터키, 논란 속 116억 달러 규모 이스탄불 운하 프로젝트 시동 VIDEO: Turkey holds first tender related to Istanbul canal project
Turkey holds first tender related to Istanbul canal project
ISTANBUL (Reuters) - Turkey held its first tender on Thursday to prepare to build a huge canal on the edge of Istanbul, a Transport Ministry spokesman said, signaling progress on the project despite widespread criticism over its cost and environmental impact.
Hürriyet Daily News
터키, 116억 달러 규모 이스탄불 운하 프로젝트 시동 운하 횡단 교량 입찰 시작
터키가 이스탄불에 거대한 운하를 건설하기 위해 지난 목요일에 첫 입찰에 나섰다고 교통부 대변인이 말했다. 이번 입찰은 타이이프 에르도안 대통령이 이끄는 카날 이스탄불 45km 지역에 위치한 역사적인 교량 2개를 건설하는 계획 단계의 일환이다. 이 운하는 이스탄불 북쪽의 흑해와 남쪽의 마르마라해를 연결할 것이며 750억 리라(116억 달러)의 비용이 들 것으로 추정된다. 정부는 보쉬포러스 해협에 대한 선박 통행을 완화하고 그 곳의 사고를 예방할 것이라고 말한다. 그러나 이 운하는 에르도안 대통령의 17년 통치 하에서 건설된 다른 많은 거대 인프라 프로젝트들과 마찬가지로 환경 파괴와 신선한 수자원을 오염시킬 것이라고 말하는 반대자들로부터 비난을 받아왔다. 국영 아나돌루 통신은 5개 기업이 역사적인 오다바시와 두르순코이 교량의 재건을 위해 목요일에 입찰에 참여했다고 보도했다. 입찰가는 40.8만 리라(63,500달러)에서 55만 리라까지 다양했다. 2018년 외환위기로 경기가 침체로 치닫자 사실상 보류됐던 이 사업은 12월 다시 의제로 올라오면서 에르도안 총리와 제1야당 소속 에크렘 이마모글루 이스탄불 시장 간 교감이 이루어졌다. 그렇지만 일각에서는 여전히 건설 무용론도 제시되고 있다. 황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터 Ki Chul Hwang, conpaper editor, curator |
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The tender is for the planning phase of reconstructing two historic bridges located in the area where the 45-km (28 mile) Kanal Istanbul, championed by President Tayyip Erdogan, is expected to run.
The canal will connect the Black Sea north of Istanbul with the Marmara Sea to the south and is estimated to cost 75 billion lira ($11.6 billion). The government says it will ease shipping traffic on the Boshphorus Strait and prevent accidents there.
But the canal, like many other infrastructure mega-projects built under Erdogan’s 17-year rule, has been criticized by opponents who say it will wreak environmental havoc and pollute fresh water resources.
Istanbul canal project-Kedistan
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Five companies bid on Thursday for the planning of the reconstruction of the historic Odabasi and Dursunkoy bridge, state-owned Anadolu news agency said. The valid bids ranged from 408,000 lira ($63,500) to 550,000 lira.
The project, which was effectively on hold after a currency crisis in 2018 drove the economy into recession, came back on the agenda in December, leading to heated exchanges between Erdogan and Istanbul mayor Ekrem Imamoglu, a member of the main opposition party.
Imamoglu said spending resources on the canal while Turkey combats the coronavirus outbreak was “mind boggling”, adding that 50,000 families had applied to the Istanbul municipality for support due to the economic impact of the pandemic.
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Growing Controversy in Turkey Over Erdogan's Massive Canal Project
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