중국, 모스크바~카잔 고속철 자기부상차량 합작회사 설립 착수 China, Russia plan bullet train joint venture(VIDEO)

중-러, 자기부상열차 제작 합작회사 설립 합의

총 연장 770km

영하 50도 견디는 극한 고속철 건설

러시아 월드컵전 2018년 완공


Moscow-Kazan high-speed rail project 모스크바~카잔 고속철도 노선도

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    중국과 러시아는 러시아 모스크바~카잔 고속철도 자기부상열차 제작을 위한 합작회사 설립에 착수한다고 중국 철도회사인 CRRC가 밝혔다.


이 프로젝트에 투입될 철도차량은 CRRC의 계열사인 지린성의 장춘철도회사에 의해서 제작될 예정이며 러시아 수도 모스크바에서  고산지대에 위치한 타타르탄 공화국 수도인 카잔을 연결하게 된다.


중국 고속철 한 관계자는 "극한 지역에 위치한  본 고속철 구간이 중국의 그간의 경험과 노우하우에 적합하다"고 말한다.


중국은 2012년에 개통한 세계 최초로  다렌~하얼빈 921km 의 극한지역 고속철도 건설에 성공한 바 있으며 영하 50도에서도 열차운행이 가능하다.


모스크바~카잔 구간은 시속 400km의 세계 최고 속도로 중국의 해외고속철도 프로젝트 중 가장 빠른 속도를 자랑한다.


총 연장 770km로 7개의 러시아 도시를 통과하며 러시아 월드컵 개최년도인 2018년까지 완공할

계획이다.


종전에 14시간 걸리던 소요시간도 고속철 완공 시 3시반으로 단축되며 추후에는 베이징~모스크바구간과도 연계될 예정으로 있다.


by Ki Chul Hwang 

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황기철  콘페이퍼 에디터


China's first low-and middle-speed maglev train gets debugged at Lanli Station in Changsha, Hunan 

province, on Nov 23, 2015. [Photo/China Daily] 중국 첫 중저속 자기부상열차


By Zheng Xin(China Daily)

China and Russia are setting up a joint venture in Russia for making electromagnetic unit vehicles for the Moscow-Kazan high-speed rail project, railway equipment maker CRRC Corp Ltd said on Thursday.


The vehicles will be made by Changchun Railway Vehicles Co, a CRRC subsidiary based in the capital city of Jilin province, it said.


The high-speed rail linking Moscow and Kazan, the capital of Tatarstan Republic, is located in the high altitude area, while Changchun Railway Vehicles has rich experience and advantages in making electromagnetic unit vehicles for alpine high-speed rail lines, it said.


The Chinese subsidiary's experience in making equipment suitable for extreme cold weather conditions will come in handy for the Moscow-Kazan line, said Zhu Ying, general manager of China Railway Eryuan Engineering Group Co.


The world's first high-speed railway operating in extremely low temperatures is the 921 kilometer line linking Harbin, the capital of China's northernmost province of Heilongjiang, and the port city of Dalian, Liaoning province, which opened in 2012. It works in temperatures as low as minus 50 degrees Celsius.


The maximum design speed of 400 km per hour is the fastest worldwide, and also the fastest for China's overseas high-speed railway contracts, Zhu said.


The Moscow-Kazan line, with a length of about 770 km, will run through seven Russian regions when it is completed by 2018 before the Russia FIFA World Cup.


It will cut travel time between Moscow and Kazan to three and a half hours from 14 hours now.


The line will be extended later and become part of the planned Beijing-Moscow high-speed corridor.


According to CRRC, China and Russia have negotiated on the order size and details of the joint venture.


Particulars regarding the number of electromagnetic units, scale and location of the plant and vehicle parameter performance are to be discussed later. 

http://europe.chinadaily.com.cn/business/2015-11/27/content_22522349.htm


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