수천 개의 구슬과 단추로 만들어진 한옥 설치물 Sublime Installations Made From Thousands of Beads and Buttons Celebrate Korean Architecture


Sublime Installations Made From Thousands of Beads and Buttons Celebrate Korean Architecture

By Jessica Stewart on July 3, 2020

 

   Korean-born artist Ran Hwang is known for her ingenious use of materials to build up contemporary installations. Using beads, buttons, and pins, she works meticulously to create textural artworks that are stunning from both afar and up close. With her Palace Series, she applies this technique to traditional Korean architecture and the results are astonishing.


Palace Series by Ran Hwang

“East Wind_K(LT),” 2015.


 

수천 개의 구슬과 단추로 만들어진 한옥 설치물


  한국 출신의 아티스트 Ran Hwang(황란)은 현대적인 한옥을 짓기 위해 재료를 기발하게 사용한 것으로 알려져 있다. 구슬, 단추, 핀 등을 이용해 꼼꼼하게 작업해 먼 곳과 가까운 곳에서 모두 놀라운 질감 예술품을 만들어낸다. 그녀는 팰리스 시리즈를 통해 이 기술을 한국의 전통 건축에 적용했고 그 결과는 놀라울 정도다.


황씨는 경복궁, 창덕궁, 경희궁, 덕수궁, 창경궁 등 서울의 5대 고궁에서 영감을 얻었다. 그녀는 이러한 랜드마크를 재해석함으로써 인간의 욕망의 허무함과 망상을 탐구하는 것을 목표로 한다.


각기 다른 레벨에 핀을 배치함으로써, 황박사는 각각의 조각에 역동성과 원근감을 가져다 준다. 이들 궁궐의 건축적 요소가 길어지고 일그러지면서 우리의 기대와 함께 놀게 된다. 각자가 친숙하고 이국적인 느낌을 동시에 갖게 된다.




황씨는 '마이 모던 메트'에서 "이런 왜곡된 건축구조를 만들려는 저의 주된 의도는 현재 우리 사회가 강요하는 한계와 자유에 대한 인간의 욕망 사이의 긴장감을 보여주는 것"이라고 말했다. 이어 "시청자들이 현 사회에 대한 숙고와 성찰의 시간을 가질 수 있기를 바란다. 작품 속 아이디어와 컨셉에 형상을 부여하기 위해 많은 노력을 기울였다"고 말했다.


황기철 콘페이퍼 에디터

Ki Chul Hwang Conpaper editor curator


edited by kcontents


Hwang was inspired by the five grand palaces of Seoul—Gyeongbokgung, Changdeokgung, Gyeonghuigung, Deoksugung, and Changgyeonggung. By reinterpreting these landmarks, she aims to explore the futility of human desire and its delusions.


By placing the pins at different levels, Hwang brings dynamism and perspective to each piece. As the architectural elements of these palaces are elongated and distorted, they play with our expectations. Each feels at once familiar and foreign.


“My main intention of creating these distorted architectural structures is to show the tension between the limitations imposed by our current society and the human desire for freedom,” Hwang tells My Modern Met. “I’m hoping that viewers can get some time to contemplate and reflect on current society. I put a lot of effort in giving shape to the idea and concept in my works.”




These detailed installations require intense thought, both in the planning and execution. “I take a performative approach,” says Hwang, “by going through a laborious, ritualistic process of repetitive hammering as if practicing Zen Buddhism to depict the arduous time on reflecting ourselves and the desireful society.”


As a whole, the Palace Series is a fascinating meditation on tradition, patience, and the human spirit.


Artist Ran Hwang’s Palace Series was inspired by the five grand palaces of Seoul, Korea.





“White Wind,” 2013.





Each piece is composed of thousands of pins, beads, and buttons.

“First Wind_CL,” 2015.






“East Wind from Old Palace,” 2012.


Ran Hwang: Website | Facebook | Instagram

My Modern Met granted permission to feature photos by Ran Hwang.

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