세계 최초 '사람 타는 드론' 공개 Chinese drone maker unveils human-carrying drone(VIDEO)

중국 드론 제작사 '이항(Ehang)

'CES 2016'에서 '이항 184' 공개

2시간 충전 최대 100㎏ 적재 23분 비행

가격 20만∼30만 달러(2억4000만∼3억6000만원) 선


The EHang 184 autonomous aerial vehicle is unveiled at the EHang booth at CES International, Wednesday, 

Jan. 6, 2016, in Las Vegas. The drone is large enough to fit a human passenger. (AP Photo/John Locher) 

중국의 세계 최초 사람이 타는 드론인 '이항184'이 CES2016에서 공개됐다.

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    중국 드론(Drone·무인 항공기) 회사가 세계 최초로 ‘사람이 탈 수 있는’ 드론을 공개했다.


AP통신 등은 6일(현지 시각) “중국의 드론 제작사인 '이항(Ehang)’이 이날 미국 라스베이거스에서 개막한 세계 최대 전자 전시회 'CES 2016'에서 승객을 태우고 날도록 개발된 모델인 '이항 184'를 소개했다”고 보도했다.


'이항 184'는 보통의 드론처럼 본체 사방에 프로펠러가 여러 개 달린 모양을 하고 있지만, 본체에 사람이 탈 수 있다. 2시간을 충전하면 최대 100㎏까지 싣고 23분가량 비행할 수 있다. 보통 300∼500m 고도에서 운행하며, 최고 3500m 높이까지 올라갈 수 있다. 최고 속력은 시속 100㎞라고 제조사는 설명했다.


이 드론에 탄 탑승자는 마이크로소프트사의 태블릿 제품인 서피스를 통해 비행 계획을 세팅하고 클릭하는 방법으로 하늘을 날 수 있다고 한다. 제조사 측은 “승객은 '이륙'과 '착륙' 두 가지 명령만 내리면 된다”고 설명했다.


사람을 태우는 내부 공간은 승객 한 명과 가방 하나가 들어갈 수 있는 크기이다. 실내에는 에어컨과 독서등도 있다. 프로펠러를 접으면 일반 자동차 한 대가 사용하는 주차공간에 둘 수 있을 만한 크기이다.


제조사는 중국 광저우 일대 삼림 지역에서 ‘이항 184’를 100회 이상 테스트했다. 유인(有人) 비행 시험도 거쳤다. 제조사는 올해부터 본격 판매에 나설 예정이다. 가격은 20만∼30만 달러(2억4000만∼3억6000만원) 선이다.


하지만 미국을 비롯한 여러 나라들이 아직까지 드론 비행에 대한 지침을 만드는 중이고, 사람이 타는 드론에 대해서는 정해진 기준이 없어 상용화에는 시간이 더 걸릴 것으로 전망된다.

조선일보 이동휘 기자 





Chinese drone maker unveils human-carrying drone


By Ryan Nakashima 

Chinese drone maker Ehang Inc. on Wednesday unveiled what it calls the world's first drone capable of carrying a human passenger. 


The Guangzhou, China-based company pulled the cloth off the Ehang 184 at the Las Vegas Convention Center during the CES gadget show. In a company video showing it flying, it looks like a small helicopter but with four doubled propellers spinning parallel to the ground like other drones.


The electric-powered drone can be fully charged in two hours, carry up to 220 pounds and fly for 23 minutes at sea level, according to Ehang. The cabin fits one person and a small backpack and even has air conditioning and a reading light. With propellers folded up, it's designed to fit in a single parking spot.


The EHang 184 autonomous aerial vehicle is unveiled at the EHang booth at CES International, 

Wednesday, Jan. 6, 2016, in Las Vegas. The drone is large enough to fit a human passenger. (AP Photo/John Locher) 


People crowd around the EHang 184 autonomous aerial vehicle at the EHang booth at CES International, 

Wednesday, Jan. 6, 2016, in Las Vegas. The drone is large enough to fit a human passenger. (AP Photo/John Locher) 


After setting a flight plan, passengers only need to give two commands, "take off" and "land," each controlled by a single click on a Microsoft Surface tablet, the company said.


It is designed to fly about 1,000 to 1,650 feet off the ground with a maximum altitude of 11,500 feet and top speed of 63 miles per hour.


U.S. authorities are just starting to lay out guidelines for drone use, and a human-passenger drone seems certain to face strict scrutiny.


 

The EHang 184 autonomous aerial vehicle is unveiled at the EHang booth at CES International, Wednesday, Jan. 6, 2016, in Las Vegas. The drone is large enough to fit a human passenger. (AP Photo/John Locher) 

Federal Aviation Administration administrator Michael Huerta was at CES but could not immediately be reached for comment through a spokesman.


Ehang co-founder and Chief Financial Officer Shang Hsiao said the company hopes to sell the device for $200,000 to $300,000 beginning this year but acknowledged it occupies a legal "grey area."


"The whole world never had something like this before," he said.

 

People crowd around the EHang 184 autonomous aerial vehicle at the EHang booth at CES International, Wednesday, Jan. 6, 2016, in Las Vegas. The drone is large enough to fit a human passenger. (AP Photo/John Locher) 

A passenger would have no controls as a backup, he said. In the event of a problem the company plans a remote control center that would take over the vehicle and ensure it lands safely, he said.


Chief Marketing Officer Derrick Xiong said the vehicle has been flown more than 100 times at low altitudes in a forested area in Guangzhou, including several times with a person inside.


One thing that makes quad-copters safer than helicopters are its numerous propellers, Xiong said. Even if three of the four arms have their six propellers disabled, the final arm's working propellers can ensure a rough landing by spiraling toward the ground, he said.


The company, which also makes smaller drones, said in August it had raised $42 million in capital from various investors including GP Capital, GGV Capital, ZhenFund and others, following $10 million in capital raised the previous year. 

http://phys.org/news/2016-01-chinese-drone-maker-unveils-human-carrying.html



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