인도네시아, '자카르타-반둥 간 고속철도' 건설계획 '백지화' Indonesia has cancelled a completely unnecessary $5 billion high-speed rail line, jilting Japan and China
건설구간 150Km로 고속철도 건설 비경제적
최소 44억 달러(약 5조2천억 원) 소요
중간 속도 철도 건설키로
그간 공들여 온 중국, 일본 새 건설계획 제출해야
Currently a train ride from Jakarta to Bandung takes about three hours.(Reuters/Darren Whiteside)
현재 운행 중인 자카르타~반둥 간 철도 source http://qz.com
'자카르타-반둥 간 고속철도 노선도
[관련보도]
중국-일본, 인도네시아 고속철도 치열한 수주 경쟁 China, Japan vie to build high-speed rail for Indonesia
http://conpaper.tistory.com/32379
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인도네시아는 '자카르타-반둥' 간 고속철도 건설 계획을 백지화하고, 이 구간에 중간 속도의 철도를 건설하기로 결정했다. 4일 현지 언론들에 따르면 조코 위도도(일명 조코위) 대통령과 관계 부처 장관들은 자카르타-반둥 간 고속철도 건설 계획에 대해 회의를 열고 나서 이 구간에 고속철도를 건설하는 것은 타당하지 않다며 이같이 결정했다. 자카르타와 반둥 사이의 거리는 150㎞에 불과해 시속 300㎞의 고속철도를 건설하는 것은 적절하지 않다는 것이다. 다르민 나수띠온 경제조정장관은 자카르타-반둥 노선은 고속철도를 건설하기에 충분히 긴 구간이 아니다며, 고속철도를 운영하게 되면 열차가 최고 속도에 도달하기도 전에 브레이크를 걸어야 할 것이라고 설명했다. 그는 "우리에게는 시속 200~250㎞의 열차가 필요하다"며 자카르타와 반둥 간 철도건설 계획을 다시 수립할 것이라고 밝혔다. 중국이 인도네시아에 제시한 자카르타-반둥 고속철도 모델(AP=연합뉴스 자료사진) 인도네시아는 장기적으로 자카르타와 동자바 주의 주도 수라바야를 연결하는 길이 750㎞의 고속철도를 건설하기로 하고, 이 중 일부로 자카르타-반둥 간 고속철도 건설 계획을 검토해왔다. 자카르타-반둥 고속철도 건설 계획과 관련, 중국과 일본이 치열한 수주 경쟁을 벌여왔으며, 조코위 대통령은 조만간 수주자를 결정할 예정이었다. 나수티온 장관은 중간 속도의 철도를 건설하기 위해 정부가 조만간 팀을 구성해 새 건설 계획을 입안할 것이라며, 중국과 일본은 이 계획에 따라 새로운 건설 방안을 제시해주길 바란다고 밝혔다. 자카르타-반둥 고속철도 건설에는 당초 최소한 44억 달러(약 5조2천억 원)가 들어갈 것으로 추산됐다. (방콕=연합뉴스) 현경숙 특파원 ksh@yna.co.kr |
Indonesia has cancelled a completely unnecessary $5 billion high-speed rail line, jilting Japan and China
A tempting offer(Reuters/Rivan Awal Lingga/Antara Foto)
Indonesia finally made a big decision yesterday (Sept 3). For months it’s been mulling competing offers from China and Japan to build a high-speed rail link between the capital of Jakarta and Bandung. Each side has been sweetening the deal while sending envoys to Jakarta to woo politicians. China is Indonesia’s largest trade partner, and Japan its second-biggest investor, so there were diplomatic sensitivities for Jakarta to consider.
But in the end president Joko Widodo, with help from the cabinet he recently reshuffled to reassure investors, gave practical—not political—reasons for going with neither partner and scrapping the idea altogether.
As Darmin Nasution, the nation’s new coordinating minister for economic affairs, explained, the distance between the two cities is only 150 kilometers (93 miles) and the trip the involves a number of stops. So it’d be difficult for a high-speed train to achieve its trumpeted speeds of 300 kmh (188 mph) in the first place.
Nasution said a medium-speed train would make more sense, cost 30% to 40% less, and be only about 10 minutes slower. The high-speed rail promised to cut the time from about three hours currently to 35 minutes. Apparently 45 minutes is fine with the cabinet, considering the enormous savings: the high-speed project would have cost about $5 billion.
While a medium-speed line might not be as sexy, Nasution welcomed China and Japan to bid on that, too.
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