삼성전자, '칸 라이언즈 국제 광고제'에서 27개상 수상 Samsung Electronics Wins 27 Awards at Cannes Lions 2015(VIDEO)

타이타늄 1개, 금 6개, 은 9개, 동 11개로 역대 최다 수상 

(2014년 16개, 2013년 3개)

자폐아동의 눈맞춤 · 의사소통 개선 돕는 ‘룩앳미’ 5개 수상

도로 위 추월 사고 예방하는 ‘세이프티 트럭’ 7개 수상

청각장애인을 위한 비디오 콜센터 프로젝트‘히어링 핸즈’2개 수상

알츠하이머 환자를 위한 모바일 서비스‘백업 메모리’3개 수상


삼성전자가‘칸 라이언즈 크리에이티비티 페스티벌’(舊 칸 국제 광고제)에서 총 27개상을 수상했다.

수상작은 ‘룩앳미(Look at me)’,‘세이프티 트럭(Safety Truck)’, ‘히어링 핸즈(Hearing Hands)’등 총 10개 캠페인이다


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[Cannes Lions 2015] Look At Me _ Silver of PR 


기술 혁신이 소비자의 삶을 풍요롭게 만든다는 삼성의 브랜드 철학과 사회적 책임을 크리에이티브 하게 표현


삼성전자가 27일(현지 시간) 막을 내린‘칸 라이언즈 크리에이티비티 페스티벌’ (이하 칸 라이언즈, 舊 칸 국제 광고제)에서 총 27개의 상을 수상했다.


이는 역대 최다 수상이다. 지난해에는 16개, 2013년 3개, 2012년 4개를 수상한 바 있다. 수상작은‘룩앳미(Look at me)’, ‘세이프티 트럭(Safety Truck)’, ‘히어링 핸즈(Hearing Hands)’등 총 10개 캠페인이다.


이번 수상작품의 대부분은 단순 제품 광고가 아닌, 삼성전자의 디지털기술로 더 나은 세상을 만들고자 기획한 마케팅 캠페인이다. 기술 혁신이 소비자의 삶을 풍요롭게 만든다는 삼성전자의 브랜드 철학과 사회적 책임을 크리에이티브 하게 표현했다.


주요 수상작품에는 제일기획과 진행한 ‘룩앳미(Look at me)’ 캠페인이있다. 이는 자폐 아동의 눈맞춤·의사소통 개선을 도와주는 모바일 애플리케이션이다.


이번 캠페인은 삼성전자의 혁신 제품과 기술을 통해 사회적 가치를 실현하는 소비자 참여형 프로그램인 ‘론칭 피플(Launching People)’ 프로그램의 일환으로 진행됐다.


‘룩앳미’ 캠페인은 세계적 권위의 국제 광고제에서 잇따른 쾌거를 거두고 있다.


원쇼 뉴욕 페스티벌 등에서 수상한데 이어 칸 라이언즈에서도 사이버 부문 금상 등 5개 상을 수상하며, 올해만 총 16개의 수상실적을 기록했다.


교통사고 방지를 위한 ‘세이프티 트럭(Safety Truck)’ 캠페인은 타이타늄 1개, 금상 3개, 은상 3개를 수상했다.


‘세이프티 트럭’은 세계에서 교통사고 발생률이 가장 높은 아르헨티나에 편도 1차선 도로가 많은 점에 주목해 특별히 개발된 트럭이다.


삼성전자는 트럭 전면에 무선 카메라를, 후면에는 4개의 디지털 사이니지를 설치해 대형 트럭의 뒤에 있는 차가 안전하게 추월할 수 있도록 했다.


또‘히어링 핸즈 (Hearing hands)’ 캠페인은 프로모션, PR 부문에서 각각 동상을 수상했다. ‘히어링 핸즈’는 청각장애인을 위한 터키 삼성전자의 비디오 콜센터 프로젝트다. 특히 감동적인 ‘몰래 카메라’ 스토리가 영상으로 제작되어 SNS에서 큰 관심을 끌고 있다.


이밖에 ‘백업 메모리(Back up memory)’ 모바일 애플리케이션은 헬스부문 금상을 비롯해 모두 3개상을 수상했다.


‘백업 메모리’는 알츠하이머 환자가 소중한 사람을 잊지 않고 떠올릴 수 있도록 도와주는 모바일 서비스다.


홍원표 삼성전자 글로벌 마케팅실 사장은 “진정성과 창의력이 통해야만 소비자들의 가슴속에 차별화된 브랜드로 남을 수 있다”며 “론칭 피플 캠페인을 앞으로도 지속해 소비자 삶의 가치 향상에 기여하는 브랜드가 되겠다”라고 밝혔다.


올해로 62회를 맞는 칸 라이언즈는 매년 세계 유수의 기업이 참여해 광고·홍보·마케팅 캠페인 등 다양한 부문에서 창의성을 평가하는 행사이다. 올해는 4만여개 작품이 출품돼 필름(TV 광고), 프레스(인쇄), 아웃도어(옥외광고), 사이버(인터넷) 등 총 20개 부문에서 열띤 경쟁을 펼쳤다.


삼성전자가‘칸 라이언즈 크리에이티비티 페스티벌’(舊 칸 국제 광고제)에서 총 27개상을 수상하며, 역대 최다 수상기록을 경신했다.


자폐아동의 눈맞춤·의사소통 개선을 돕는‘룩앳미(Look at me)’캠페인은 5개상을 수상했다.


교통사고를 방지하는‘세이프티 트럭’캠페인은 7개상을 수상했다.  

삼성뉴스


Samsung Electronics Wins 27 Awards at Cannes Lions 2015


on June 28, 2015by SamsungTomorrow

Samsung has set a new company record by winning 27 awards in 20 categories at the world’s largest advertising festival, the Cannes Lions. It is the second record-setting year for Samsung, after winning 16 awards in 2014.


The consumer electronics company made its mark with its Launching People campaign, which at this year’s International Advertising Festival in Cannes won a total of seven awards, driving Samsung’s brand philosophy of accelerating discoveries and possibilities through digital technology. The Launching People campaign is a catalyst to help people realize their dreams; it engages consumers by encouraging them to share their dreams and ideas with Samsung.


Look At Me, a smartphone app that helps children with autism, received a total of five awards, including the Gold award in the Cyber category. The team behind the app has also previously won other top awards, including those at The One Show and the New York Festivals.


Other award-winning campaigns at the Cannes Lions 2015 award include Safety Truck, a design concept to prevent traffic accidents, won seven awards including the Titanium Lion in the Titanium and Integrated category which recognizes breakthrough ideas that lead the industry in a new direction. Back Up Memory, an app designed to help early stage Alzheimer’s patients received three awards, including a Gold award in the Lions Health/Health & Wellness category. Hearing Hands, a sign language service for the hearing impaired won two Bronze awards in the Promo & Activation and PR categories.


“Our success is the result of Samsung’s endeavor to engage consumers around the world, to understand and help themmeet their needs – true to our corporate philosophy of wanting to enrich consumers’ lives through digital innovation,” said Won-Pyo Hong, the President and the Chief Marketing Officer, Samsung Electronics. “Samsung is a brand that contributes to enhancing consumers’ lives, and the Launching People campaign will help us do that with the help of our innovative products and services.”


This year marks the 62nd anniversary of The Cannes Lions International Festival of Creativity, with companies from more than 90 countries exhibiting more than 40,000 works across 20 categories, ranging from TV ads to press, outdoor and online public relations and marketing.

 

http://global.samsungtomorrow.com/samsung-electronics-wins-27-awards-at-cannes-lions/



edited by kcontents 


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