96억불 규모 덴마크-독일 '페마른벨트 해저터널 프로젝트' 본격화 Denmark-Germany undersea Fehmarn tunnel gets go-ahead(VIDEO)

철도 및 고속도로 병용 터널

세계 최장 침매터널 

내년 1월 착수 2024 년 완공 

통행시간 5시간에서 2시간 이내 단축


세계 최장의 침매터널(Immersed Tunnel)로 건설되는 페마른 해저터널 터널 단면도 

출처 maritimejournal.com


독일과 덴마크를 잇는 세계 최장 해저 침매(沈埋)

터널 건립계획이 유럽연합(EU) 집행위원회의 

승인을 받았다고 26일(현지시간) 영국 일간 

더타임스가 보도했다


[관련자료]Related Article

Fehmarnbelt tunnel sediment spill plan

페마른터널 시공계획

http://www.maritimejournal.com/news101/marine-civils/port,-harbour-and-marine-construction/fehmarnbelt-tunnel-sediment-spill-plan

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   덴마크는 EU로부터 19km의 독일까지 연결될 도로철도 병용 해저터널 건설계획을 승인받았다고 발표했다.


총 96억불이 소요될 페마른벨트 해저터널 프로젝트는 EU로부터 5억8천9백만 유로를 지원받을 예

정이다.


EU위원회는 본 프로젝트가 유럽 보조금법에 부합하고 중앙유럽과 스칸디나비아를 연결하는 교통 

개선에 기여할 것이라고 말했다.


페마른벨트 해저터널은 독일 페마른섬과 덴마크 롤랜드섬을 연결하며 내년 1월 착수하여 2024

년에 완공 예정으로 복선철도와 4차선의 도로가 건설된다.


이 노선이 완공되면 덴마크의 수도인 코펜하겐과 독일 함부르크 연결 통행시간이 현재 5시간에서 2시간 이내로 단축된다.


페마른벨트 해저터널은 세계 최장 침매터널로 시공된다.


by Ki Chul Hwang 

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황기철  콘페이퍼 에디터


Denmark-Germany undersea Fehmarn tunnel gets go-ahead


The tunnel - visualised here - should be open to traffic in 2024 (pic: Femern A/S) 


23 July 2015

Denmark has got EU approval for a 19km (12-mile) undersea road-rail tunnel that will cut journey times to Germany. 


The €8.7bn (£6bn; $9.6bn) Fehmarn Belt project will get €589m of EU funding. 


The EU Commission said it complied with EU state aid rules and would boost transport links between central Europe and Scandinavia.



The tunnel will connect the Danish island of Lolland with Germany's Fehmarn island. Construction will start in January, and it should open in 2024.


There will be a four-lane motorway alongside a double-track railway.


The link will provide a fast corridor between Copenhagen and Hamburg. It is expected to slash that rail journey from just under five hours currently to little more than two hours.


The Oresund road-rail bridge already connects Copenhagen with Malmo in southern Sweden.


The EU contribution to the Fehmarn tunnel will come from the Connecting Europe Facility, a scheme for modernising Europe's transport infrastructure.


In a statement on Thursday, the Commission said the new tunnel would be integrated with Denmark's public transport and it was "neither liable to distort competition nor to affect trade between member states".


The tunnel will be built by Denmark's state-owned Femern A/S.

http://www.bbc.com/news/world-europe-33633879


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