日 히타치(日立), 영국 템즈링크 고속철도 운행관리시스템 첫 수주 Hitachi to provide traffic management technology for Thameslink Programme

런던 통근철도 템즈링크 운행관리시스템

영국 첫 수주

2017년부터 운영


source hitachirail-eu.com


Thameslink 영국 템즈링크 노선 계획 source projectmapping.co.uk

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   히타치(日立) 그룹의 영국 철도시스템 사업회사 "히타치 레일유럽"은 7월 27일, 영국 철도 인프라를 관리하는 네트워크 레일 사로부터 런던 통근철도 템즈링크 운행관리시스템을 수주했다고 발표하였다. 히타치가 영국에서 철도운행 관리시스템을 수주하는 것은 이번이 처음이다. 


템즈링크 런던 중심부를 관통하고 남부 브라이턴과 북부 벳도포드를 잇는 선을 주체로 하는 통근노선이다. 


발표에 따르면 히타치에 따른 철도운행 관리시스템은 우선 런던 중심부 브랏크후라이아즈 역에서 세인트팬 반 역까지 구간과 그 남북 약 20분의 지역에 도입되어 2017년부터 일부구간, 2018년에는 전면적으로 운용을 개시할 예정이라고 한다. 


영국에는 2010년부터 전국 재래선을 대상으로 운행 관리시스템 갱신 프로젝트가 검토되었으며, 히타치는 2012년에 운행 관리시스템 프롯트 타입을 수주하였다. 이번 시스템은 템즈링크 외 다른 선에도 옵션으로 납품될 가능성이 있다고 말한다. 


네트워크 레일에 따르면 이 시스템 도입으로 브랏크후라이아즈 ~ 세인트 팬클래스 간에 1시간당 상하행 각 24개 열차운행이 가능하게 된다. 이 선을 개량하여  템즈링크 프로그램의 디렉터, 사이먼 브랜치 플라워 씨는 이 시스템 도입으로 이용자에게 정보제공의 충실화나 운행지연의 조기회복의 실현 등 매우 높은 신뢰성에서 철도운행을 실현할 수 있습니다"라고 말했다. 


히타치의 운행 관리시스템은 정상운행에서는 유연하고 안정된 운행관리, 지연 등의 혼란 시에도 최적 운행스케줄을 재구축하는 것으로 조속한 열차다이어 복구를 실현하겠고 말하고 있으며,  일본에서는 수도권과 신칸센 등 많은 노선에서 30년 이상의 실적이 있다고 말한다. 


템즈링크는 영국에서도 특히 이용자 수가 많은 노선의 하나로 운행시스템 개량과 최대 12량 편성의 신형 전차도입이나 역의 개량, 다른 주요 노선인 동해안 본선과 접속하는 터널정비 등 각종 개량프로젝트가 2018년 완공을 목표로 진행되고 있다. 이 선은 현재 고비아 템즈링크 레일웨이(Govia Thameslink Railway)가 운행을 하고 있다. 

레일뉴스 최경수 기자


Hitachi to provide traffic management technology for Thameslink Programme


27 July 2015  •  Author: Katie Sadler, Digital Content Producer, European Railway Review

Network Rail has signed a contract with Hitachi Rail Europe to supply the latest traffic management technology for the London north-south Thameslink programme.


Hitachi Rail Europe to provide traffic management technology for Thameslink Programme

Hitachi Rail Europe MD Karen Boswell and Network 

Rail’s Gary Porter celebrate signing the deal to provide 

Traffic Management to the Thameslink Programme.


Once the London north-south Thameslink Programme begins service in 2018, the state-of-the-art traffic management technology will enable 24 trains per hour to run through central London in each direction. In addition, the new track and signalling system will offer greater reliability and provide real-time passenger information for customers.


The new technology can be reconfigured flexibly in keeping with passenger demand, to manage and control the running of the railway and support the rapid recovery of operations in the event of a delay or disruption.


Rail Minster Claire Perry said: “We are investing in the Thameslink programme because it will transform rail travel for customers in London and the south east, providing more seats and quicker journeys. It will also create thousands of jobs, making it a vital part of our long-term economic plan.


“Today’s announcement isn’t just about new technology, it’s a key way to improve customer journeys, by increasing reliability and making sure they have the right information at the right time. We have seen huge growth in the number of people travelling by train and this investment will play a key role in keeping those customers moving safely, reliably and comfortably.”


Thameslink Programme director Simon Blanchflower added: “Providing a frequent and reliable service through the heart of the city to a host of new destinations will only be possible thanks to this technology.


“Traffic management technology will provide extra guidance to our signallers and work with in-cab signalling and automatic train operation to deliver 24 trains per hour between London Blackfriars and St Pancras International. It will also improve the time it takes the railway to recover from delays and deliver enhanced customer information, to improve performance and passengers’ experience of our railway.”


Thameslink Programme traffic management technology


According to Hitachi Rail Europe, Network Rail will receive ‘a traffic management solution with options for the South East and London North Eastern programme, which will provide the framework for a blue print to support the roll out of a full digital railway.’


Signing the contract Karen Boswell, Managing Director of Hitachi Rail Europe, said: “This is a fantastic achievement for Hitachi Rail in the UK, following on the back of the Class 395 (Javelin) high speed trains in 2009, the InterCity Express Programme (IEP) contract in July 2012 and Abellio’s ScotRail contract signed in March this year.


Hitachi Rail is determined to strengthen its railway-related business in the UK and I look forward to working with Network Rail to deploy our proven Traffic Management System, which will bring significant benefits to rail commuters.”

http://www.europeanrailwayreview.com/24329/rail-industry-news/hitachi-rail-europe-to-provide-traffic-management-technology-for-thameslink-programme/

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