놀랄만한 자동차 연비 향상법 10가지 10 surprising myths about gas mileage

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 최근 휘발유가격이 떨어지기는 했지만 여전히 자동차 연비는 자동차를 운행할 때나 신차를 구입하고자 할때 큰 관심거리가 아닐 수 없다. 


항간에는 자동차 연비를 향상시킬 수 있다는 여러가지 방법들이 화자되고 있지만 연비가 좋은 자동차를 구입하거나, 주행거리를 줄이고, 제때 적절하게 자동차를 관리하는 것 이외에는 별 다른 방법이 없다는 것이 미국 환경보호청(EPA)의 지적이다. 


최근 마켓워치는 연비에 대해 잘못 알려져 있는 상식 10가지를 꼽았다


첫번째로 작은 차가 연비가 좋다는 것은 잘못 알려진 사실이다. 하이브리드, 디젤, 직분사엔진, 터보차져, 항샹된 변속기, 저회전 저항성 타이어, 공기역학적 디자인 등 최신 기술은 일반적인 사이즈의 자동차들도 매우 효율적인 연비를 보이도록 하고 있다. 지난해 가장 연비가 좋은 자동차 10위중 5대가 중형 또는 대형 승용차나 왜건이었다.


일반적으로 수동 변속기가 자동 변속기보다 연비가 좋다고 알려져 있지만 이는 잘못된 상식 두번째로 지적됐다. 최신 기술이 적용된 자동 변속기는 수동 변속기와 같거나 오히려 더 좋은 연비를 나타내기도 한다. 


자동차 시동을 거는 것이 공회전을 하는 것보다 휘발유를 더 소비한다는 얘기도 있다. 하지만 최근의 직분사엔진들은 매우 효율적으로 시동을 걸기 때문에 별반 차이가 없다. 잘못 알려진 상식 세번째다. 다만 너무 자주 시동을 껐다 켰다를 반복하면 스타터가 마모될 수 있다.


네번째로는 자동차 시동을 걸고 운행하기 전에 엔진의 온도를 올리기 위해 어느정도 공회전을 해야한다는 것이 잘못된 사실로 꼽혔다. 최근의 자동차들은 시동을 걸고 수초 내에 운행을 시작해도 전혀 무리가 없다. 물론 엔진 온도가 오르기 전에 급격한 주행을 하면 안되겠지만 엔진 온도를 올리는 가장 빠른 방법은 실제 주행을 하는 것이다.


다섯번째 잘못 알려진 사실은 차가 노후될 수록 연비가 급격히 떨어진다는 것이다. 하지만 차량을 적절히 관리만 한다면 연료효율은 수년간 지속된다. EPA의 실험결과 차량의 연비는 첫 출시후 수년간 향상됐으며 10년, 또는 15년 이후 서서히 연비가 떨어지는 것으로 나타났다.


에어필터를 교체하면 연비가 좋아진다는 설도 사실이 아닌 것으로 나타났다. 6번째 잘못된 정보다. 예전 카브레타엔진의 경우에는 맞는 말이지만 최근의 직분사엔진은 자동으로 최적의 연료와 공기비율을 조정하기 때문에 에어필터 교체는 연비에 영향을 미치지 않는다. 하지만 에어필터를 교체하면 엔진성능은 좋아진다. 


연료첨가제를 넣으면 연비가 좋아진다는 것도 7번째 잘못된 사실로 꼽혔다. 일부 승인되지 않은 첨가제는 오히려 연료효율을 떨어뜨리고 엔진이나 배기파이프에 손상을 줄 수도 있다는 지적이다. 


연비를 높이기 위해 고급휘발유를 넣는 경우가 있지만 이는 8번째 잘못된 정보다. 애초 고급휘발유를 넣도록 권장되는 차량이 아닌 경우에는 효과가 없다.


차량의 연비표시를 맹신해서도 안된다. 실제 주행에서는 주위환경과 운행습관에 따라 연비가 크게 차이날 수 있다. 9번째로 주의해야 할 사항이다.


모든 차량의 연비가 테스트 됐다고 생각하는 것도 잘못된 정보 10번째다. 중량이 높은 트럭과 같은 차량이나 오토바이 같은 경우 연비는 테스트되지 않는다.

