세계로 뻗는 중국 철도, 아시아와 유럽을 넘본다 China takes a strategic move to step in Central Asia through Silk Road
Xinjiang~Bugaria Railway route
Yunnan~Singapore Railway route
"뉴 실크로드"
신장 위구르 자치주와 유럽을 잇는 고속철도계획은 지정학적 또 기술적으로 기준과 자금조달 등에 대해 좀더 많은 상호 검토가 필요할 것이라고 전문가의 말을 빌어 중국 차이나일보가 보도했다.
중국의 철도 전문가에 따르면 6000km에 달하는 고속철도는 신장과 키르키즈스탄 타지키스탄 우즈베키스탄 투르크메니스탄 이란 터키 등을 경유하여 불가리아까지 연결하게 된다.
여객용 200km/h,화물용은 160km/h 속도의 열차 운행하게 되며 이에 소요되는 예산은 약 1500억불로 추정되고 있다.
2020년에 대부분 완공되며 여건이 어려운 일부구간까지는 2030년이면 완전히 끝날 것으로 예상하고 있다.
중국의 이 프로젝트 구상은 신장지역의 교통량이 급증하고 있는 시점에서 시진핑 주석에 의해서 제안되었는데 과거 선조들의 실크로드 루트를 따라 재현할 것을 검토 요청한 바 있다.
또 하나의 철도 프로젝트로는 아시아권 철도망이다. 중국 유안에서 라오스 태국 말레이지아를 경유해 싱가포르까지의 무려 3000km에 이른다.
750억불이 예산이 소요될 것으로 예상되는 이 프로젝트는 중국 경제에 많은 기여를 할 것으로 보고 있으며 2020년에서 2025년까지 완공될 것으로 예상하고 있다.
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Further negotiations on issues including geopolitics, technological standards and funding are needed for a high-speed railway China is planning between the Xinjiang Uygur autonomous region and Eastern Europe, according to experts who were interviewed by China Daily.
The 6,000-km link will start in Xinjiang and pass through Kyrgyzstan, Tajikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran and Turkey to Bulgaria, said Zhao Xiaogang, former chairman of China South Locomotive and Rolling Stock Co (CSR), a leading Chinese industrial manufacturer and exporter.
Zhao is also an adviser to the China Institute for Innovation and Development Strategy.
Passenger train speeds will reach 200 kph and freight trains 160 kph, Zhao told the daily.
Investment in the line will be about $150 billion, Zhao said, adding that it could be largely finished in 2020 and fully completed by 2030.
"It can be regarded as a new Silk Road," he said.
The pace of railway construction in Xinjiang has increased significantly since September, when Chinese President Xi Jinping raised the idea of a Silk Road economic belt.
He proposed reviving the ancient trade route connecting China, Central Asia and Europe.
Zhao also said China is considering a 3,000-km line from Yunnan province that would pass through Laos, Thailand and Malaysia to Singapore.
Total investment would be about $75 billion and the project would boost the GDP of China and related countries by $375 billion. The project could be largely finished in 2020 and fully completed in 2025, he said.
You can read the rest of the story on China Daily.
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황기철 @conpaper
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