지멘스,267억원 규모 소사~원시간 복선전철 신호 설비시스템 수주 Siemens awarded Sosa~Wonsi Line signalling contract
독일 지멘스와 지멘스코리아 컨소시엄
소사~원시 복선철도 노선도, kcontents
지멘스가 29일 현대정보기술가 발주한 267억원 규모의 소사~원시 복선철도의 신호 설비 자동화 시스템을 수주했다고 밝혔다.
현재 시공 중인 23.4km의 소사~원시 복선철도는 국토부의 수도권 확장계획에 의해 처음으로 건설하는 노선으로 안산의 원시역과 부천 소사역을 연결하게 된다.
소사~원시선은 13개 정거장과 4호선 경인선 안산선으로 환승이 가능하다.
[신호 설비 (RF-CBTC) 자동화시스템] 자동열차운전(ATO) 기능을 갖춘 트레인가드(Trainguard) MT 자동열차보호시스템 에어링크(Airlink) 무선전송시스템 시카스(Sicas) ECC형 연동장치
또한 소사~원시 선은 ETCS-레벨 1 운영 시스템을 통해 소사~원시선 전동열차와 일반 열차의 복합 운영이 가능하고 투자비와 철도 운영비를 줄일 수 있는 모빌리티 솔루션이 국내 최초로 설치될 예정이다 <매경닷컴 참조> 에디터 황기철
Siemens awarded Sosa – Wonsi Line signalling contract
Siemens awarded Sosa – Wonsi Line signalling contract SOUTH KOREA: Hyundai Information Technology has awarded Siemens a €20m contract to supply signalling and automation equipment for the 23·4 km Sosa – Wonsi Line which is under construction in the Greater Seoul area.
Announcing the contract on September 29, Siemens said the north–south orbital route scheduled to open in late 2017 would be the first line in Korea with ‘continuous mixed running of mass transit and mainline trains’.
Siemens is to supply its Trainguard MT automatic train protection with automatic train operation functionality, Airlink radio equipment and Sicas ECC electronic interlockings. In addition, the line will be equipped for ETCS Level 1 operation. The Sosa – Wonsi Line will branch off the existing Seoul – Incheon Line at Sosa and run south to Wonsi New Port in Ansan. It will have 13 stations, including interchanges to Seoul Metro Lines 1 and 4 and the line to Ansan.
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