베이징에 첫 자기부상 열차 운행 Beijing's first maglev train delivered
Beijing's first maglev train delivered
시속 100km
2017년부터
25일, 기자가 베이징시 중대 프로젝트 사무실에서 입수한 정보에 따르면, 베이징홀딩스(BG北控)와 국방과기대학 등 부서에서 공동개발하고 중처(中車)탕산(唐山)기관차차량유한공사에 생산을 위탁한 베이징 첫 자기부상열차가 베이징 S1선 스먼잉(石門營) 차량기지에 이미 도착, 성능 테스트를 걸쳐 2017년부터 운영에 투입될 예정이다.
소개에 따르면, S1선은 베이징시 첫 자기부상열차 코스이며 서쪽의 먼터우거우(門頭溝)구 스먼잉역에서 동쪽의 스징산(石景山)구 핑궈위안(蘋果園)역 구간에서 운영된다. 자기부상열차의 시속은 100km, 전통적인 레일교통시스템의 장점을 갖췄을 뿐만 아니라 자기부상열차의 안전하고, 회전반지름이 작고, 올리막길에 강하고, 소음이 작은 등 장점도 갖췄다.
원문 출처: 신화사
[신화망 베이징 12월 26일] (쿵상신(孔祥鑫) 기자)
Source: Xinhua 2016-12-16
SHIJIAZHUANG, Dec. 16 (Xinhua) -- The first train for Beijing's medium-low speed maglev line has been debugged and delivered to the capital city from its manufacturer in Tangshan City in north China's Hebei Province Friday.
The train, named "Linglong" and developed domestically by CRRC Tangshan Co., Ltd, will run on Beijing's Line S1 connecting the city's western district of Mentougou to the Pingguoyuan subway station in Shijingshan district.
A total of 10 trains will be put into use in the first stage of operation on the 10.2-kilometer magnetic levitation (maglev) line, Beijing's first. With a maximum speed of 100 kilometers per hour, the train will stop at eight stations and serve about 1,302 passengers at a time.
Maglev trains are safer and cheaper compared to current metro and light rail cars. Electromagnets and specially designed tracks prevent the trains from overturning or derailing. They can also operate in severe weather with much less noise and zero emissions.
Line S1 is expected to begin operating in 2017.
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