일본JR, '신간센 초전도 리니어 고속철도' 세계 최초 건설 착수 JR Tokai starts construction of maglev train stations VIDEO

JR Tokai starts construction of maglev

train stations

일본JR, 초전도 리니어 고속철도 세계 최고 건설 착수 

 

신간센 초전도 리니어 고속철도  source list25.

 

[관련보도링크]

25 Awesome Photos Of High Speed Trains

http://list25.com/25-awesome-photos-of-high-speed-trains/

kcontents


 

일본 도카이여객철도가 리니어중앙신칸선 건설에 나섰다.

 

일본의 도카이여객철도(JR東海)가 17일 리니어중앙신칸선 건설공사에 들어갔다. 초전도 리니어기술을 이용해 고속철도를 건설하기는 이번이 세계 처음이다.

 

도카이여객철도는 총 사업비 5조 엔(약 46조5000억원)을 들여 오는 2027년에 개통할 계획이다.

국토교통성은 이날 도카이여객철도가 신청한 도쿄 시나가와에서 나고야 간 리니어 중앙신칸선 공사 실시계획을 인가했다.

 

일본 정부와 도카이여객철도는 이번 프로젝트와 관련, 국가기본계획을 마련하고 지난 41년에 걸쳐 준비해왔다.

 

도카이여객철도는 우선 자재 적재장소 확보 등 준비공사에 들어가며, 내년도부터 굴착 등 토목공사를 본격화한다.

globaleconomic

 

Kyodo -- Dec 18 Central Japan Railway Co., known as JR Tokai, said Wednesday it has started to build underground stations at two terminals for a magnetically levitated train line linking Tokyo and Nagoya, with the aim of starting service in 2027.
In October, JR Tokai, operator of the Tokaido Shinkansen bullet train service, gained government approval for its project to build the maglev train line in a 9 trillion yen (about $77 billion) project.
The next-generation high-speed rail uses magnetic levitation to carry vehicles and reaches a top speed of 500 kilometers per hour.

newsonjapan

 

 

 

"from past to future"
construction news
conpaper

 

 

 

.

댓글()