모로코, 2021년도 고속도로 확장 사업 동향 ㅣ 베트남, 호치민시 잇는 고속도로 확장 및 5개 철도건설사업 추진 - Morocco will triple a number of highways in 2021 ㅣ HCMC–Dong Nai expressway ㅣ Five new rail lines s..
Morocco will triple a number of highways in 2021
Tripling operations on a number of highways will begin during 2021, said Minister of Equipment, Transport, Logistics and Water, Abdelkader Amara.
Le7tv.ma
edited by kcontents
In the next year operations will start to triple the motorway between Tit Mellil and Berrechid over 29 km for around 1.8 billion DH and the Guercif-Nador motorway over 105 km at an estimated cost of 5.7 billion dirhams, said Amara, who im House of Representatives spoke.
Work has started on tripling the highway between Casablanca and Berrechid over 27 km for around one billion dirhams, but also on tripling the Casablanca bypass over a length of 31 km (900 million DH). The national motorway network has been expanded considerably in recent years and reached a length of 1,800 km compared to 1,437 at the end of 2011.
https://newsbeezer.com/morroco/morocco-will-triple-a-number-of-highways-in-2021/
모로코, 2021년도 고속도로 확장 사업 중점 추진 예상 Fitch Solutions 보도(‘20.12.10)에 따르면, 모로코 설비·교통·물류·수자원부는 고속도로 관리회사인 ADM과 공동으로 2021년도에 자국 고속도로 확장 사업을 중점 추진할 계획인 것으로 전해진다. 대상사업은 105km의 Guercif-Nador 고속도로 확장(약 6억불), 29km Tit Mellil-Berrechid 고속도로 확장사업(2억불), 27km Casablanca-Berrechid 확장 사업(1.1억불), 31km Casablanca 우회도로 확장 사업(약 1억불) 등이다. 아직 입찰일정은 세부 일정은 알려지지 않았다. 향후 관련 사업 발주가 예상되는 만큼 우리 기업의 지속적인 관심이 필요할 때다. 아중동실 김형미 (Tel. 02-3406-1048) .icak.or.kr |
Ministry green-lights widening of HCMC–Dong Nai expressway
A section of the HCMC-Long Thanh-Dau Giay Expressway connecting HCMC with the southern province of Dong Nai. Photo by VnExpress/Quynh Tran.
The Transport Ministry has approved the widening of an expressway between Ho Chi Minh City and Dong Nai Province from the current four to eight or 10 lanes.
VnExpress International
edited by kcontents
The section between HCMC and Long Thanh in the HCMC – Long Thanh – Dau Giay Expressway will be expanded in the 2021-2030 period. HCMC is Vietnam’s biggest city while Long Thanh is where a mega international airport is being built.
The ministry has commissioned the HCMC-based construction firm Cuu Long CIPM to make a pre-feasibility report for the upgrade before the end of the year.
The company has estimated that the widening of the 24-kilometer section from four to eight lanes will cost VND9.8 trillion ($424.5 million).
The upgrade was sought by Dong Nai authorities, who said the five-year-old expressway is severely congested since it is used by 52,000 vehicles a day on average as against a design capacity of 44,000.
