일본컨소시엄, 태국 방콕 지하철 '레드라인 신호설비시스템' 턴키 수주 Japanese consortium wins Bangkok Red Line E&M contract


미쓰비시, 히타치, 스미모토 등 3개사 구성

총 42.6km 92백만불 규모


   일본컨소시엄이 태국 방콕 지하철 레드라인 신호설비 시스템(E&M)을 턴키로 수주했다.


미쓰비시, 히타치, 스미모토 등 3개로 구성된 컨소시엄이 수주한 금액은 92백만 규모이다.


Red line route 레드라인 노선도 출처 railjournal.com


미쓰비시는 궤도, 동력공급, 전철화, 신호통신을 , 히타치는 전동차 제작을 스미모토는 설치공사와 

관리업무를 맡을 것으로 알려졌다.


총 46km의 미터게이지 레드라인은 수도 북부지역에 2개의 고가구간을 포함하고 있다.

북부라인 26.4km는 방스와 랑싯을 연결하며 14.6km는 차오 프라야강을 건너는 방스에서 딸링찬까지 연결된다.


레드라인은 2020년 개통된다.


황기철  콘페이퍼 에디터

ki chul, hwang conpaper editor 


SRT signs Red Line contract with Japan consortium

 

Construction work continues on the Red Line train project near Bang Sue station on Feb 5, 2016. 

(Photo by Krit Promsaka na Sakolnakorn) source Bangkokpost


STATE Railway of Thailand (SRT) has awarded a consortium of Mitsubishi Heavy Industries (MHI), Hitachi and Sumitomo a Baht 32.4bn ($US 920m) turnkey contract to design, supply and install electrical and mechanical (E&M) systems for Bangkok's commuter rail Red Line.


MHI will be responsible for trackwork, overhead electrification, power supplies, signalling and telecommunications, while Hitachi will supply rolling stock. Sumitomo will be responsible for administration and local installation work.


The 41km metre-gauge Red Line encompasses two elevated lines to the north of the Thai capital. The 26.4km North Line will link Bang Sue with Rangsit, while the 14.6km West Line will run from Bang Sue across the Chao Phraya River to Taling Chan. The West Line is being financed through a loan from the Japan International Co-operation Agency, while the Thai government is directly funding the North Line.


The Red Line is due to open in 2020.

http://www.railjournal.com/index.php/commuter-r%E3%85%81ail/japanese-consortium-wins-bangkok-red-line-em-contract.html



kcontents

댓글()