2025년 인공지능(AI) 투자 2천3백2십억 달러에 달할 것 VIDEO: AI investment will soar to $232 billion by 2025
AI investment will soar to $232 billion by 2025
But AI project challenges include the sheer pace of change as well as job losses
Business expenditure on AI and intelligent automation technology is expected to reach $232 billion in the next seven years, according to KPMG, an 18-fold increase on the $12.4 billion spent globally today..
The increased expenditure on such technologies, which include artificial intelligence (AI), machine learning and robotic process automation (RPA), is detailed in KPMG's latest report on automation, titled 'Ready, Set, Fail?: Avoiding setbacks in the intelligent automation race'.
Entrepreneur
2025년 인공지능(AI) 투자 2천3백2십억 달러에 달할 것 현재 투자액 124억 달러보다 18배 높은 수치 인공지능(AI)과 인텔리전트 자동화 기술(IAT, Intelligent Automation Technology)에 대한 기업의 투자가 향후 7년간 2천3백2십억 달러에 달할 것이라고 KPMG가 전망했다. 이 수치는 현재 투자액수인 124억 달러보다 18배 높은 것이다. KPMG는 自社의 최근 자동화 관련 보고서를 통해 인공지능, 머신러닝, 로보틱 처리 자동화(RPA, Robotic Process Automation) 등 이러한 기술에 대한 투자 증가에 대해 설명했다. 同社는 기업들이 최고의사결정자에 의한 결재를 얻지 못할 경우 인공지능 프로젝트에 대한 투자대비 수익(ROI)을 얻지 못할 것이라고 지적하고, 아울러 자동화가 효과적으로 이루어지려면 기술에 의해 추동되는 기업의 디지털 전환에 합쳐져야 한다고 권고했다. 대부분의 기업들이 인텔리전트 자동화가 비즈니스 프로세스를 변화시키고 이전에 존재하지 않던 기술에 의해 추동되는 새로운 프로세스로 인해 조직이 재구조화된다는 점을 이해하고 있지 못하다고 同社는 주장했다. 이는 기술에 의해 지원받는 비즈니스와 운영 모델이 사람에 의해 지원받는 기술로 변화화고 있다는 것을 의미하며, 디지털로 이루어지는 첫 번째 운영 모델이라고 同社는 보고서를 통해 지적했다. 전 세계 기업 최고경영진을 대상으로 실시한 이번 인터뷰 조사는 기업이 왜 인공지능을 구축하여 운영하고자 하는지, 그리고 그 의미는 무엇인지, 확장성의 범위는 어디까지 인지 등을 파악하기 위해 실시된 것이다. 연구진들은 대부분의 경영진들이 인텔리전트 자동화 기술이 기업과 직원의 역할 등을 디지털화하는 것을 강조했다는 점을 확인했지만, 일부 도전 사항이 존재하는 것 또한 발견했다. 즉, 변화의 속도를 따라잡지 못해 수백 가지에 이르는 기술을 선별하지 못하고 미래의 직장 모습을 정의하지 못하고 있다는 것이다. KPMG社의 인지자동화 이니셔티브의 담당 책임자인 클리프 저스티스(Cliff Justice)는 다양한 분야에 걸쳐 확산 적용될 수 있는 사항을 결정하기 위해서는 전략적 사고와 개념 확인이 필요하며, 반복적인 이행을 통해 성공여부를 가늠할 수 있어야 한다고 말했다. 기업의 구조를 변경하기 위해서는 어려운 결정이 내려져야 하고, 새로운 기술을 직원들이 습득할 수 있도록 해야 한다고 그는 지적했다. 이를 위해 구조조정과 감원 등의 결정이 필요할 수도 있다고 그는 덧붙였다. KPMG社는 인공지능을 둘러싸고 전략을 재구성하는데 있어 잠재적인 가치들을 기업들이 인지하고 있지만, 대부분의 관련 프로젝트들이 아직 계획단계에 머물러 별다른 진전이 이루어지지 않고 있다고 결론 내렸다. 최고경영자 조사 대상자 중 거의 2/3 정도는 RPA를 2021년에 전반적으로 도입할 계획이라고 밝혔는데, 49%는 인지 자동화를 점차적으로 도입할 계획이라고 응답했다. 연구진들은 또한 새로운 비즈니스 모델을 개발하는데 초점을 둔 자동화에 더욱 전략적으로 접근하는 것이 5배에서 10배 정도 수익을 증대시키는 것으로 나타났다고 밝혔다. 아울러 연구진은 기업들이 비용 절감에만 초점을 두는 것이 부정적인 효과를 나타낼 수 있다고 경고했다. 인공지능을 전략적으로 활용하는 것은 중요한 성과로 이어질 수 있는데, 예를 들어 소비자 서비스의 향상, 종업원 능력 배양, 혁신 촉진, 비용 절검, 보다 빠른 프로젝트 수행 및 업그레이드, 표준화 및 높은 품질의 운영 등에 도움을 줄 수 있다고 연구진은 지적했다. 그러나 이러한 혜택을 얻기 위해서는 어떠한 인공지능 도입 노력도 전체적인 비즈니스 목표에 상응하여 전략적으로 이행될 때 도움이 돌 수 있다고 연구진은 보고서에서 주장했다. KMPG社의 연구결과는 PwC가 지난 달 발간한 보고서에서 인공지능 도입이 향후 7백2십만 개의 일자리를 창출하고 7백만 개가 없어질 것이라는 연구 결과에 이은 것이다. ndsl |
edited by kcontents
It found that businesses will struggle to get a return on investment in AI projects unless they're signed off at the most senior level, while for automation to be effective it must be incorporated into a wider digital transformation of the business that is led by technology.
