우주여행을 위한 미래형 '우주포트 시티'VIDEO: Architects Design Futuristic ‘Spaceport City’ for Commercial Space Travel

Architects Design Futuristic ‘Spaceport City’ for Commercial Space Travel

By Samantha Pires on October 17, 2020


On August 2, 2020, SpaceX Dragon 2 successfully splashed down in the Gulf of Mexico, returning private astronauts Bob Behnken and Doug Hurley from a resupply mission to the International Space Station. This historic flight marked the first manned commercial space flight; and to many, it signifies the beginning of space travel for civilians. As recreational flight shifts from science fiction to reality, designers wonder what public space travel will look like. SPACEPORT CITY may be among the first architectural projects to provide an answer.



SPACEPORT CITY is a major transportation hub proposal created through collaboration with Space Port Japan Association, Dentsu, Canaria, and Noiz Architects. It is designed to support the commercialization of space travel while providing a center for research and other alternative space-related programs.


 

우주여행을 위한 미래형 '우주포트 시티' 


   2020년 8월 2일 SpaceX Dragon 2호는 멕시코만에 성공적으로 착륙하여 민간 우주 비행사 밥 번켄과 더그 헐리를 국제우주정거장으로 재공급 임무에서 복귀시켰다. 이 역사적인 비행은 최초의 유인 상업적 우주 비행이었다; 많은 사람들에게 그것은 민간인들의 우주 여행의 시작을 의미한다. 종전 공상과학 소설에서 현실로 바뀌면서, 디자이너들은 공공 우주 여행이 과연 어떤 모습일지 궁금해 한다. 스페이스포트 시티는 답을 제공하는 최초의 건축 프로젝트 중 하나일 수 있다.



스페이스포트시티는 우주항일본협회, 덴쓰, 카나리아, 노이즈 건축가 등이 협력해 만든 주요 교통거점 제안이다. 그것은 연구와 다른 대체 우주 관련 프로그램들을 위한 센터를 제공하는 동시에 우주 여행의 상업화를 지원하기 위해 디자인 되었다.


공간의 렌더링은 인상적인 스케일의 태양 전지판으로 장식된 굴절된 구형 표면의 풍경을 보여준다. 녹색 바이오필릭 요소는 공공 정원, 관찰 구역, 심지어 다양한 농경지와 같은 프로그램을 위한 공간을 제공하기 위해 삭막한 하얀 지붕 경관을 방해한다.


많은 교통 프로젝트와 마찬가지로, 스페이스포트 시티의 구성은 보안 대책에 의해 정의된다. 도착, 출발 및 보조 프로그램은 개별 바닥판에 위치하며 특정 지역의 하늘 다리로 연결된다. 반구형의 공간이 5층 전체에 흩어져 있어 중앙과 시각적 연결을 유지하면서 격리된 프로그램의 경계를 형성한다.


스페이스포트 시티와 공항 및 기타 항공 센터의 초기 설계 사이에 평행선을 그릴 수 있다. 새로운 비행 기술에 직면했을 때, 디자인 대응은 관찰을 위한 열린 프로그램, 극적인 미래 기하학적 기하학, 위에서부터 프로젝트의 구성에 대한 특별한 고려를 포함한다.


상징적인 원형 기하학은 우주에서 볼 수 있도록 설계되었으며 상업적 우주 여행 언어와 그것을 지지하는 교통 허브에 대한 중요한 건축 선례가 될 수 있다. 향후 우주 여행 포트의 개념에서 어떤 건축 설계 특징이 유지되고 에뮬레이션될 것인지 보는 것은 흥미로울 것이다.



황기철 콘페이퍼 에디터

Ki Chul Hwang Conpaper editor curator


edited by kcontents



Renderings of the space illustrate a landscape of undulating spherical surfaces embellished with rows of solar panels at an impressive scale. Green biophilic elements disrupt the stark white roofscape to provide space for programs such as public gardens, observation areas, and even assorted farmland.


Like many transportation projects, the organization of SPACEPORT CITY is defined by security measures. Arrivals, departures, and auxiliary programs are located on individual floor plates and connected by sky bridges in specific areas. Semispherical volumes of space are scattered across the five floors, creating boundaries for isolated programs while maintaining a visual connection to the center.


Parallels may be drawn between SPACEPORT CITY and early designs for airports and other aviation centers. When faced with novel flying technology, design responses include open program for observation, dramatic futuristic geometries, and special consideration of the project’s composition from above.


The iconic circular geometry is designed to be visible from space and may prove to be an important architectural precedent for the language of commercial space travel and the transportation hubs that support it. It will be interesting to see what architectural design features will be upheld and emulated in future concepts of space travel ports.


SPACEPORT CITY imagines what commercial travel may look like in the not-too-distant future.


Semispherical volumes of space are scattered across the five floors, creating boundaries for isolated programs while maintaining a visual connection to the center.






Noiz Architects: Website | Facebook | Twitter | Vimeo
Space Port Japan Association: Website 
Canaria: Website
Dentsu: Website

All images via Noiz Architects / Space Port Japan Association / Canaria / Dentsu.


https://mymodernmet.com/spaceport-city/



Ares Polis Spaceport: Futuristic City, Cities:Skylines, Paradox Interactive

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