비즈니스 4.0 시대에 번영하기 위한 방법은 무엇일까? VIDEO;How to thrive in a 'Business 4.0' world


How to thrive in a 'Business 4.0' world

New report looks at four key traits for succeeding in a digital environment.

By Bob Violino | April 1, 2019


A majority of global companies that have adopted the full range of business behaviors needed to thrive in a "Business 4.0" world expect to grow more than 10 percent in the next three years, according to a new report by Tata Consultancy Services (TCS), an IT services and consulting firm.


ARC Advisory Group


 

비즈니스 4.0 시대에 번영하기 위한 방법은 무엇일까? 


    IT서비스 및 컨설팅업체인 Tata Consultancy Services社의 최신 보고서에 의하면, 비즈니스 4.0 시대에 번영하기 위해 필요한 모든 준비를 마친 글로벌 기업들은 향후 3년 이내 약 10퍼센트 이상의 성장세를 구가할 것으로 예상된다고 밝혀, 세부 내용을 살펴보고자 한다.


이번 연구에는 약 18개국 1.2천개 이상의 대기업들의 선임 비즈니스 의사결정권자들이 참여하였으며, 비즈니스 4.0 시대에 핵심적인 요소로서 아래와 같은 4가지 요소를 정의하였다;




1) 대량 개인화의 추진, 2) 기하급수적 가치 창조, 3) 생태계 활용, 4) 위험 감수


이번 연구를 통해 약 10퍼센트의 기업 및 조직들만이 4가지 요소를 모두 채택한 것으로 나타났으며, 해당 기업들은 리더급으로 분류되었다고 한다. 이후 1가지에서 3가지 요소를 수렴한 기업들의 분포가 약 82퍼센트였으며, 이들 중 대다수가 대량개인화에 무게를 두고 있는 것으로 나타났다.


여기서 리더급으로 분류된 기업들은 인공지능, 블록체인, 사물인터넷과 같은 기술이니셔티브를 도입할 가능성이 여타 기업들보다 약 3배 가량 높았으며, 자동화를 수용할 가능성은 2배 가량 높은 것으로 나타났다.


특히 대량개인화는 비즈니스 리더들 간 가장 익숙하게 여겨지고 있으며, 이를 통해 각 기업이 개인 맞춤형 제품과 서비스를 방대하게 제공할 수 있는 기술이 도입되고 있어 고객경험을 증진시키고 수익창출로도 이어지는 선순환 구조를 경험하고 있는 것으로 나타났다고 한다.


데이터 분석기법이나 사물인터넷, 그리고 인공지능을 사용해 잠재고객의 니즈와 참여수단을 예측하여 기업은 보다 많은 가치를 창출할 수 있다는 점도 나타났는데, 디지털과 온라인 채널을 통합해 새로운 비즈니스 모델을 구축하여 기업은 기존의 소모성 제품 판매에서 벗어나 제품과 서비스에 대한 가입루트를 제공하여 새로운 매출방식을 확보하고 고객 기반을 확대해나가고 있는 것으로 나타났다.




뿐만 아니라 기하급수적 가치창조를 통해서는 광범위한 잠재고객을 대상으로 확장된 지리적 시장, 높은 수익성, 그리고 공동사업을 통한 새로운 비즈니스 모델을 창출해내고 있어 기존의 공급망 네트워크를 벗어나 보다 많은 협력사들을 확보해 기업이 이러한 생태계를 활용하고 자신이 부족한 부분을 협력사의 상품/서비스/아이디어를 통해 소비자에게 보다 넓은 제안을 제공할 수 있는 점이 장점으로 나타났다.


이처럼 글로벌 기업들이 다양한 전략적 기술도입을 통한 경쟁력 확보 및 제품 판로 모색방식 등이 다변화되고 있는 가운데, 이번 조사에서 언급된 4가지 형태의 요소들을 다각도로 고려해 자신의 환경에 걸맞는 요소를 도입해 글로벌 기업을 벤치마킹해 볼 필요성도 제기되고 있다.

ndsl.kr


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For its research, TCS in November and December 2018 surveyed senior business decision makers from more than 1,200 large enterprises spanning 11 industries and 18 countries. The firm defines Business 4.0 as featuring the adoption of four key behaviors: Driving mass personalization, creating exponential value, leveraging ecosystems, and embracing risk.


The study found that only about one in 10 organizations surveyed have adopted all four behaviors, and the firm classifies these as "leaders." A majority (82 percent) have embraced one to three of the behaviors, with mass personalization being the most prevalent (78 percent). TCS calls these organizations "early adopters."




Leaders are three times more likely than "followers" -- the 9 percent of organizations that have not yet adopted any of the behaviors -- to have embraced technology initiatives such as artificial intelligence (AI), blockchain, and the Internet of Things (IoT), and twice as likely to have embraced automation.


Mass personalization is the most familiar behavior among business leaders, and is enabled by technologies that allow companies to offer personalized products and services at scale, which significantly improves the customer experience and leads to higher revenues.


More than three quarters (78 percent) of all survey participants said they can customize experiences at individual transactions. This has led to benefits such as higher customer profitability, increased value and volume of customer transactions, and reduced customer churn.


Businesses can drive more value from a single transaction using data analysis, IoT, and AI to forecast future customer needs and points of engagement, the report said. "By integrating digital or online channels and creating new business models, organizations can unlock new revenue streams and expand their customer base by shifting from selling one-off products to offering subscriptions to products and associated services," it said.


 

Smart Industry 4.0/Medium

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Among the top benefits from operating an exponential value model are the ability to target a wider range of potential customers, an expanded geographical marketplace, higher profitability and revenues, and new business models through collaborative ventures.


Companies that collaborate with multiple partners beyond just their supply chain networks are leveraging ecosystems and are no longer forced into silos by the limits of their resources, the report said. They can be more innovative and offer consumers broader propositions through existing and new partners.




Among all of the companies surveyed more than half (54 percent) leverage their wider ecosystem by collaborating with multiple partners to create new products and services, and nearly half (46 percent) access a dispersed workforce or the "gig economy" when they need to boost their skills base.


The fourth behavior, embracing risk, is the most difficult for many organizations to adopt, as it goes against traditional management approaches. In the digital era, however, it's important to embrace risk to stay ahead of the competition and provide better value to customers, the report said.

https://www.zdnet.com/article/how-to-thrive-in-a-business-4-0-world


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