인도, 6.4억불 규모 고라크푸르(Gorakhpur)의 경전철 사업 추진 Uttar Pradesh Government clears.. l 멕시코, 북미 3국 철도 회랑 건설 Private sector plans US$3bn Mexico-Canada rail link
Uttar Pradesh Government clears Gorakhpur’s Rs 4,672 cr light metro rail
By M K Rai -13/10/20200292
LUCKNOW (Metro Rail News): To further expand the metro rail networks in the major cities of Uttar Pradesh, the state government has now cleared the Light Metro project for chief minister Yogi Adityanath’s home turf of Gorakhpur.
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인도, UP 주정부, 6.4억불 규모 경전철 사업 추진 우타르 프라데시(Uttar Pradesh, UP)주 내각이 주요 도시들의 지하철 네트워크 확장을 위해 고라크푸르(Gorakhpur)의 경전철(Light Metro)건설에 대한 세부 프로젝트 보고서를 승인함에 따라 2024년까지 완공될 것으로 예상된다. 동 경전철 사업의 총 비용은 6.4억불(Rs 4,672 crore)로 총 연장 27.8km 2개의 경전철 노선으로 구성된다. Shyam Nagar와 마단 모한 말라비야(Madan Mohan Malviya) 기술대학교를 연결하는 15.14km 구간에는 14개 역이 들어설 예정이며, BRD 의과대학과 Nausarh Chauraha를 연결하는 또 다른 12.7km 구간에는 13개의 역이 계획되어 있다. 한편, UP주는 2020-21년 연간 예산에서 주 정부는 건설 중인 델리-머루트 초고속열차(Delhi- Meerut Regional Rapid Transit System) 사업에 1.2억불(Rs 900 crore)을 제공한 바 있다. 이 외에도 아그라(Agra) 및 칸푸르(Kanpur) 전철사업에도 각각 0.4억불(Rs 286 crore), 0.5억불(Rs 358 crore)이 배정되었다. 아시아실 김효은 (Tel. 02-3406-1058), <자료: Business Standard(`20.10.11), 인도 협력원> icak.or.kr |
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Also known as light rapid transit, Light Metro is a rail transport system with a capacity greater than light rail, but lower than the typical heavy-rail rapid transit system.
The Gorakhpur Light Metro project, which is estimated to be completed by 2024, would span almost 28 km with two elevated corridors. While one elevated corridor would span 15.14 km comprising 14 stations, the other corridor would run 12.70 km and consist of 13 stations.
Wikipedia
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The Adityanath cabinet meeting here on Friday, which cleared the Gorakhpur Light Metro project, also gave its nod to the detailed project report (DPR) of the prestigious project.
https://www.metrorailnews.in/uttar-pradesh-government-clears-gorakhpurs-rs-4672-cr-light-metro-rail/
Private sector plans US$3bn Mexico-Canada rail link
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멕시코, 북미 3국 철도 회랑 건설 계획 멕시코 언론 ‘Daily Milenio’에 따르면, 멕시코의 대기업 Caxxor 그룹은 멕시코의 시날로아주에서부터 미국을 관통하여 캐나다의 위니펙시까지 연결하는 3국 철도 회랑 건설을 위한 계획에 착수함. Caxxor 그룹은 33억불의 초기 투자비용이 필요한 T-MEC(USMCA)라고 불리는 이 프로젝트를 위해 위니펙과 마자틀란 항구에 하나씩 총 2개의 물류 거점을 구축할 것으로, 멕시코에서는 약 10억불을 투자하여 시날로아주에 또 다른 항구를 건설해야한다고 언급함. 또한, 항구에는 컨테이너, 벌크, 자동차 및 탄화수소처리시설 등을 처리하기 위한 터미널이 필요함. Caxxor 그룹의 제안에 따르면, 위니펙 물류센터, 멕시코 산업단지 및 기타센터 건설, 마자틀란 조선소 등을 위한 약 27억불의 투자가 ‘21년 1분기에 추진될 것이고, 기본엔지니어링 및 허가 등은 ’21년 3분기에 시작될 것으로 예상됨. ‘Daily Milenio’에 따르면, 이 철도 회랑은 멕시코의 두랑고, 코아후일라, 누에보레온 및 미국의 달라스, 시카고를 통과하여 캐나다 위니펙에 연결되며, 기존의 7,115km의 철도를 보수하기 위한 6억불의 투자와 함께 87km의 신규 철도노선이 건설될 것이라고 함. 미주유럽실 지영구 (Tel. 02-3406-1109), icak.or.kr |
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Mexican conglomerate Caxxor Group has set in motion a private-sector initiative to begin the construction of a tri-national rail corridor that would link Mexico’s Sinaloa state with Winnipeg city in Canada via the US.
The project would require an initial investment of US$3.3bn, Caxxor Group CEO Carlos Ortiz told daily Milenio on Wednesday, adding that companies already showed interested and progress has been made regarding permits in the three countries.
Dubbed T-MEC (USMCA) corridor, the project would establish two logistics points, one in Winnipeg and one near Mazatlán port, as Mexico would have to build another port in Sinaloa with an investment of US$1bn, Ortiz said.
The Moonmont Chronicle
The port would also require terminals to handle containers, bulk, automobiles and hydrocarbons, among others.
According to the Caxxor Group proposal, investments of some US$2.7bn will materialize in 1Q21 for the Winnipeg logistics center, the construction of industrial parks and other centers in Mexico and a shipyard in Mazatlán. Basic engineering and permitting will kick off in 3Q21.
https://www.bnamericas.com/en/news/private-sector-plans-us3bn-mexico-canada-rail-link
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