지멘스, 6.5억불 미 샌프란시스코 'Muni 메트로' 경전철 차량 수주 San Francisco's Shopping Spree for New Muni Cars

 

지멘스가 개발한 라이트레일 차량 'S 200'

 

 

독일 철도차량 제작사 지멘스는 미국 샌프란시스코 시 교통국(SFMTA)으로부터 『Muni 메트로』로 알려지고 있는 경량 궤도교통(라이트레일) 전차 175편성을 6억 4,800만 달러에 수주했다고 발표하였다.


175편성 발주에 추가하여 85편성을 추가옵션을 포함하면 미국에서 경량 궤도교통 차량발주로써 과거 최대급이다.


차량은 이 회사가 북미에서 개발한 라이트레일 차량「S 200」 샌프란시스코 사양을 살펴보면 승강장이 있는 노선을 운행하기 위해 고상식(高床式) 2차체 연접차이다. 전체 길이는 22.8m, 폭은 2.68m이고, 정원은 203명이며, 영업 최고속도는 시속 80km이다.


이미지는 3종의 외관디자인 가운데 어떤 디자인을 채용할지 일반시민의 의견을 수렴하여 교통국에서 결정한다. 제작는 이 회사의 캘리포니아에 있는 새크라멘트 공장에서 제작하며, 제1진은 2016년에 납품하게 된다.

 

지멘스는 북미 라이트레일 차량의 약 1/3 가량을 공급하고 있으며, 이 회사에 따르면 현재 17개 도시에서 1,300량이 운행되고 있다고 한다.


Muni 메트로는 시내중심부에는 지하이며, 그 외는 노면을 주행하는 라이트레일로써 샌프란시스코 시내에 115.1kmㆍ모두 7계통 노선망으로 구성되어 있다. 교통국 데이터에 의하면 2012년 평일 하루 이용자는 약 17만 3,500명이나 된다. 보스턴과 로스엔젤레스에 이어 미국 전체에서 세 번째로 이용자가 많은 노선이다.

emerging media Response, 2014. 9. 22.

레일뉴스

 

 

San Francisco's Shopping Spree for New Muni Cars

 

 

Tuesday, September 23, 2014 - 7:00am PDT by James Brasuell Irvin Dawid

After winning the contract to build All Aboard Florida's locomotives and passenger cars, Siemens Sacramento manufacturing plant landed a $648 million contract much closer to home: Replacement of the San Francisco Muni Metro Breda light rail cars.


San Francisco "Mayor Ed Lee signed a $648 million contract [on Sept. 19] with Siemens, a German manufacturer with a railcar plant in Sacramento, to build 175 new Muni Metro cars," writes Michael Cabanatuan, transportation reporter for the San Francisco Chronicle. [See rendering of new light rail vehicles.]

 

The San Francisco Municipal Transportation Agency (SFMTA) has options "to buy 85 more cars in 2018 to 2030," adds Cabanatuan, which would bring the total to $1.2 billion, writes Jerold Chinn of SF Bay.

 

"The first new cars are expected to arrive at the end of 2016, with 24 needed for the Central Subway in time for its scheduled opening in 2019," adds Cabanatuan.

 

Muni Metro's current light rail vehicles, made by Italian rail manufacturer Breda (now AnsaldoBreda), are experiencing "troubles with doors and their propulsion system," according to John Haley, transit director for the MTA, notes Cabanatuan.

 

Inside the Market Street and other tunnels, the Siemens car [see rendering of interior] will have level boarding at stations, and will accommodate low boarding platforms at street stations with steps that fold-up in the subway.

 

The value of Siemen's contract for production of locomotive and rail cars with All Aboard Florida was not disclosed, though Allen Young of the Sacramento Business Journal, who writes about both contracts, indicates that the total price of the Miami-to-Orlando project is $2.3 billion.

 

According to Siemens' press release on the San Francisco order, "(e)very third streetcar or light rail car operating in the USA today comes from Siemens."

planetizen

 

 

 

 

Construction News
CONPAPER

댓글()