철도공단, 러시아 우랄 고속철도 예비타당성 조사 시행 Yekaterinburg and Chelyabinsk get connected by a new $ 6.5bn High-Speed Railroad


Yekaterinburg and Chelyabinsk get connected by a new $ 6.5bn High-Speed Railroad


In May 2018, the Russian government gave the green light for the construction of a high-speed railroad (HSR) between Yekaterinburg and Chelyabinsk under the country’s master plan for infrastructure development until 2030.


Construction.RU




 

철도공단, 러시아 우랄 고속철도 예비타당성 조사 시행


올해 2월부터 8월까지


국토부 정책지원 사업 일환

동아시아 철도공동체 실현 위한 첫 걸음  


    한국철도시설공단(이사장 김상균)은 국토교통부가 지원하는 ‘정책지원 사업’으로 러시아 우랄 고속철도 예비타당성 조사를 올해 2월부터 8월까지 진행한다고 17일(목) 밝혔다. 

※ 정책지원사업 : 해외건설 시장개척 지원사업의 일환으로 해당 분야 공기업이 주관하여 프로젝트 조사 및 분석 등을 지원하는 사업 




러시아 우랄고속철도사업은 러시아 모스크바와 중국 베이징 노선 중 첼랴빈스크∼예카테린부르크(218km)를 연결하는 사업으로, UHSR(Ural High Speed Rail)에서 러시아 연방정부에 제안한 민간제안사업이다. 

※ UHSR(Ural High Speed Rail) : 러시아 첼랴빈스크주(州)와 스베르드롭스크주(州)가 지분 참여한 사업제안자 


*첼랴빈스크∼예카테린부르크(218km): 아래 노선도 참조


본 사업은 러시아 첼랴빈스크주(州)가 대한민국 대통령 직속 북방경제협력위원회에 한국기업의 참여의향을 문의했고, 국토교통부의 적극적인 지원에 힘입어 첼랴빈스크주 정부 및 사업추진단의 방한 시 철도공단과 철도협회가 국내기업들을 대상으로 사업설명회를 개최하여, 국내기업들이 사업 참여가능성과 협력조건 등을 심도 있게 검토한 후 사업수행을 결정했다. 


철도공단은 이 사업을 통해 한국의 철도기술이 동토(凍土)구간에서도 적용가능한지를 확인할 수 있을 뿐 아니라, 러시아 철도의 제반사항을 깊이 이해할 수 있는 기회로 삼고, 문재인 대통령이 제안한 ‘동아시아 철도공동체’ 구상을 실현하기 위한 첫 걸음을 내딛게 된 것에 큰 의미를 부여하고 있다. 




더불어, 이번 예비타당성조사를 국내 중·소 엔지니어링사와 동반 수행하여 정부의 중소기업 지원을 통한 일자리 창출 정책에 적극 부응하고, 영하 40도 이상 내려가는 혹한의 환경에서 철도설계 및 건설에 대한 기술축적에도 도움이 될 것으로 기대한다. 


김상균 이사장은 “이 사업을 성공적으로 수행하여 후속사업개발을 통해 국내 기업들과 해외 철도시장에 동반 진출하여 국내기업의 일자리 창출과 기술력 향상을 위해 최선을 다 할 것”이라며, “앞으로도 동아시아 철도공동체 실현을 위해 중국, 몽골, 러시아 철도관계자들과 적극 교류하여 대륙철도 연계사업 추진을 위해 노력할 것”이라고 말했다.

철도공단


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The line will be operational by 2024, with trains running at speeds over 300 km/h. The current journey time of 5 hours will be cut to 1 hour and 10 minutes, consolidating the two major Ural cities and their satellite towns to one economic agglomeration with 4 million people, the country’s third largest behind Moscow and St. Petersburg. It will increase the investment attractiveness of the Region and drive economic growth. 


And there is a bigger picture behind the project. The 220-km line is part of the planned high-speed railroad corridor from Beijing to Berlin, via Astana and Moscow, with a total length of 9,447 km. The construction of the new high-speed Silk Road is more of a ‘when’ than an ‘if’ question. The Russian road segment from Belarus (Krasnoye Station) to Kazakhstan (Zolotaya Sopka Station) via Moscow, Kazan, Yekaterinburg and Chelyabinsk is estimated at 3.6tn roubles ($60.9bn). According to Russian Railways, the project could be financed with the participation of the Russian Direct Investment Fund, the BRICS New Development Bank, the Eurasian Development Bank, the Silk Road Fund and the Russia-China Investment Fund. The connection to the European high-speed railroad network could be completed as soon as 2030. 


Chelyabinsk-Yekaterinburg high-speed rail route/railwaypro.com 

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The Ural Region is already embracing the opportunities of this transport corridor, with seven to ten daily trains currently passing through the region from China to Europe. In April 2018, the government of the Chelyabinsk Region announced an investment of 6bn roubles ($100mn) into the construction of a logistics hub for agricultural products which is supposed to facilitate the export of wheat from the South Urals to China using the available empty railway cars heading back to Beijing from Europe. The project will be executed in conjunction with the Jinsha Group, one of the biggest noodle producers and wheat consumers in China. 


The Ural high-speed railway should also support Yekaterinburg’s application for the right to host the World Expo2025 as Chelyabinsk, with its airport and hotel infrastructure, could also host a part of the over 30 million expected visitors.


The estimated project cost for the Ural HSR of 360bn roubles (over $6.5bn) will be shared by the participants of the public-private partnership the “Ural Expressway”, which will obtain the right to operate the railroad under a concession agreement after its completion. 


Beyond the public funds, Russian and Chinese companies are expected to participate as co-investors. The China Railway Group intends to invest $2.5bn. The project fits into the “One Belt, One Road” programme of the Chinese government aiming to invest billions in infrastructure projects including railways, ports and power grids linking Asia, Africa and Europe. The corresponding memorandum of understanding was signed in June 2017.




The project will boost the local economy as soon as the implementation starts. It is expected that the major work and supply scope will be covered by large and medium-sized companies located in the Ural Region, such as the EVRAZ Nizhny Tagil Metallurgical Plant and Ural Locomotives (JV Siemens and JSC Sinara Group). 

https://yekaterinburgtimes.com/yekaterinburg-and-chelyabinsk-get-connected-by-a-new-6-5bn-high-speed-railroad/


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