중국, 세계 최초 해저터널 통과 고속철도 건설 중 VIDEO: China builds world’s first high-speed train passing through sea tunnel


China builds world’s first high-speed train passing through sea tunnel


     China is building the world's first high-speed train that can travel through a sea tunnel at a speed of 350 kilometers per hour in Shantou Bay, South China's Guangdong Province. 


The 163-kilometer-long railway, which includes a 9,781-meter-long tunnel, has officially entered the substantive construction stage, with an investment estimated to be at 11 billion yuan ($1.6 billion), the China Central Television reported Tuesday.


The blasting site of the tunnel entrance. Photo: China Railway Design Cooperation.


 

중국, 세계 최초 해저터널 통과 고속철도 건설 중


   중국이 남부 광둥성 산터우만에 시속 350㎞ 해저터널 통과 고속철도를 세계 최초로 건설하고 있다.


길이 9781m의 터널이 포함된 163km 철도프로젝트에는 총 16억 달러가 투입되는 등 본격적인 건설 단계에 접어들었다고 중국중앙(CC)TV가 13일 보도했다.


보고서에 따르면 이 터널은 세계 최초의 해저 터널인 8개의 능동 단층인 진도 8의 지진 지역에서 17개의 단층 파열구역을 통과하게 된다.




터널의 대부분은 수압이 높은 지역에 위치해 있다. 이에 따라 공사관계자는 터널구조가 안전하고 방수성이 뛰어나며, 운영비를 관리할 수 있도록 하는 방안을 강구해야 한다.


터널은 고압 바닷물에 장기간 노출되기 때문에 높은 수압 침투에도 견딜 수 있는 구조인 동시에 부식성이 강한 환경에 적응해야 한다. 두 요인이 복합적으로 작용해 해저터널 환경이 더욱 복잡해진다.


터널의 열악한 환경, 복잡한 공학적 지질학적, 수력학적 조건, 높은 시공 위험과 공사 기간의 제약으로 인해 근로자들은 각기 다른 구간에서 총 6개의 공법을 채택하게 된다.


완공 후에는 광저우, 후이저우, 산웨이, 산터우 등 광둥성의 주요 도시들을 연결하고, 노선을 따라 도시화를 가속화하고 새로운 고속철도 경제벨트를 형성하며, 광둥성 동부의 활성화와 발전을 촉진하는 데 도움이 될 것이다.


이 사업은 광둥성 동부와 진주강 삼각주 지역 간 개발 격차를 줄이고 광둥성의 균형 있는 경제 발전을 도모하기 위한 계획의 일환이다.


황기철 콘페이퍼 에디터

Ki Chul Hwang Conpaper editor curator




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According to the report, the tunnel will pas through 17 fault rupture zones in a magnitude-8 earthquake zone, of which eight are active faults, the first underwater tunnel of its kind anywhere in the world.


The map of the to-be-built Ningbo-Zhoushan railway with an undersea tunnel shows the route between Ningbo and Zhoushan. [Photo provided to chinadaily.com.cn]

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Most parts of the tunnel are located in high water pressure areas. As a result, construction personnel have to adopt measures to ensure that the tunnel structure is safe, waterproof and reliable, and that operating costs are controllable.


As the tunnel will be exposed to high-pressure seawater for a long time, its structure must be adapted to the strong corrosive environment while being able to withstand high water pressure penetration. The combined effect of the two factors makes the subsea tunnel environment more complicated.


Bloomberg



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Due to the tunnel's harsh environment, complex engineering geological and hydrogeological conditions, high construction risks and constraints of the construction period, workers will adopt a total of six construction methods in different sections. 


After completion, the railway will connect major cities in Guangdong, such as Guangzhou, Huizhou, Shanwei and Shantou, and help accelerate the urbanization along the route, form a new high-speed rail economic belt and boost the revitalization and development of eastern Guangdong. 


The project is part of a plan to narrow the development gap between eastern Guangdong and the Pearl River Delta region, and promote the balanced economic development of Guangdong.


Global Times


China building its first undersea high-speed rail tunnel 

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