"외모로 여자를 평가하지 마라" Powerful Ads Remind Us a Woman’s Worth Isn’t Measured by Clothes
여자의 가치는 옷에 좌우되지 않는다.
이런 속담도 있다. "옷차림새를 보고 사람을 판단하지 말라"라는 말이 있다.
스위스 여성 비영리 인권단체 Terre des Femmes 와 독일 함부르크의
마이아미 광고학교는 최근 광고 캠페인을 만들었다.
'여자의 가치'라는 제하의 이 광고는 약간 이상한 문구로 된 3개의
포스터로 되어 있다.
포스터는 다리 가슴 발 등 여자의 몸의 서로 다른 부분에 착용하는 위치에 따른
여자에 대한 평가를 해놓았다.
예를 들면, 가슴에 제일 하단부까지 내려오는 가슴이 많이 패인 옷을 입으면
매춘부라고 표시해 놓은 것이다.
즉 이 광고는 이렇게 여자를 모순되게 평가해서는 안된다는 메시지가 강하게
내포되어 있다.
*Ref.
prude 내숭쟁이
old fashion 유행에 쳐진
bore 식상한
tease 놀림꺼리
cheeky 건방진
slut 지저분한
whore 매춘부
Ki Chul Hwang 황기철
Conpaper Editor 콘페이퍼 에디터
Posted by Sara Barnes
There’s the old adage that “clothes don’t make the man,” and so why should they have to make the woman? Swiss feminist group Terre des Femmes and the Miami Ad School in Hamburg, Germany recently created an advertising campaign that begs the question. Called A Woman’s Worth, it features three posters demonstrating the ridiculous notions people often have regarding a woman’s attire and her body.
Each powerful image features a different body part - legs, chest, and feet - and has a “ruler” on it that signifies the length of a skirt, height of a neckline and heel. But instead of the measurements conveying inches or centimeters, the markers include terms like, “prude” and “asking for it.” Depending on where your dress falls (or doesn’t fall), people will unfairly judge you for it.
A Woman’s Worth points out the absurdity of these measurements, and implores us to think beyond the style that a person is wearing. Someone’s value is not dependent on their clothing, and it shouldn’t be an indicator of how to treat them.
Terre des Femmes website
Miami Ad School Europe website
via [Bored Panda and Demilked]
"from past to future"
데일리건설뉴스 construction news
콘페이퍼 conpaper
.