MIT 졸업생, 레오나르도 다빈치의 세계 최장 다리 스케치는 "시공 가능했다' MIT Engineers Prove Da Vinci’s Design for World’s Largest Bridge Could Actually Work


MIT Engineers Prove Da Vinci’s Design for World’s Largest Bridge Could Actually Work

By Margherita Cole on November 1, 2019


Leonardo da Vinci’s body of work has fascinated and inspired generations of thinkers across all fields. In his notebook sketches, we’ve discovered meticulous notes of anatomy, as well as drafts of inventions far ahead of his time. Seated in his illustrative list of ideas, among the helicopter and parachute, is also a design for a 280-meter-long (918-foot-long) bridge that—had it been completed—would have been the longest bridge in the world at the time.


Recent graduate student Karly Bast shows off the scale model of a bridge designed by Leonardo da Vinci that she and her co-workers used to prove the design’s feasibility. (Photo: Gretchen Ertl / MIT)


 

MIT 졸업생, 레오나르도 다빈치의 세계 최장 다리 스케치는 "시공 가능했다'


     레오나르도 다빈치의 작품들은 모든 분야의 사람들을 매료시키고 영감을 주었다. 


그의 노트 스케치에서 우리는 해부학에 대한 꼼꼼한 메모와 그의 시대를 훨씬 앞서 있는 발명품의 초안을 발견했다. 헬리콥터와 낙하산 중 그의 예시적인 아이디어 리스트에 포함된 것은 또한 그것이 완성되었더라면 그 당시 세계에서 가장 긴 다리였을 280미터 길이의 다리를 위한 디자인이다.




레오나르도는 왜 그런 위업을 설계했을까? 다빈치는 두 도시 사이의 격차를 메우기 위한 건축적 도전으로 자신을 과업한 것으로 보인다. 


1502년 오스만 제국의 술탄 바예지드 2세는 이스탄불과 이웃 도시 갈라타를 연결하는 교량 설계를 찾기 시작했다. 이 야심찬 모험은 다빈치의 흥미를 자극했고 그는 술탄에게 보내는 편지로 자신의 다리 디자인을 제출했다. 비록 이 다리는 다면적인 발명가 자신의 생애에 결코 구체화되지 않았지만, 이 계획은 거의 500년 후에 MIT 기술자들의 의도를 포착했다. 


그는 "그 디자인이 실제로 효과가 있었을까?" 

단답: 네


최근 MIT를 졸업한 Karly Bast(MEng '19)'는 존 오센도르프 교수, 대학생 미셸 시와 함께 이 문제를 검토했다. 바스트와 그녀의 동료들은 함께 사용 가능한 서류들을 쏟아 부었고, 그 기간 동안 이용할 수 있는 가능한 자료와 건설 방법을 숙고했으며, 제안된 장소인 황금 혼이라는 강 하구의 지질학적 상태를 고려했다. 그들의 모든 연구는 그 다리의 안정성과 무게를 지탱할 수 있는 능력을 시험한 상세한 규모 모델로 이어졌다. 놀랄 것도 없이 다빈치는 그 시험을 통과했다.


황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터

Ki Chul Hwang, conpaper editor, curator


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One might wonder Why did Leonardo design such a feat? It appears Da Vinci tasked himself with an architectural challenge to bridge the gap between two cities. In 1502, Sultan Bayezid II of the Ottoman Empire began a search for a bridge design that would connect Istanbul with its neighboring city of Galata. This ambitious venture piqued da Vinci’s interest and he submitted his own bridge design in a letter to the Sultan. Although the bridge never materialized in the multifaceted inventor’s own lifetime, the plans caught the intention of MIT engineers nearly 500 years later who asked themselves, “Could the design have actually worked?” The short answer: yes.




“Portrait of Leonardo” by Francesco Melzi. (Photo: Wikimedia Commons [Public Domain])




Recent MIT graduate Karly Bast (MEng ‘19) worked with professor John Ochsendorf and undergraduate student Michelle Xie to examine the problem. Together, Bast and her co-workers poured over the available documents, contemplated the possible materials and construction methods available to the time period, and considered the geological conditions of the proposed site—a river estuary called the Golden Horn. All of their research led to a detailed scale model that tested the bridge’s stability and capacity to support weight. Unsurprisingly, da Vinci passed the test with flying colors.


500 years ago, Leonardo da Vinci designed a 280-meter-long bridge that—had it been completed—would have been the longest bridge in the world at the time.


Map of Istanbul’s Historic Peninsula (lower left), showing the location of the Golden Horn and Galata. (Photo: Wikipedia Commons (CC BY-SA 3.0))




Engineers from MIT put da Vinci’s original design to the test by making a 3D model of the bridge.


Drawings by former graduate students Bast and Michelle Xie showing how the structure could be divided up into 126 individual blocks, which were 3D printed to build a scale model. (Photo: Karly Bast and Michelle Xie / MIT)


Their results found that the bridge could actually work.

The results of MIT’s study were presented in Barcelona earlier this month, and will also be featured in an episode of the PBS program NOVA, set to air on Nov. 13.

h/t: [MITIFL Science!]

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