Railway arch bridge with world's longest span built in SW China

by Xinhua Dec 11, 2018


China has built a four-lane railway arch bridge with the longest span in the world across the Nujiang River in the country’s southwest Yunnan Province.


China has built the world’s longest-spanning railway arch bridge across the Nujiang River in the country’s southwestern Yunnan Province. China News Service




 

중국, 세계 최대 아치형 철도교량 연결 성공


[지난기사] 2018-12-15

  토목 굴기로 기술력을 뽐내던 중국이 이번에는 세계 최대 아치형 철도교량으로 저력을 과시했습니다.

그 무게가 무려 에펠탑의 6배가 넘습니다.


산과 산 사이 거대한 철골 구조물 사이로 중장비가 분주하게 움직입니다.

교량 한가운데 마지막 남은 철골이 올라가는 순간, 기술자들이 긴장하며 상황을 지켜 봅니다.


중국이 세계 최대 아치형 철도교량 연결에 성공했다고 인민일보가 보도했습니다.

이 다리는 윈난성 바오산 시에 설치된 누장쓰센 특대교로 총 길이는 1천24m에 폭 24.9m나 됩니다.




교량의 총중량은 무려 에펠탑의 6.5배에 달하는 4만6천톤입니다.

무게를 지탱하기 위해 100톤에 달하는 기둥과 9백여개의 케이블 그리고 80만 개의 볼트가 사용됐습니다.


넓은 강폭의 지형적 여건과 강한 바람을 극복하기 위해 중국의 토목 기술이 집약된 겁니다.



<정윈촨 / 윈난-구이린 철도회사 관계자> “이번 연결에 성공한 4차선 철도 교량의 폭과 지지력은 일반 철도 교량의 폭과 지지력을 훨씬 능가합니다. 이번 프로젝트는 세계 철도 교량 건설 역사상 전례가 없는 일입니다.”


교량이 완성되면 윈난의 유명 관광지인 다리와 루이리간은 이동시간이 기존 6시간에서 2시간으로 대폭 단축될 것으로 보입니다.




세계 최장 해상대교 강주아오 대교와 세계 최대 교량 폭을 자랑하는 난퉁후퉁장강 대교에 이어 이번에 연결에 성공한 누장쓰센 특대교까지, 중국의 토목 굴기는 한계를 모르고 있습니다.

연합뉴스TV 김효섭입니다.


edited by kcontents


Completed on Monday morning, the bridge is 1,024 metres long and nearly 25 metres wide. With a single span of 490 metres, it can accommodate four parked trains at the same time, said Yu Changbin, a project manager with the China Railway Construction Corporation.




"As the bridge is situated in the gorge of the Yunnan-Guizhou Plateau and affected by a high-intensity seismic belt, it was much more demanding in both breadth and bearing capacity than ordinary railway bridges," Yu said. "There is no precedent for building such a huge bridge station," he continued


To complete the bridge, 922 steel poles of various sizes - each weighing around 100 tonnes - and 800,000 bolts had to be assembled around 230 metres above the Nujiang River.


China has built the world’s longest-spanning railway arch bridge across the Nujiang River in the country’s southwestern Yunnan Province. China News Service




"The technical difficulty and risks are both very rare," Yu said.


The bridge forms a key part of the 220-km-long Dali-Ruili railway, which is a key section of the China-Myanmar international railway corridor that links Kunming, the provincial capital of Yunnan, with Yangon, the capital of Myanmar.


Upon completion of the Dali-Ruili railway, the transport time between the two cities will be cut from six hours to two.


The bridge has not been officially recognised by Guinness World Records yet. According to them, the Tsing Ma Bridge in Hong Kong, which opened in May 1997, is the world's longest suspension-bridge span for combined road/railway traffic, with a main span of 1,377m.

https://gbtimes.com/railway-arch-bridge-with-worlds-longest-span-built-in-sw-china




 kcontents



 
 
 
Posted by engi, conpaper engi-