아프리카 대역사 4,800km 사하라 횡단 고속도로 VIDEO: Egypt to link 9 countries with the largest road in Africa

 

Egypt to link 9 countries with the largest road in

Africa

 

The new Egyptian ports aim to facilitate internal and external trade movement, support the Egyptian economy, prevent the accumulation of goods and containers in sea ports and achieve integration between means of transportation

 

 

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사하라횡단 고속도로, 금년 6월 완공

 

  사하라횡단 고속도로 공사가 늦어도 금년 6월에 완공될 것으로 예상된다

 

사하라횡단 도로 프로젝트는 알제리 수도 알제, 니제르 수도 니아메, 나이지리아 수도 라고스를 연결하는 총 길이 4,800km인 도로 건설공사다.

 

   

 

 

이 사업은 AU, AfDB 등 주요 국제기구가 △교통 △전력 △물 △정보통신 등의 4대 분야를 연결, 통합하는 PIDA 2040(Programme for Infrastructure Development in Africa) 프로그램의 일환이다.

cak.or.kr

 

카멜 알 와지르 이집트 교통부 장관은 이집트가 수단을 포함한 9개 아프리카 국가들과 아프리카에서 가장 큰 육로를 연결하는 방대한 인프라 계획을 채택하고 있다고 말했다.

 

알와지르는 이집트 의회 본회의에서 도로와 철도 시스템 등 프로젝트 개발이 살룸에서 벵가지로 가는 노선을 만드는 것을 목표로 하고 있음을 확인하면서 이것이 이집트 산업과 노동력을 지원하고 리비아로 상품을 운송하는 데 기여하고 있다고 설명했다

 

*사하라 횡단 고속도로(Trans-Sahara Highway)

 

Trans-Saharan Highway  Bikemap

 

 

 

사하라 횡단 고속도로(Trans-Sahara Highway)는 사하라 사막을 남북으로 가로지르는 기존 교역로를 포장, 개선, 완화하기 위한 초국가적 고속도로 프로젝트이다. 북쪽의 지중해에 접한 북아프리카와 남쪽의 대서양과 접한 서아프리카를 오가며, 알제리의 알제리부터 나이지리아의 라고스에 이르기까지, 알제리-라고스 고속도로(Algiers-Lagos Highway) 또는 라고스-알제르스 고속도로(Lagos-Algiers Highway)의 대체 명칭을 부여한다.

 

사하라 횡단 고속도로는 아프리카에서 가장 오래된 초국가 고속도로 중 하나이며, 1962년에 제안되었으며, 1970년대부터 사하라 지역에 구간이 건설되었다. 중앙 부분은 여전히 거의 사용되지 않고 있으며, 여전히 사막 중심부의 혹독한 환경과 기후에서 살아남기 위해 특별한 차량과 예방 조치가 필요하다.

 

 

   

 

 

황기철 콘페이퍼 에디터

Ki Chul Hwang Conpaper editor 


edited by kcontents

 

CAIRO: Egyptian Minister of Transport Kamel Al-Wazir said that Egypt is adopting a vast infrastructure plan to link nine African countries, including Sudan, with the largest land road in Africa.

 

Xinhua Silk Road

edited by kcontents

 

During a plenary session of the Egyptian parliament, Al-Wazir confirmed that the development of the project, including the road and railway systems, aims to create a route from Salloum to Benghazi, explaining that this supports Egyptian industry and labor and contributes to the transport of goods to Libya.

 

“There was coordination with Chad regarding whether the route passes from Sudan or Libya, and we settled on starting from Libya, then Chad and then Congo,” Al-Wazir said.

 

He added that the development of the railway system comes in parallel with the establishment of the express electric train, explaining that the systems used in the railways aim to achieve safety and avoid human errors.

 

 

 

 

The minister confirmed that the Egyptian state is making great efforts to develop land and dry ports, indicating that a comprehensive plan has been prepared to establish 13 ports and a logistical center.

 

The new Egyptian ports aim to facilitate internal and external trade movement, support the Egyptian economy, prevent the accumulation of goods and containers in sea ports and achieve integration between means of transportation.

 

The minister said that in total, 35 projects were planned, with a total cost of 15 billion Egyptian pounds ($951,000). Nine projects have already been completed at a total cost of 300 million pounds, the most important of which is the construction of the Qustul land port at a cost of 79 million pounds, the Arqin land port at (93 million pounds), and development of the Taba land port (40 million pounds).

https://www.arabnews.com/node/1802231/middle-east

 

Trans-Sahara Highway 2019 wikipedia

 

The Trans-Sahara Highway

The Trans-Sahara Highway is a proposed transnational highway project to pave, improve and ease border formalities on an existing trade route running north–south across the Sahara Desert. It runs between North Africa bordered by the Mediterranean Sea in the north and West Africa bordered by the Atlantic Ocean in the south, from Algiers in Algeria to Lagos in Nigeria, giving it the alternative names of the Algiers-Lagos Highway or Lagos-Algiers Highway.

 

 

 

 

 

The Trans-Sahara Highway is one of the oldest transnational highways in Africa and one of the most complete, having been proposed in 1962, with construction of sections in the Sahara starting in the 1970s. Its central section is still little-used though, and still requires special vehicles and precautions to be taken to survive the harsh environment and climate of the center of the desert.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Sahara_Highway

 

 

kcontents

 

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