energy Saving Optimiser(HESOP) 에너지 회수 장치가 성공적으로 가동되었다고 발표하였다.
HESOP 장치는 제동동력 에너지를 견인력으로 충당하여 사용하게 할 수 있을 뿐만 아니라 가속에 사용되지 않을 때는 그리드로 다시 되돌려 보낼 수도 있다.
HESOP 설비는 빅토리아 라인의 Cloudesley Road 변전소에 설치되었으며 이를 위해 UK Power Networks Services가 1백만 유로의 계약을 체결한 바 있다. TfL은 5주간의 시험 가동 결과 1주일간 회수한 에너지가 Holborn역의 2일 이상의 에너지 사용량과 같았다고 밝혔다.
시험 가동에 성공한 HESOP 설비는 그 자리에서 계속 가동되게 된다. 또한 본 기술은 피카딜리, 워털루 라인의 인프라 현대화, 차량 장비 교체 등 런던 지하철 신규 사업에도 확대 적용될 것으로 보인다.
TfL은 이를 통해 런던 지하철의 에너지 소비를 5%까지 절감 할 수 있을 것이며, 뿐만 아니라 터널 내 제동으로 인한 열 발생을 감축시키는 동시에 이에 따라, 에어컨 작동에 필요한 에너지도 줄일 수 있을 것으로 기대하고 있다.
이번 최신 재생제동기술을 통해 전 철도망의 역 전력 공급 시스템을 어떻게 바꿀 것인가에 대한 희망적인 가능성을 확인하였으며 전력 소비 감축과 더불어 에너지 예산을 획기적으로 절감할 수 있는 열쇠를 찾게 되었다고 전력, 냉방국장은 발표하였다. Chris Tong 국장은 에너지 감축을 위해 배전의 노력을 다 할 것을 약속드린다면서 금번 세계 최초의 지하철 신기술은 환경보호를 위한 우리의 끊임없는 노력의 일환일 뿐이라고 덧붙인다. 출처 [레일뉴스]유희복기자 |
UK: Transport for London has announced that the ‘world first’ installation of Alstom's Harmonic & Energy Saving Optimiser inverting substation energy recovery technology on a metro line has proved successful.
As well as feeding energy regenerated by braking trains back into the traction power supply, HESOP can return power to the grid when it not required by accelerating trains.
The HESOP equipment was installed at the Victoria Line’s Cloudesley Road substation under a €1m contract awarded by UK Power Networks Services. Following a five-week trial, TfL said the energy which was recovered in a week was the equivalent of the power requirements of Holborn station for more than two days.
HESOP is to remain in service following the trials. A wider roll-out of the technology could be included as part of TfL’s New Tube for London programme of rolling stock replacement and infrastructure modernisation on the Piccadilly, Bakerloo, Central and Waterloo & City lines.
TfL envisages this could reduce London Underground’s energy costs by 5%, as well as reducing the heat generated by trains braking in tunnels and thus the energy required to operate cooling systems.
‘This state-of-the-art regenerative braking system has the potential to transform how we power stations across the TfL network, unlocking massive power savings and significantly reducing our energy bills,’ said Chris Tong, LU’s Head of Power and Cooling. ‘We are committed to doing more to reduce our energy use, and this technology – a world first for metro railways – is one of a number of innovations we’re embracing to lower our environmental impact.’
http://www.railwaygazette.com/news/urban/single-view/view/london-underground-energy-recovery-trial-proves-successful.html
케이콘텐츠
kcontents
"from past to future"
데일리건설뉴스 construction news
콘페이퍼 conpaper