애드센스 광고의 적절한 배치 팁 Best practices for ad placement

 

애드센스 광고를 사용하는 블로거들은 광고 배치에 대해 한번쯤은 고민해 봤을 것이다.

 

광고의 배치를 극대화 시키는 방법은 기본적으로 사용자의 경험과 더불어 애드센스의 정책을 고려하는 것이

굉장히 중요하다. 

 

다음은 적절한 광고 배치에 대한 팁들이다.

 

 

 

 

우선 사이트 방문자들이 뭘 원하는지 알아야 한다.

 

삼단논법에 의해 보기 쉽고 논리적으로 콘텐츠를 구성해야 한다.

 

1. 방문자들이 내 사이트에서 무엇을 원하지 알아야한다.

2. 방문자들이 특정 페이지를 봤을 때 어떻게 하는 지

3. 방문자의 주의를 끌 수 있는 요소가 있는 지

4. 어떻게 하면 광고의 배치를 완전하게 할 수 있는 지도

5. 사이트가 얼마나 잘 정리되고 또 바로 시선을 끌 수 있는지 등

 

방문자 입장에서 생각해 본다.

그러면 사이트의 적절한 구성과 광고의 위치 등을 알 수 있을 것이다.

 

사이트에서 방문자가 원하는 것을 쉽게 찾을 수 있으면 자주 방문하게 된다.

방문자들이 쉽게 볼 수 있는 광고 스타일을 정해라.

 

 

둘째, 글 게시 내용들이 눈에 잘 띄어야 한다.

즉 한 화면에 광고만 보여서는 안된다.

 

 

다음은 광고 배치에 대한 예시이다.

 

[좋은 배치의 예]

아래 두개의 사이트는 글 내용과 광고가 한 화면에 노출이 되고 있다.

 

 

[나쁜 배치 예]

아래 사이트는 한 화면에 광고만 보인다.

 

광고를 방문자들이 관심을 가지고 있는 글에 최대한 가깝게 배치한다.

또 원하는 것을 쉽게 찾을 수 있도록 감안한다.

 

예를 들면, 다운로드 정보를 제공한다면 [다운로드 링크'를 한 화면에서 쉽게 볼 수 있도록 게시한다.

브라우저와 화면의 크기는 각기 다른데 쉽게 찾을 수 있도록 URL을 활용하기도 한다.

 

그리고 광고와 글 내용이 한 화면에 보이는 지도 체크해야한다.

체크사이트 참조.as-abovethefold.appspot.com.

 

다음으로 상단 2개의 광고가 게시될 경우 어떤 것이 첫 광고인지 정해라.

왜냐하면 첫 노출 광고가 가장 단가(CTR)가 높기 때문이다

 

 

셋째, 애드센스를 광고처럼 보이게 해라

 

광고를 글의 이미지와 나란히 배치하지 않는다.

애드센스와 유사한 형태의 글 게시물은 안좋다. 이것은 애드센스의 정책위반사항이기도 하다.

 

넷째, 광고 배치가 글 게시 제목이나 메뉴 그리고 내용들과 혼동을 주어서는 안된다.

 

다섯째. 광고 갯수가 많다고 좋은 것이 아니다.

 

구글은 한 페이지에 3개의 광고단위와 3개의 링크단위 그리고 2개의 검색창을 허용하지만 이것을 다 배치한다면사이트가 지저분해 보일 수 있다.

 

방문자가 원하는 것을 쉽게 못 찾으면 포기하고 다른데로 갈 수 있다.

 

여섯째, 사이트가 최적 상태인지 지속적으로 체크해라

 

점검사항으로는

내 글을 쉽게 볼 수 있는가?

글 내용과 광고를 쉽게 구분할 수 있는가?

 

둘다 만족하면 당신의 사이트는 최적의 상태에 있는 것이다.

 

editor kcontents

 

 

 

Best practices for ad placement

While it's exciting to maximize your ad performance with AdSense, it's also important to consider the user experience and the AdSense program policies when placing ads on your site. Here are some tips to keep in mind:

 

First, consider your users

Organize your site's content logically and make your site easy to navigate. Here are a few questions to ask yourself when considering where to position your ads:

 

  • What is the user trying to accomplish by visiting my site?
  • What do they do when viewing a particular page?
  • Where is their attention likely to be focused?
  • How can I integrate ads into this area without getting in the users' way?
  • How can I keep the page looking clean, uncluttered and inviting?

 

Think like a user, and you may see your page (and your ad placement) in a whole new way.

 

If users can easily find what they're looking for, they'll come back to your site. Also, choose an ad style that's easy for your users to read.

 

Show off your content

 

Good example: site layouts that highlight content

 

 

 

Bad example: site layout that pushes content below the fold

 

Place your ads close to the content that your users are interested in, also make sure that users can easily find the content they are looking for.

 

For example, if your site offers downloads, make sure the download links are above the fold and easy to find.

 

Because browsers and screen sizes vary, we've also created a handy tool that allows you to enter any URL, and check whether you've implemented your ads above the fold. To use it, visit as-abovethefold.appspot.com.

 

Define the 'first' ad unit when using multiple units

The multiple ad units system serves ads to each ad unit in order of their appearance in your HTML code. In most cases, this will be the same order as the ad units appear on your page.

 

However, if your code uses DIV tags or other positioning techniques, it's possible that our system will recognize an ad unit as the first ad unit, even if it appears to the end user at the very bottom of the page.

 

Because our system may not always fill all of your ad units on any one page, it's important that you ensure that your 'main' ad unit appears first in the HTML code.

 

Make sure that the best performing ad unit (highest CTR) is the first in your HTML code to improve your revenue.

 

Keep your ads looking like ads

Choosing ad colors that complement your site is great, but avoid aligning images with your ads or making nearby content mimic their formatting. Displaying ads in these ways isn't permitted by our program policies.

 

Call them what they are

While it may be tempting to call them "resources" or to place them immediately below your site's headings, take care to avoid labels and headings that may mislead users.

 

Ad units may only be labeled as "Advertisements" or "Sponsored links." Also, avoid placing ads in locations where they might be confused with menu, navigation, or download links.

 

Less can be more

While our policies allow you to place 3 ad units, 3 link units, and 2 search boxes on each page of your site, placing the maximum number of ads on your page may make it look cluttered. If users can't find what they're looking for on your site, they may turn elsewhere for information.

 

Review your site

Take some time to explore your site and consider how first-time users might experience it. If you're using a template builder for your site, take extra care to check that ads are appearing correctly, including their "Ads by Google" or "AdChoices" label.

After you've finished laying out your site, ask yourself these two questions:
  • Is my content easy to find?
  • Is it easy to distinguish between my site's content and my site's ads?
If the answer is yes to both, then you're on the right track.

 

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