"LP레코드가 살아났다" Vinyl record sales in 2014 were the highest they've been since 199
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LP레코드가 다시 살아나고 있다. 디지털시대를 맞이해서 쇠락을 길을 걷고 있던 LP레코드의 판매가 최근 10년래 최고의 판매 실적을 기록했다. 그간 LP레코드는 음악 애호가 수집가들에게 관심을 받아왔지만 일반 대중들에게는 철저히 외면당해왔었다. 그동안 꾸준히 증가 추세를 보여온 LP레코드의 미국 판매량은 작년을 기점으로 급증하기 시작했으며 2013년 대비 920만장이 팔려 무려 52%의 신장세를 기록한 것으로 미국 음반판매량 집계기관인 닐슨 사운드스캔이 통계치를 발표했다 또한 닐슨 사운드스캔은 음악 앨범과 음원의 유료 다운로드 판매량은 지난해 전년보다 각각 9%와 12% 줄어든 것으로 집계했다. 판매량이 증가하는 이유는 아마도 음악 애호가들의 옛날 향수에 기인하는 것 같다.
아직 디지털 음원에 비해 작은 판매규모이지만 음악애호가로서 반가운 소식이 아닐 수 없다. 우리나라의 LP레코드의 판매에 아직 큰 변동성은 없지만 한국도 곧 LP시대가 도래할 것 같은 예감이 든다. 황기철 콘페이퍼 에디터
The future of music, industry specialists tell us, is uncertain. People are listening to terrestrial radio less and less, and no one is buying physical copies of albums anymore. Unless, of course, those albums are available on vinyl. This chart shows just how big the growth of vinyl has been in the last 10 years in millions of albums sold — and just how huge it was last year: Data courtesy of Digital Music News and the Wall Street Journal. In 2014, 9.2 million vinyl albums were sold according to Soundscan and Nielsen ratings. That's the highest number since the companies started tracking music sales in 1993 (Nielsen Soundscan data for the number of LPs sold in 1991 and 1992 was not available.) Those 9.2 million LPs only accounted for 6 percent of album sales in 2014, but the industry isn't looking at what's happening right now. What matters to musicians, songwriters, labels, and tech companies isn't where music is, but where it's going. In other words, what matters in the industry is growth. This year vinyl sales grew by 52 percent according to Nielsen. Streaming sales grew by 53 percent. It seems likely that music is going both toward technology and away from it http://www.vox.com/2015/1/5/7494461/vinyl-record-sales-2014 |
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