Bahrain, Saudi Arabia push for $3bn causeway 바레인 사우디 연결 30억불 규모 2번째 코즈웨이 건설 추진


King Fahd Causeway is one of the busiest roads in the Gulf

중동 걸프지역에서 가장 교통량이 많은 킹파드 코즈웨이(도로및 교량)


King Fahd Causeway Bridge source commons.wikimedia.org


* 코즈웨이 Causeway

코즈웨이는 원래 바다나 강을 지나는 도로나 철도를 교량이 아닌 성토에 의해 건설하는 것을 말하는데

연장이 길때는 중간에 교량을 설치하기도 한다. 코즈웨이 구간은 때로 물에 잠기기도 한다.

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    바레인과 사우디는 양국간을 연결하는 두번째 코즈웨이 프로젝트 건설계획을 올해 말까지 결정하기로 했으며 타당성 조사는 지난 달 시행됐다.


이번에 건설될 '킹 파하드 코즈웨이'는 양국간의 건설되는 두번째 프로젝트로 현재 건설 중인 GCC 6개국 연결 철도망과도 연계된다.


100% 민간섹터에 의한 재원조달로 건설되며 약30억불의 공사비를 투입해 10년 내에 완공 계획

으로 있다.


타당성 조사는 캐나다 설계회사인 SNC Lavalin이 2개 구간에 대한 조사를 마쳤으며 2구간 모두 87km 코즈웨이 구간 사이에 2개의 철도역이 건설된다.


바레인측의 역은 기존의 킹파드 코즈웨이의 북측 준설부지에 건설된다.

현재 25km의 킹파드 코즈웨이는 걸프지역에서 가장 복잡한 교통혼잡 지역으로 알려져 있다.


관계당국은 그간 기존의 킹파드코즈웨이를 10차선에서 17차선 확장하는 53억불 규모 계획을 포

함해 사우디와 바레인간의 폭증하는 교통량 해결을 위한 대책에 부심해왔다.


by Ki Chul Hwang 

Conpaper  Editor Distributor 

황기철  콘페이퍼 에디터


 

The proposed new causeway to link Saudi Arabia and Bahrain with the GCC Railway

바레인과 사우디 연결 코즈웨이 건설계획


by Neha Bhatia on Oct 7, 2015 

Bahrain and Saudi Arabia will finalise plans for the construction of a second causeway by the end of this year, Bahrain's transport minister confirmed. 


A feasibility study of the proposal was carried out last month. 


The new causeway will be the second between both countries, and is expected to comprise a new road and rail link, which also connects to the proposed GCC Rail network. 


Kamal Bin Ahmed, Bahrain’s minister of transportation and telecommunications, told Arabian Business “it made economic sense” for the new causeway to combine road and rail access as it would eliminate the need to build two costly bridges.


The new link has been named the King Hamad Causeway.

Bin Ahmed said the project has been estimated to cost $3bn.


He said he hoped it could be “fully financed” by the private sector and be completed within a decade at most.


“Being an island we have to be well connected to Saudi Arabia,” he said.


The feasibility study conducted over the summer by Canadian engineering consultancy SNC Lavalin examined two proposed routes.


Both options would include a rail link spanning 87km, connecting two stations on either side of the water.


Bahrain’s station would be built on reclaimed land north of the existing King Fahd Causeway.


The existing 25km King Fahd Causeway has been described as one of the most congested roads in the Gulf with almost 27,000 vehicles travelling across it per day in 2014 – at least 10 million every year.


Officials have been in discussions for many years over potential solutions for increasing capacity to serve the millions of Saudi and Bahraini commuters and holidaymakers, including a $5.3 billion expansion of the King Fahd Causeway from 10 to 17 lanes.


However, a second causeway is expected to cut the need for a costly expansion of the existing link.

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