https://e.vnexpress.net/news/business/economy/ministry-green-lights-widening-of-hcmc-dong-nai-expressway-4148130.html
호치민-롱탄-저우여이 고속도로 8차선으로 확장...사업비 4억3140만달러 전체 55km 구간중 안푸교차로-붕따우교차로 24km 구간 계획안 교통운송부에 제출 공공투자사업으로 시행…일본 ODA 자금 대출 협상중 호치민-롱탄(Long Thanh)-저우여이(Dau Giay) 고속도로가 4차선에서 8차선으로 확장된다. 사업시행사인 끄우롱교통인프라개발관리공사(Cuu Long CIPM)는 총사업비 10조동(4억3140만달러)을 투입해 8차선으로 확장하는 계획안을 10일 교통운송부에 제출했다. 호치민-롱탄-여우저이 고속도로 가운데 안푸교차로에서 붕다우교차로까지의 24km 구간이 4차선에서 8차선으로 확장된다. (사진=vnexpress) 호치민-롱탄-여우저이 고속도로는 호치민시에서 동나이성(Dong Nai) 롱탄현을 지나 통녓현(Thong Nhat) 저우여이까지 이어지는 연장 55km 구간이다. 이중 이번에 확장되는 구간은 호치민시 2군 안푸(An Phu)교차로에서 롱탄현 비엔호아-붕따우(Bien Hoa-Vung Tau)교차로까지 이어지는 24km 구간으로 기존 4차선에서 8차선으로 확장된다. 끄우롱교통인프라 사장은 “이 고속도로 확장과 함께 비엔호아-붕따우 고속도로와 롱탄신공항을 연결하는 고속도로가 추가로 건설되면 51번 국도의 혼잡을 해소할 수 있다”고 밝혔다. 예상 총사업비 9조9700억동 가운데 일부 구간의 부지정리 비용으로 3000억동(1290만달러) 가량이 투입될 것으로 예상된다. 끄우롱교통인프라는 이 사업을 공공투자사업으로 시행한다는 계획아래 현재 일본국제협력기구(JICA)와 ODA(공적개발원조) 자금 대출을 협상하고 있다. 2015년 9조8900억동의 사업비로 완공된 이 고속도로의 현재 하루통행량은 5만2000대 이상으로 설계용량 4만4000대를 훨씬 초과해 상습적인 교통정체가 벌어지고 있다. 앞서 지난 8월 교통운송부는 이 고속도로를 8~10차선으로 확장하는 계획안을 승인하며 연말까지 사전타당성조사 보고서를 제출하고, 2025년까지 중기공공투자계획에 반영될 수 있도록 검토할 것을 끄우롱교통인프라에 요구했다. 응웬 늇(Nguyen nhut) 기자 출처 : 인사이드비나(http://www.insidevina.com) |
Five new rail lines set for south VN
Asia News Network | Publication date 09 December 2020 | 10:43 ICT
Five new high-speed rail lines between Ho Chi Minh City and southern Vietnamese provinces will be built by 2025. VIETNAM NEWS AGENCY
베트남, 호치민시 잇는 5개 철도건설사업 추진 2025년까지 건설될 것으로 예상되는 호치민시와 베트남 남부 지방 사이의 5개의 새로운 고속철도는 물품의 원활한 수송을 보장하고 주요 항만 간의 물류 서비스와 연결을 개선하는 데 도움이 될 것이다. 새로운 철도 노선은 시 인민위원회의 승인을 받은 2030년까지의 비전을 가지고 2025년까지의 도시 물류 분야 더 큰 프로젝트에 포함된다. 그들은 국가 철도 체계와 국경을 넘는 수송 경로로 연결될 것이다. 첫 번째 호치민-마이 투-칸 투 철도 노선은 호치민 시를 출발하여 티엔지앙의 쿠롱(메콩) 델타 지방의 마이토 시를 거쳐 칸토 시에서 끝난다. 이 노선은 칸토 시의 안빈역이 종착역인 남북 철도와 연결될 것이다. 최남단 카마우 지방까지 확대될 것으로 예상된다. 중략 황기철 콘페이퍼 에디터 Ki Chul Hwang Conpaper editor curator |
edited by kcontents
Five new high-speed rail lines between Ho Chi Minh City and southern Vietnamese provinces expected to be built by 2025 would help to ensure smooth transport of goods and improve logistics services and connections between major seaports.
The new rail lines are included in a larger project for the city’s logistics sector until 2025 with a vision to 2030 that has been approved by the municipal People’s Committee.
They will connect to the national railway system and cross-border transport routes.
The first Ho Chi Minh City-My Tho-Can Tho rail line will start from Ho Chi Minh City, run through My Tho city in the Cuu Long (Mekong) Delta province of Tien Giang, and end at Can Tho city.
The line will link with the North-South railway whose ending point is An Binh Station in Can Tho city. It is expected to extend to the southernmost province of Ca Mau.
https://www.goodmorningvietnam.co.kr/news/article.html?no=36240
The second rail line between Ho Chi Minh City and southern Tay Ninh province will connect with the Ho Chi Minh City-My Tho-Can Tho rail line at Tan Chanh Hiep Station in Ho Chi Minh City’s District 12.
The third rail line will link Thu Thiem Station in Ho Chi Minh City’s District 2 with Long Thanh International Airport in Dong Nai province.
The fourth rail line will be on the North-South axis, linking Ho Chi Minh City with Nha Trang city in the south-central province of Khanh Hoa.
View full text
https://www.phnompenhpost.com/business/five-new-rail-lines-set-south-vn
kcontents