은행 결제… 암호 대신, '셀카'로 Mastercard trials selfies as password replacement

이용자의 얼굴 스캐너 방법 인터넷 구매 인증


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  마스터카드사가 암호를 대신하는 셀카(셀프카메라) 이용법을 내놓았다. 


이번 가을부터 이 프로그램 테스트에 착수할 예정인 가운데 향후 이용자의 얼굴을 스캐너하는 방법으로 인터넷 구매 인증을 하게 될 전망이다.


결제 단계에서 인터넷 구매자는 스마트폰을 이용해 사진을 올리는 방식으로 마스터카드사는 이 방법이 암호를 입력하는 방법보다 훨씬 간편하다고 얘기한다.

현재 마스터카드사가 사용하는 인터넷 결제 인증 시스템은 암호를 입력하는 방식의 'SecureCode' 온라인 결제 보안 시스템을 적용하고 있다.


그러나, 암호는 잊어버릴 수도 있거니와 누군가에 의해 도용당할 수 있다. 이처럼 미흡한 점을 보완하기 위해 많은 금융사들이 애플의 사례를 쫓고 있다. 애플사는 아이폰에 지문을 남기는 인증법을 적용했다. 이제 세계 금융계는 사용자의 편리함과 보안 수준을 높일 수 있는 생체 인식 기술을 도입하는 새로운 단계로 들어섰다.

sputniknews


Mastercard trials selfies as password replacement


© FOTOLIA/ DENYS PRYKHODOV


A new app could see Mastercard accepting selfies instead of passwords to make purchases online.


The trial will involve users taking a selfie using a Mastercard app on their smartphone, then using this at the checkout point of purchase, rather than a password, reports the Daily Telegraph. Mastercard customers currently have to use the SecureCode system to input a complex password at checkout.


The app converts the selfie image into a unique binary string using facial recognition technology, and then compares it with a stored code held by Mastercard. If the two codes match up, then the purchase will be approved.


The app is being trialled by a select group of 500 consumers this autumn, but could be rolled out more widely is successful. The scheme is also using fingerprint authentication as a backup, according to ITProPortal.


“We want to identify people for who they are, not what they remember,” MasterCard executive Ajay Bhalla said in an interview with CNN Money. “We have too many passwords to remember and this creates extra problems for consumers and businesses. The new generation, which is into selfies … I think they’ll find it cool. They’ll embrace it.”


Banks and financial institutions are increasingly looking for improved ways of authenticating customers, one of the front runners being biometrics. However, as We Live Security reported recently, a surprising 24% of UK consumers would consider going as a far as giving their bank their DNA profile, while 42% would share biometrics such as fingerprints – a mere 26% would share their social network profile however.

Author Karl Thomas, ESET

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