'베이징 신 공항' 건설 지난 26일 착공 China starts building huge new Beijing airport(VIDEO)

총 5년의 대장정 시작

2019년까지 

 

 

'베이징 신 공항' 야경 조감도

 

[관련보도링크]

중국, 14조 원 베이징 제2공항 건설 승인 China’s NDRC Approves New $12.9 Billion Beijing Airport

세계 최대 메가프로젝트 '베이징 신공항' 1기 건설공사 연내 착공 Beijing Daxing International Airport, China

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지난 24일(수) 베이징 新공항 건설을 담당하는 수도공항그룹(首都機場集團)은 2014년 12월 26일부터 정식 사업이 개시되어 2019년까지 총 5년의 건설 기간을 거쳐 완공 예정임을 발표했다.

 

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신공항 부지 다싱구(大興區) 13개 마을 철거 예정
이날 베이징 新공항 부지인 다싱구(大興區)에서 열린 다싱구 인민대표대회 제4차 회의에서는 2015년 9월 신 공항 터미널 건설을 위해 내년 3월부터 8월까지 토지 수용과 마을 철거를 완료 할 예정이라고 발표했으며, 이 자리에서 다싱구 공항판공실(機場辦公室) 쉬위정(許玉增) 부주임은 "공항 부지 부근 총 27개 마을 가운데 13개 마을이 전면 철거될 예정이며, 토지수용 보상비는 택지 면적과 합법적인 주택 건물 면적을 기준으로 산정·지급되기 때문에 불법 개축·증축한 건물의 경우 토지수용 보상 대상에 포함되지 않는다."고 설명하였다.

 

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새로운 베이징의 랜드마크 건설 예정 
또한 베이징시는 "공항으로 이어지는 시속 66㎞의 지하철 고속 수송체계를 건설, 시내 중심에서 공항까지 30분이 걸리지 않도록 할 예정이다.

 

중국 지도자들도 신공항 건설에 상당한 관심을 기울여 왔으며 시진핑(習近平) 주석은 신공항을 베이징의 랜드마크 건물로 지을 것을 지시했다."며 동시에 수반되는 교통수송의 계획도 발표했다.

[출처: GBD공공외교문화교류중심]

 

 

China starts building huge new Beijing airport

 

 

Construction on a massive new international passenger airport in Beijing began Friday, state media reported, as booming demand for travel to and from China stretches the capacity of existing facilities.

 

Beijing's current international airport is the world's second busiest, but also one of the most delayed, with fewer than 20 percent of commercial passenger flights leaving on schedule according to a 2013 report.

 

The new facility located in southern Beijing is designed to handle 72 million passengers by annually by 2025, the official Xinhua news agency said.

 

The airport is set to cost 80 billion yuan ($13 billion) and will be completed in around five years, Xinhua said, adding that it will be able to handle 620,000 flights per year.

 

Travel demand in China has soared as the country has grown to become the world's second-largest economy and Beijing's current International airport in the city's northeast has begun to reach its capacity limits.

 

Beijing International Airport was the world's second busiest airport in terms of passengers in 2013, Xinhua said, ranking behind Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport in the United States.

 

But it is also the world’s most delayed, according to a study last year by US-based air travel information service FlightStats, which said just 18 percent of flights were on time.

 

About 42 percent of departures from Beijing suffered delays of 45 minutes or longer, the survey said.

 

Xinhua cited aviation authorities as saying that the current airport is unable to handle an additional 300 flights daily and almost 10 million passengers annually due to restraints.

 

Jet manufacturer Airbus said this month that China will oust the US in 2023 as the world's biggest domestic air traffic market by passenger numbers, as economic development pushes demand for air travel.

 

Beijing also has another smaller commercial airport in the city's southern area. The National Development and Reform Commission (NDRC), China's top economic planning agency, approved the airport plan this month, Xinhua said.

 

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