중국, 스웨덴 고속철사업에도 군침 Chinese contractors eye Swedish high speed rail programme

 스칸디나비안 브릿지 앤 레일 콘소시움

(Scandinavian Bridge & Rail Consortium, SBRC) 구성

스톡홀름~Göteborg,Malmö 고속철도건설사업 참여 추진

CRCC, SBRC ,CRRC 참여


SJ high-speed trains travel throughout Sweden 

source http://www.eurail.com/europe-by-train/high-speed-trains/sj

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   스칸디나비안 브릿지 앤 레일 콘소시움(Scandinavian Bridge & Rail Consortium, SBRC)을 구성한 중국 업체들은 스웨덴의 스톡홀름과 Göteborg 및 Malmö를 ‘역(逆)Y'자 형태로 연결하는 고속철도건설사업이 조속히 추진되도록 스웨덴과 협력하는데 역량을 집중하고 있다고 말하였다.

 

지난 10월 7일 Jönköping에서 개최된 노르딕 철도 박람회(Nordic Rail trade show)에서 CR(중국철도) Siyuan Survey & Design Group Co.의 Yu Xing 국제협력국장은 ‘수송용량과 효율성’의 목표에 도달하기 위해서는 금번 사업을 ‘하나의 사업(in a single phase)'으로 추진하는 것이 타당하다고 언급하였다. 스웨덴 정부는 Ostlänken, 즉 동부노선으로 알려진 스톡홀름에서 Linköping까지 150km 구간을 320km/h로 주파하도록 계획하고 있다.


Yu 국장은 ‘우리는 이 사업을 하나의 국제사업으로 간주하고 있으며 글로벌 파트너는 물론 스웨덴 국내업체들과도 기꺼이 협력해 나갈 갈 것이다.’라고 언급하면서 SBRC 콘소시움이 사업자로 선정되면 스웨덴 기술자와 함께 하는 것은 물론 그들의 기술 훈련에도 최선을 다할 것이라고 말하였다.


Siyuan은 중국 국가소유기업인 CRCC 자회사이고 SBRC 콘소시움에는 CRCC 철도차량 공급업체도 포함되어 있다. ‘중국 업체들은 미국, 태국, 라틴아메리카, 인도네시아 등에서의 사업을 통해 이미 국제진출 경험이 많으나 이번 스웨덴 철도 사업은 대외적으로 완전 개방되어 있어 이번기회를 유럽 시장 진출의 교두보로 삼고자 한다.’고 Luming Liu SBRC 콘소시움 의장은 말한다.


Liu 의장은 유럽 철도 표준에 맞추는데 있어 홍콩이 중국철도장비의 인큐베이터 역할을 하고 있다는 사실이 매우 중요하다면서 MTRC(홍콩철도회사)가 스웨덴의 Stockholm-Göteborg 구간의 장거리 철도를 운행하고 있음에 ‘특히 주목’ 할 필요가 있다고 강조하였다.


고속철도 추진 일정에 대한 질문에 대하여는 2016-17년에 우선 토목공사 입찰이 있을 것으로 보며 후속 사업은 그 후에 이루어 질것으로 생각한다고 Liu 의장은 말하였다.

자료 : Railway Gazette 2015.10.7

출처 레일뉴스




SWEDEN: A group of Chinese firms under the brand Scandinavian Bridge & Rail Consortium Company says it is keen to help Sweden accelerate the delivery of its proposed 'inverse Y' high speed network linking Stockholm with Göteborg and Malmö. 


Speaking at the Nordic Rail trade show in Jönköping on October 7, Yu Xing, Chief Engineer at the International Business Department of China Railway Siyuan Survey & Design Group Co, suggested that for 'capacity and efficiency objectives' to be met, it would make sense to deliver the project 'in a single phase'. The government's current plans call for construction of an initial 150 km section for 320 km/h operation between Stockholm and Linköping known as the Ostlänken or East Link. 


'We see this as an international project and we would be happy to work with local and global partners', Yu explained, adding that the SBRC consortium would seek to include local staff and develop Swedish skills should it win any work packages on the programme. 'We can deliver wider social and economic benefits', he added. 


While Siyuan is a subsidiary of state-owned civils contractor CRCC, SBRC also includes rolling stock supplier CRRC. 'Chinese companies are now very experienced in working internationally, on projects in the USA, Thailand, Latin America and Indonesia to name a few', said Luming Liu, Chairman of SBRC. 'But the Swedish rail sector is very open and we see this as a promising entry point to the European market.' 


He noted the importance of Hong Kong in acting as an incubator for Chinese railway equipment in demanding operating conditions with a legacy of European standards, and suggested that it was 'particularly interesting' that MTR Corp was now operating open access inter-city trains on the Stockholm - Göteborg route. 


Asked about the timescales for the high speed programme, Liu said that he expected tendering to start in 2016-17 with first civil works following 'a couple of years' afterwards.

http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/chinese-contractors-eye-swedish-high-speed-programme.html


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