Egypt's El Sisi-backed Tahya Misr bridge nabs Guinness World Record

Arab Contractors Co says the world's widest cable-stayed bridge in Egypt recognised by Guinness Book of World Records


by Ranju Warrier20 May 2019

Egypt-based Arab Contractors Company revealed that its Rod El-Farag Axis Bridge, also known as Tahya Misr – opened by Egyptian President Abdel Fattah El Sisi on 22 May, 2019 – has won the Guinness Book of World Records’ certificate for being the world’s widest cable-stayed bridge.


Egypt's Rod Al-Farg or Tahya Misr bridge is 67.3-metre wide. Arab Contractors Company


 

세계 최대 폭의 이집트 사장교 기네스북에 올라


최대 67.3m 폭


  이집트에 본사를 둔 건설회사들은 2019년 5월 22일 개통된 '타흐야 미스르'라고도 하는 로드 엘-파라그 엑시스 대교가 세계에서 가장 넓은 사장교 케이블 가설 교량이라는 기네스북의 인증을 획득했다고 밝혔다.

   

2016년에 폭 67.3m 넓이의 이 교량을 수주했으며 건설하는 데 4,000명의 기술자와 건설인부가 소요됐다.

이집트 군사기술청장인 에브 모하메드 엘파르 소장에 따르면, 이 도로 프로젝트는 9.6백만불(EGP164m)의 비용으로 건설되었다고 한다.


세계에서 가장 폭이 넓은 현수교로 알려지고 있는 이 구조물의 길이는 양방향 모두 17.2km로, 폭은 최소 48m에서 67.3m가 가장 넓은 구간이다.




이집트 시공사의 최고 경영자이자 회장인 Eng Mohsen Salah는 "이 교량의 실행을 담당하는 공학자들은 이집트 공학 혁신으로 극복된 많은 어려움에 직면했다"고 말했다.


Salah에 따르면, 이 회사가 직면한 주요 문제들 중 하나는 설치를 위해 금속 빔의 226.8톤(t)을 자재 조립 구역으로 이동시키는 것이었다.


건설업체도 각각 544.3t의 중장비를 실을 수 있는 능력을 갖춘 페리보트 2척을 제작했다.

공사 기간 중 현장에는 6.44t~544.3t에 이르는 다양한 용량의 크레인 200여 대가 배치됐다.


황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터

Ki Cheol Hwang, conpaper editor, curator


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The Egyptian company was awarded the construction contract for the bridge in 2016, which is 67.3m wide. According to a company statement, it took 4,000 engineers, technicians, and construction workers to build the bridge.


According to the head of Egypt's Armed Forces Engineering Authority, Maj Gen Ehab Mohammed El Far, the road project was built at a cost of $9.6m (EGP164m).




Touted as the world’s widest suspension bridge, the structure has a length of 17.2km on both the directions, with widths varying from 48m to 67.3m, which is its widest recorded section.


Commenting on the project, chief executive officer and chairman of Arab Contractors Company, Eng Mohsen Salah, said: “The engineering crews responsible for the implementation of the bridge faced many difficulties that were overcome with Egyptian engineering innovations.”


Inauguração da Ponte Tahya Msir, no Cairo/ANBA

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According to Salah, one of the major challenges that the company faced was the movement of 226.8 tonnes (t) of metal beams to the materials assembly area for installation.


The construction company also manufactured two ferryboats, each with a capacity to carry 544.3 t of heavy equipment.




During the peak construction time of the project, 200 cranes with capacity varying from 6.44 t to 544.3 t were deployed at the site.


More than one million m3 of concrete and 263,083 t of iron was used for the bridge, which has 160 cables connected to it.

constructionweekonline


El Sisi opens mega Tahya Misr Bridge, world's widest causeway


Tahya Misr Suspended Bridge , A Miracle in Egypt

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Posted by engi, conpaper engi-