현대건설, 44억 불 규모 콜롬비아 보고타 지하철 건설공사 입찰 참여 VIDEO: First metro line moves forward for Colombian capital


First metro line moves forward for Colombian capital

Published date: 02 May 2019


Colombia has prequalified six consortiums to construct and operate the capital Bogota's first metro system at an estimated cost of $4.4bn.


The fully elevated metro is expected to come online in five to seven years, Empresa Metro de Bogotá (EMB), which is leading the project, told Argus. EMB plans to award the contract by October.


Government Approves Funding for $5.2 Billion USD Bogotá Metro and Regional Rail Project./Finance Colombia


 

현대건설, 44억 불 규모 콜롬비아 보고타 지하철 건설공사 입찰 참여


PQ 통과 6개 컨소시엄  입찰 참여

10월 우선협상대상자 선정


총 연장 24km 16개 정거장 구성


  콜롬비아는 44억 불 예상 공사 비용으로 수도 보고타의 첫 번째 지하철 시스템을 건설하고 운영하기 위해 6개의 컨소시엄을 사전 승인했다.


이 프로젝트를 이끌고 있는 엠프레사 메트로 데 보고타(EMB)는 아르구스에게 "완벽한 지하철이 5~7년 안에 완성될 것으로 예상된다"고 말했다. EMB는 10월까지 시공사를 선정할 계획이다.




보고타 서부 보고사에서 카라카스까지 총 24km 구간에 23개의 차량이 각 1,800명의 승객들을 실어 나를 것이다.


총16개의 정거장 중 10개는 트랜스밀레니오 BRT와 연계될 예정이다.


PQ통과팀은 멕시코 카르소의 이탈리아 임프레질로, 스페인의 사시르와 브라질 카마르고 꼬레아 등 대표사로 나서고 있다.


메트로 데 보고타 컨소시엄(Metro de Bogotá)은 멕시코 카르소가 주관사로, APCA메트로캐피털 컨소시엄은 멕시코 ICA, 중국 파워차이나그룹,지멘스그룹등이 포함되어 있다. 세번째 컨소시엄인 컨소시오 선라이즈는 아시오나 건설사가 이탈리아 임프레질로와 히타치 등을 이끌고 있다.


네번째로 APCA트랜스메트로 컨소시엄은 차이나하버컴퍼니와 시안메트로와 구성되어 있다.


마지막 두 곳은 오브라스콘 후아르트 라이언(OHL)과 카마르코 코르레아 인프라 콘스트루코(Camaro Correa Infra Construcoes)가 포함된 콘소르시오 리아네아 1호, 그리고 사시르 콘체시온스 유 아유시네 데 페로카릴레스(CAF), 현대건설 등으로 구성된 유니온 메트로 수도다.

 

EMB는 8월 21일 입찰을 시작해 9월 말이나 10월 중 계약을 수행할 예정이다. 우선협상대상자는 콜롬비아 정부와 20년 운영 계약을 맺을 것이다


이 전기철도 지하철은 국가 정부 기금에서 30억 달러, 보고타 정부로부터 12.8억 달러의 자금이 조달될 것이다. 세계은행, 미주개발은행, 유럽투자은행 등 다자간 은행들은 이 프로젝트 자금론을 분산하기 시작했다


황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터

Ki Cheol Hwang, conpaper editor, curator


edited by kcontents




The 24km (14.8 mile) project will start in the district of Bosa in western Bogota and end up on Caracas Avenue in the eastern part of the capital. The metro will feature 23 trains able to carry up to 1,800 passengers each. Ten of its 16 stations will connect to the TransMilenio bus rapid transit system.


The prequalified teams include leading international construction companies such as Mexico's Carso, Italy's Impregilo, Spain's Sacyr and Brazil's Camargo Correa.


Metro de Bogotá/ToursMaps.com

edited by kcontents



Among those prequalified, Consorcio Metro de Bogotá is led by Mexico's Carso Infraestructura y Construcción, and includes FCC Concesiones de Infraestructura and Promotora del Desarrollo de América Latina.


The consortium APCA Metro Capital includes Mexico's ICA, Power China International Group and Siemens Project Ventures.


The third prequalified team is Consorcio Sunrise formed by Acciona Construcción, Italy's Impregilo International Infraestructures, Ansaldo STS and Hitachi Rail Italy.


The fourth consortium is APCA Transmimetro led by China Harbour Engineering and Xi'an Metro Company.


The last two are Consorcio Línea 1 which includes Obrascon Huarte Laín (OHL) and Camargo Correa Infra Construcoes; and Unión Metro Capital comprising Sacyr Concesiones Colombia, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), and Hyundai Engineering & Construction.




EMB expects to accept bids on 21 August and award the contract in late September or October. The winner will sign a 20-year contract with the government.


The electric rail metro will be financed with $3bn from national government funds and $1.28bn from the Bogota government. Multilateral banks including the World Bank, the Inter-American Development Bank and the European Investment Bank have begun disbursing loans for the project.


City planners have discussed building a metro in Bogota for decades, but without any project coming to fruition. Smaller cities in Latin America, such as Panama City and Quito have functioning metros are or currently building them.


Bogotá metro project kicks off/Metro Report

edited by kcontents


"This is the first time that a metro project, of the seven that have been designed in the past for Bogotá, reaches this point of maturity and advances to this stage," EMB manager Andrés Escobar said.


Residents of Bogota, a city of about eight million inhabitants, are currently battling some of the worst traffic in South America. Last year, traffic data agency INRIX ranked the city as among the 15 most congested capitals in the world.




The Bogota Metro will require 1.14mn m3 of concrete and a yet undetermined amount of asphalt, as 1.35mn m2 of public space will be refurbished, including building 16 stations and 28 access buildings, the reconfiguration of the road networks where the metro will pass (22.2 km) and the renovation or creation of 600,000 m2 of public space.

https://www.argusmedia.com/en/news/1895897-first-metro-line-moves-forward-for-colombian-capital


KCONTENTS

댓글()