시애틀 워싱턴호수의 세계 최장 플로팅 교량 Seattle Floating Bridge: The longest floating bridge in the world(VIDEO)

Seattle Floating Bridge: The longest floating bridge in the world

미국 시애틀 워싱턴호수의 세계 최장 플로팅 교량 


The Governor Albert D. Rosellini Bridge(SR-520)


The Homer M. Hadley Memorial Bridge (left), The Lacey V. Murrow Memorial Bridge (right) 


Hood Canal Bridge


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How Floating Bridges Work

http://science.howstuffworks.com/engineering/structural/floating-bridge4.htm

The days of SR 520 drawspan openings draw to a close 

http://wsdotblog.blogspot.kr/2015/02/the-days-of-sr-520-drawspan-openings.html

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  미국 워싱턴주 시애틀 워싱턴 호수에는 세계 최장을 자랑하는 플로팅 교량 3개소가 있다.


세계 최장 플로팅 교량 '에버그린포인트교( 또는 SR 520 )'

정식 교량명은 '주지사 알버트 로셀리니교량으로 교각부를 포함해 총 4,750m으로. 

플로팅부 총연장은  2,310m으로 세계 1위의 길이를 자랑한다. 현재 이 교량과 나란히2012년 봄에 

착수한 새로운 플로팅교량이 건설 중에 있으며 2016년에 완공되면 기존 교량은 철거된다.


건설 중인 SR 520 플로팅교량


쌍둥이 교량 레이시 V. 머로 메모리얼교(The Lacey V. Murrow Memorial Bridge)와 호머 M. 

하들리교

이 역시 플로팅교량으로 세계에서 2번째로 길이 2,020m다.

에버그린포인트교와 몇km 남쪽에 위치해 있으며 I-90도로에 있다.


후드커널교량(The Hood Canal Bridge)

'에버그린포인트교에서 북쪽으로 48km 떨어져 있다.


연장 2,398m에 플로팅부가 1,988m로 세계3번째 플로팅교량이다.

1961년에 완공됐으며 에버그린포인트교보다 23년 먼저 건설됐다.


다음은 동영상에 대한 설명이다.


교량기술자들이 많은 경험에도 불구하고 기초없이 물 위에 시공하는 플로팅교량을 시공하는 일은 

매우 어렵고 드문 일이다. 


여태까지 구 교량이 거센 태풍과 파도와 2001년 대형 지진을 잘 이겨내며 버텨왔지만 이제 새로 건설해야 할 만큼 교량의 기능이 현저히 저하됐다. 통행량의 증가를 못이겨 내는 것이다.


현재 기존 에버그린포인트교를 대체할 새로운 플로팅 교량이 건설 중에 있다.


이 새 교량은 2012년부터 건설되어 왔으며 6차선과 보도로 구성된 더 높은 교각과 더 넓은 교량으로 교체된다. 건설 시 매우 중요한 점은 교량의 안전성에 있다. 교량의 기술적 한계를 극복해야 하는 것이다.  


세계적으로  장대 플로팅교량의 건설은 매우 드물다. 그 이유는 고도의 경험과 전문성이 요구되는 

난공사이기 때문이다.


세계의 플로팅교량에 경험이 풍부한 독일 뮌헨의 리엔지니어링사의 전문가들은 리스크를 최소화하는 방법을 강구하며 워싱턴호수 위에 새로운 플로팅교량 건설에 임해 왔다.


이 동영상의 Robert Gschwandner, Peter Hange가 바로 그들이다.


by Ki Chul Hwang 

Conpaper  Editor Distributor 

황기철  콘페이퍼 에디터


Even for experienced bridge builders, floating bridges without foundations or bridge piers are extremely rare. For over 50 years, the longest floating bridge in the world has connected downtown Seattle with the northern communities on the other side of Lake Washington, which is connected to the Pacific Ocean via a series of canals. Until now, the old bridge has bravely withstood severe storms, the waves, and the last major earthquake in 2001. But it has become dilapidated, and the impact on it from the steadily increasing volume of heavy-duty traffic and the enormous loads involved is clear to see in many places.


The new floating bridge directly alongside the Governor Albert D. Rosellini Bridge, commissioned by the state of Washington, has been under construction since October 2011. 


The new bridge is not only meant to be higher and substantially wider, with six lanes and cycle and pedestrian paths, but more importantly, it will also be safer. It is to be a prestige project that pushes bridge construction to the limits of what is technically feasible.


Since long floating bridges are only built on very rare occasions around the world, a partner with a wealth of experience and expertise was required on the reinsurance side, one who would understand the risks attached to such an ambitious project and be in a position to provide the relevant reinsurance cover. The experts from Munich Re Engineering, many of them engineers with extensive engineering experience on construction sites for major global projects, stepped up to the challenge and developed a reinsurance solution tailored to meeting the complex risks of the different manufacturing areas.


In the video our engineering experts Robert Gschwandner and Peter Hangen (both senior underwriter for the facultative underwriting of construction risks for our global clients) present the challenges and insurance solutions involved. 



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