미국에서는 지금 첫 실물 크기 도전 발열 슬래브 시험 중 America’s First Full Scale Heated Concrete Slabs Being Tested at Iowa Airport: video


America’s First Full Scale Heated Concrete Slabs Being Tested at Iowa Airport

April 14, 2017 Shane Hedmond






  눈은 여행 시 공포의 대상이다. 물론 눈으로만 보면 좋지만 차를 이용할 경우에는 골치 아픈 대상이다.

공항에서의 눈과 결빙은 비행기 주요 사고 발생과 지연 취소의 원인이다.


그래서 여러 다른 그룹들은 이를 긁어내거나 화학약품을 사용하지 않고 제거하는 방법의 연구가 진행하고 있다.


그의 첫 기술이 미 공항에 설치된 실제 크기의 시험 발열 슬래브로 아이오와주립대  할릴 세일란 교수가 주도하고 있는 연구기술이다.


디 모인 국제공항애서는 지금 작년 가을부터 세일란 교수의 두개의 4.5m, 4m 길이의  도전성 발열 콘크리트 슬래브 시험이 진행 중이다.


따뜻했던 겨울 내내 시험 슬래브 내에 있는 발열체는 스마트폰의 어플을 사용해서 관리돼 왔다.


일전에 언급한 20%의 금속과 카본이 포함되어 있는 다른 발열 콘크리트와는 달리 세일란 교수의 기술은 단 1%의 탄소섬유만이 들어가 있다.


2개의 층으로 설치된 시험 슬래브의 총 두께는 19cm에 불과하며 최상단 9cm 부분은 전기적 도전성을 가지고 있다.

각각의 10.3m2 부분에는 333와트의 전기가 7시간 동안 소비되며 전기비용으로 총 19센트가 추가 소요된다.


이 기술 개발에는 총 4백4십만불가 소요되며 몇개의 연구기관이 분담하고 있다.


황기철 콘페이퍼 에디터

Ki Chul Hwang, conpaper editor



Snow causes all kinds of travel nightmares and not just on the roads.  Snow and ice can cause major airline delays and flight cancellations.  Because of these issues (and the large amounts of money to be gained by solving them) several different groups of researchers have been hard at work figuring out ways to reduce and remove snow and ice from pavement without the need for chemicals and snow plows. The first technology to get a full scale test slab installed at an American airport, however, came from Iowa State University professor Halil Ceylan.


The Des Moines International Airport has been testing two 15 foot by 13.5 foot test slabs of Ceylan’s electrically conductive concrete since Fall of 2016.  Throughout the winter, which happened to be fairly mild, the heating elements in the test slabs were manually managed through the use of a smartphone app.



Unlike another heated concrete that Construction Junkie wrote about that contained 20% metal and carbon particles, Ceylan’s design only uses 1% carbon fiber. Each test slab is a total of 7.5 inches thick placed in two layers, with just the top 3.5 inches are electrically conductive. 


Each square meter (10.7 square feet) uses about 333 watts over 7 hours, totalling to around 19 cents in additional electric costs.  The team of researchers is using plenty of tools to help them determine just how well the slabs are performing, including temperature probes, strain gauges, humidity sensors, surveillance cameras, and thermal imaging cameras.


The project has over $4.4 million in funding, split between the Center of Excellence Partnership to Enhance General Aviation Safety, Accessibility, and Sustainability (PEGASAS) and Iowa State University.

Full story: Iowa State engineers test heated pavement technology at Des Moines International Airport | Iowa State University

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