남자가 여자 쳐다볼 때 시선 추적법 소프트웨어 Heatmaps That Reveal Exactly Where People Look
시선 '열추적 소프트웨어'
Men spend more time looking at the woman, while women read
the rest of the ad.
“나는 여자를 쳐다볼 때 눈을 맨 처음 봐”
많은 남자들이 하는 말이다. 그러나 이 사진들은 남자들의 눈길이 어디에 향하는지를 보여준다. 맞춰 보라.
이 질문에 답을 주는 소프트웨어가 있다. 열추적 소프트웨어라고 불리는 이 프로그램은 남자와 여자가 광고를 볼 때 어디를 가장 많이 보는지 알려준다.
여성은 주로 얼굴을 보는 반면 남성은 주로 엉덩이와 가슴을 봤다.
아래 슬라이드를 보면 사람들이 어느 곳을 주로 보는지 알 수 있다.
개발자는 캐나다 요크대의 스콧 맥켄지다
The Huffington Post DE, kcontents
[Relevant Rink]
http://www.yorku.ca/mack/cogain.html
Heatmaps That Reveal Exactly Where
People Look
Gus Lubin, Kim Bhasin and Shlomo Sprung
They say the eyes tell all.
Now thanks to eye-tracking technology we can tell they're saying, and the results
point to fascinating differences between men and women and useful insights into
advertising and design.
We've picked out some of our favorite ones.
Notice how the men are not looking at the shoes at all
These Sunsilk ads show that just putting a pretty face on a copy
isn't enough. It matters where she's looking.
Arts & Culture
CONPAPER