그들은 배에 수장된 1,400대의 차를 어떻게 인양했나 How They Removed 1,400 Cars And A Sunk Ship: VIDEO


2012년 12월 5일,

자동차 운반선인 에이스 발틱호는 1,400대의 자동차와 함께 바다에 가라앉았다.


침몰된 에이스 발틱호에서 차량 인양 모습  source siamagazin.com


사고는 네덜란드 로테르탐 인근의 주항로 입구에서 콘테이너선과의 충돌때문이었다.

네덜란드 수자원공사는 인양을 위하여 보스칼리스와 파트너 해난구조업체 마못 설비지(Mammoet Salvage)와 계약을 했다.


에이스 발틱호는 2007년 폴란드에서 진수됐지만 세계에서 가장 바쁜 항구 중 하나인  로테르담항에서 건조된지 5년만에 갑작스런 사고를 만나고 말았다.


발틱호는 사고 후 54만리터의 기름과 함께 가라앉았다. 

가입된 보험액은 55백만불이었지만 구조에 소요된 비용은 총 73백만불이었다.


황기철 콘페이퍼 에디터

Ki Chul Hwang, conpaper editor


Guangdong Qiangxing Industrial Co.,Ltd 

How They Removed 1,400 Cars And A Sunk Ship From The Bottom Of The Sea.


On 5 December 2012, the car carrier Baltic Ace sank with more than 1,400 cars on board after a collision with a container ship near the entrance of the main shipping lane leading to Rotterdam port. Rijkswaterstaat contracted Boskalis and its partner Mammoet Salvage for the wreck removal operation.


The Baltic Ace was laid down in 2007 in Poland, only to meet sudden death five years later in one of the world’s busiest shipping lanes off the Dutch coast south of Rotterdam. Since it sank with 540,000 liters of oil onboard, despite being insured only for about $55 million, $73 million had to be spent on the salvage operation

WeiKu.com




kcontents

댓글()