시진핑, 세계 최대 규모 베이징 다싱(大 grand) 국제공항 개항 발표 VIDEO; Grand opening for Beijing's new mega airport

Grand opening for Beijing's new mega airport

Yang Jian

2019-09-25       


Chinese President Xi Jinping announced the grand opening of Beijing's Daxing International Airport, one of the world's largest, on Wednesday morning.


Beijing Daxing, New Beijing Airport, China United Airlines/CGTN


 

시진핑, 세계 최대 규모 베이징 다싱(大 grand) 국제공항 개항 발표


시진핑(習近平) 중국 국가주석이 12일 오전 세계 최대 규모의 베이징 다싱(大 grand) 국제공항의 대 개항을 발표했다.


중국 민간 항공국은 정오 직전에 운항 증명서를 공항 당국에 발급했는데, 이는 상업 항공편이 이착륙할 수 있다는 것을 의미한다.




중국의 한정 부총리는 출범식에서 "다싱 공항은 중국 민간 항공 산업의 국제적 역량을 강화하고, 국가의 개방을 돕고, 베이징의 비수도 기능을 재조정하며, 베이징-톈진-허베이 지역의 통합 개발을 촉진할 것으로 기대된다"고 말했다.


한 장관은 "안전과 편안함, 편의성이 신공항의 초점이 돼야 한다"고 말했다.


이 공항의 주요 임차인 차이나 서던 항공사가 운영하는 세계 최대 여객기 에어버스 380이 오후 3시 45분 메가 공항에서 이륙한다.


나중에 중국 동부, 에어 차이나, 차이나 유나이티드 항공을 포함한 공항에서 운항하는 다른 국내 주요 항공사들의 항공편도 에어버스 350과 보잉 787 드림라이너와 같은 최신 여객기를 타고 이륙한다.


중국의 물류 계획과 건축, 경제 통합의 경이로운 것으로 여겨지는 이 공항은 허베이 성 북부의 베이징 다싱 구와 랑팡의 분기점 근처에 위치해 있다.


이 공항은 중국 고대 신화에 나오는 새 모양의 생물인 봉황의 깃털 모양을 닮도록 설계되었다. 그것은 급증하는 항공 서비스 수요를 충족시키고 베이징의 기존 수도 국제공항에 대한 압력을 완화하기 위한 것이다


47평방킬로미터의 면적을 차지하고 있는 이 새로운 공항은 현재 중국에서 가장 큰 규모의 수도 국제 공항의 두 배가 된다. 97개의 축구공 크기에 맞먹는 단말기와 안면인식, 인공지능(AI)으로 움직이는 보안검사와 탑승수속을 더 빠르게 한다.




2021년까지 연간 4500만 명, 2025년까지 7200만 명이 탑승할 것으로 예상돼 미국의 하츠필드-잭슨 애틀랜타 국제공항과 마찬가지로 세계에서 가장 바쁜 공항 중 하나가 될 것이다.


1단계 개통과 동시에 4개의 활주로가 운영되고 있으며, 총 7개의 활주로가 수도를 오가는 항공 여행객의 수를 처리할 계획이다.


113억 달러 규모의 프로젝트 건설은 2014년에 시작되었고, 4만 명 이상의 근로자들이 현장에투입됐다.


불가사리 닉네임

중앙 홀에 연결된 5개의 확장된 구조물의 형태로 "불가사리"라는 별명을 가진 이 공항은 승객들의 도보를 줄이려는 목표를 가지고 있다. 보안검색대부터 게이트까지의 거리는 600m를 넘지 않으며, 걸어서 8분 정도 걸리는 것과 같다.


지하 2층짜리 이 5층짜리 터미널 건물은 세계 최대 규모의 독립 터미널 건물로 C자 모양의 기둥 8개가 있어 초대형 구조물을 지탱하는 동시에 8000개가 넘는 옥상 창문을 통해 자연광을 충분히 받을 수 있다.


터미널이 많은 수의 예상 여행자들을 처리하기 위해 두 개의 출발지가 설계되었다. 공항과 베이징 시내 중심지를 연결하는 지하철은 터미널 지하층에 있다.




다싱 공항의 새로운 지하철 연결은 9월 15일에 개통되었다. 공항에서 41km 떨어져 있고 베이징 시내와 가까운 차오차오역과 공항을 연결한다. 시속 160km로 달리는 이 열차는 공항에서 시내까지 19분이 걸릴 것이다.


황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터

Ki Chul Hwang, conpaper editor, curator


edited by kcontents


The Civil Aviation Administration of China issued the operational certificate to the Daxing airport authority shortly before noon, meaning commercial flights can take off and land at the airport.


Chinese Vice Premier Han Zheng said at the launching ceremony that the Daxing airport is expected to enhance the international competence of China’s civil aviation industry, help the nation’s opening up, rebalance the non-capital function of Beijing as well as promote the integrated development of the Beijing-Tianjin-Hebei area.




“Safety, comfortable and convenience should become the focus of the new airport,” Han said.


An Airbus 380, the world’s biggest airliner, operated by the airport’s main tenant China Southern Airlines, will take off from the mega airport at 3:45pm.


An aerial view on the Beijing Daxing International Airport




Later flights by other major domestic carriers operating at the airport, including China Eastern, Air China and China United Airlines, also take off with their newest airliners such as the Airbus 350 and Boeing 787 Dreamliner.


The airport, considered a marvel of China’s logistical planning, architecture and economic integration, is located near the junction of Beijing's Daxing District and Langfang in north Hebei Province.


The airport is designed to resemble the shape of a feather from a phoenix, a bird-like creature from ancient Chinese mythology. It aims to meet the country's soaring air-service demand and relieve pressure on Beijing's existing Capital International Airport.


Covering a land area of 47 square kilometers, the new airport doubles the size of the Capital International Airport, which is currently the largest in China. It boasts a terminal equivalent to the size of 97 soccer pitches along with faster security check and boarding procedures powered by facial recognition and artificial intelligence.




It is expected to handle 45 million passengers annually by 2021 and 72 million by 2025, making it one of the busiest airports in the world, on par with Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport in the United States.


Four runways are operating upon opening of the first phase, with a total of seven runways planned to handle the growing number of air travelers to and from the capital.


Construction on the US$11.3 billion project began in 2014, with more than 40,000 workers on site at its peak.


Interior view of the Beijing Daxing International Airport in Beijing in June 2019.




Sprawling starfish

Nicknamed the "starfish" for the shape of its five extending structures connected to a main hall, the airport aims to reduce walking for passengers. The distance between security checkpoints to gates is no more than 600 meters, equal to about eight minutes of walking.


The five-story terminal building, with two underground levels, said to be the world’s largest stand-alone terminal building, features eight C-shaped pillars to support the mega structure, while also allowing plenty of natural light through more than 8,000 rooftop windows.


scmp.com

edited by kcontents


Two departure levels have been designed for the terminal to handle the large number of expected travelers. A subway system connecting the airport with Beijing's city center is located in the underground floor of the terminal.




The new subway connection for the Daxing airport opened on September 15. It links the airport to Caoqiao Station, which is 41 kilometers away from the airport and close to downtown Beijing. Running at 160kmph, the train will take 19 minutes to reach the city from the airport.


Cui Xiaohao, deputy director of the Beijing’s development and reform commission, said the new airport will become an important economic pillar in the development of Beijing and help rebalance the city’s southern area.


Source: SHINE   Editor: Xu Qing


View Full Text

https://www.shine.cn/news/nation/1909252675/


 


kcontents

댓글()