"It's not clear whether most companies understand that intelligent automation is about changing business processes, and then restructuring the organisation around those new processes now driven by technologies that didn't exist before," the report read.
Bitcoin News
edited by kcontents
"This means shifting the business and operating model from one of people supported by technology to one of technology supported by people. It's a digital-first operating model."
The study, which involved interviewing executives from a range of sectors in businesses around the world, was commissioned to understand why businesses deployed AI, the implications of deployment, and how this could be scaled.
Researchers found that while most executives emphasised intelligent automation can digitally transform their businesses and staff roles, several challenges existed - including being unable to handle the pace of change, having to choose from hundreds of technology options, and having to define the future workforce.
"If it's not done right, they may be disappointed at what they save on work that is automated," said KPMG's leader of cognitive automation initiatives, Cliff Justice.
"Determining what can be scaled across multiple areas requires some strategic thought and testing of the concept in units that are small enough to succeed with repetitive tasks. Hard decisions have to be made about reshaping workforces and training employees in new skills. There could be downsizing."
KPMG concluded that while companies recognise the potential value in reshaping strategies around AI, there has been little progress so far, with the vast majority of projects still in the planning stages. Nearly two-thirds of executives interviewed, however, indicated plans to fully implement RPA by 2021, while 49% plan to implement cognitive automation at scale by then.
The researchers also identified growing evidence that taking a more strategic approach to automation focused on developing new business models could increase the returns by between five and ten times. They warned companies against "piecemeal efforts" that focus on cutting costs of legacy processes, and reducing headcount.
"Done strategically, leveraging AI yields important advantages: improved customer service, empowered employees, better innovation, lowered costs, faster projects, and upgraded, standardised and higher quality operations," the report continued.
"But to realise these transformational benefits, any AI effort should be part of a strategy aligned with overarching business goals and pursued across the organisation."
KPMG's findings follow a PwC report issued last month that predicted AI deployment will create 7.2 million jobs in the next 20 years while culling seven million.
http://www.itpro.co.uk/machine-learning/31605/ai-investment-will-soar-to-232-billion-by-2025?
kcontents