[글로벌이코노믹]채지용 기자 jiyongchae@


10 surprising myths about gas mileage 


 

By MarketWatch 

Long cold winters take their toll, and to add insult to injury, your car generally gets worse gas mileage in cold weather, according to Fueleconomy.gov, the EPA’s website on fuel efficiency. 


Getting good mileage starts with choosing a fuel-efficient vehicle, combining trips, and maintaining your car, the EPA site says. Most other efforts may be a waste of time, money, or even gas.


Here’s 10 common myths, based on user feedback to Fueleconomy.gov, about saving gas. 


Myth: You have to drive a small car to get good fuel economy.

Advanced technologies like hybrid drivetrains, diesel engines, direct fuel injection, turbocharging, advanced transmissions, low rolling resistance tires and aerodynamic designs are allowing standard-sized vehicles to be very fuel efficient. For the 2014 model year, about half of the top 10 most efficient vehicles (the list that excludes electric and plug-in hybrid vehicles) are midsize or large cars and wagons


Myth: Manual transmissions always get better fuel economy than automatics.

Advances in automatic transmissions have improved their efficiency to the point that the automatic version of a vehicle often gets the same or better fuel economy than the version with a manual transmission. For vehicles offered in both automatic and manual transmissions, consumers can easily compare fuel economy at the government website.


Myth: It takes more fuel to start a car than it does to let it idle.

Modern fuel injected engines start efficiently, especially when warmed up. Idling can use a quarter to a half gallon of fuel per hour — depending on your vehicle’s engine size — costing you about 1 to 2 cents a minute. Turn off your engine when your vehicle is sitting still, except when you are waiting in traffic or waiting in a line where you would need to turn it on and off frequently. Restarting your engine too frequently can wear out your starter.


Myth: Vehicles need to warm up before being driven.

Modern vehicles can be driven within seconds of being started, though the engine should not be subjected to extreme loads until it has reached its normal operating temperature. Plus, the quickest way to warm up a vehicle’s engine is to drive it.


Myth: As a vehicle ages, its fuel economy decreases significantly.

A vehicle that is properly maintained will retain its efficiency for many years. The EPA tests vehicles with about 5,000 miles on the odometer to account for the break-in period since a vehicle’s fuel economy will typically continue to improve over the first several years of ownership. Vehicles that are 10 or even 15 years old will experience little decrease in fuel economy if properly maintained


Myth: Replace your air filter for more efficiency.

This is true for older vehicles with carbureted engines, but modern fuel-injected engines have onboard computers that automatically adjust the fuel-air ratio to the proper level. Changing a dirty air filter won’t increase your fuel economy, but it might improve your engine’s performance.


Myth: Use aftermarket additives to improve fuel economy.

Excluding full conversions that meet all EPA certification standards, tests have shown that such devices and additives don't improve fuel economy and may damage your engine and/or increase your tailpipe emissions.


Myth: Using premium fuel improves fuel economy.

Unless your vehicle was specifically designed for premium fuel or knocks severely with regular fuel, you will probably experience no benefit from using premium fuel over regular. Consult your owner’s manual to see whether premium is recommended and under what conditions (e.g., towing).


Myth: EPA fuel economy estimates are a guarantee on what mileage a vehicle will deliver. 

The primary purpose of EPA fuel economy estimates is to provide consumers with a uniform, unbiased way of comparing the relative efficiency of vehicles. Even though the EPA’s test procedures are designed to reflect real-world driving conditions, no single test can accurately model all driving styles and environments. Differing fuel blends will also affect fuel economy. The use of gasoline with 10% ethanol can decrease fuel economy by about 3% due to its lower energy density.


Myth: All vehicles are tested for fuel economy.

Current testing regulations only require light-duty vehicles of 8,500 lbs. or less to be tested for fuel economy. Several popular models, such as the Ford F250/350, Chevrolet/GMC 2500/3500, and Dodge 2500/3500 vehicles, exceed this weight limit and aren't tested and have no official fuel economy rating. The EPA also doesn't test motorcycles or four wheel vehicles that aren't legal for highway driving. Beginning with the 2011 model year, passenger vehicles (vans and SUVs but NOT pickup trucks) up to 10,000 lbs. will be required to have fuel economy labels.

http://www.marketwatch.com/story/10-surprising-myths-about-gas-mileage-2014-03-21?page=1

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