인간에게 탁구를 가르치는 로봇, 세계 기록 깨다 VIDEO: Table tennis playing robot breaks world record - Meet The Record Breakers Japan
The record breaking robot that teaches humans how to play table tennis
By Kristen Stephenson Published 23 February 2017
Developed by Omron Corporation, FORPHEUS (Future Omron Robotics Technology for Exploring Possibility of Harmonized aUtomation with Sinic Theoretics) has officially been given the Guinness World Records title for being the First robot table tennis tutor for its unique technological intelligence and educational capabilities.
guinnessworldrecords.com
인간에게 탁구를 가르치는 로봇, 세계 기록 깨다 사람들보다 탁구를 더 잘 칠 수 있는 놀라운 능력을 가진 로봇 FORTHEUS 일본의 오므론(Omron Corporation)이 개발한 FORTHEUS(미래의 Omron Robotics Technology for Haronized Auntomation with Sinic Resistics)로봇이 공식적으로 기네스북에 올랐다. 이 프로젝트의 개발자인 타쿠 오야에 따르면, FORTPHEUS의 목표는 탁구 게임을 사람에게 가르치는 방법으로 인간과 로봇을 조화시키는 것이었다. 이 로봇은 경기 중에 움직이는 데 사용할 수 있는 최첨단 비전과 동작 센서 덕분에 코치로 용이하게 활동할 수 있다. 또한 FORTHEUS에는 테이블 위에 위치한 카메라가 장착되어 있어 공의 위치를 초당 80회라는 놀라운 속도로 모니터링한다. 또한 이 기능을 통해 사람들에게 공이 어디로 올 것인지의 투사된 이미지를 보여주어 기술을 향상시킬 수 있다. 이 프로젝트의 가장 어려운 부분 중 하나는 FORPHEUS가 참가 선수들이 경기를 얼마나 잘 하는지 결정하는 데 도움이 될 인공지능에 필요한 알고리즘을 결정하는 것이었다.
하지만, 일단 완벽한 계산이 만들어지면, 그것은 단지 속도 감지 컴포넌트를 설계하는 문제일 뿐인데, 로봇이 실행 가능한 코치가 되기 전에 초당 1,000번의 상대 공을 계산한다. 황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터 Ki Cheol Hwang, conpaper editor, curator |
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According to the project's lead developer Taku Oya, the goal of FORPHEUS was to harmonise humans and robots, by way of teaching the game of table tennis to human players.
The machine is easily able to act as a coach thanks to cutting edge vision and motion sensors it can use to gage movement during a match.
FORPHEUS also features an array of cameras that are situated above the ping pong table which monitors the position of the ball at an impressive rate of 80 times per second.
This functionality also allows the robot to show its human student to see a projected image as to where the return ball will land so that they may improve their skills.
One of the most difficult aspects of the project was determining the algorithms needed for artificial intelligence that would help FORPHEUS determine how well human participants play the game.
However, once the perfect computation was established, it was only a matter of designing a speed-sensing component, which now calculates the opponents ball at one thousand times per second, before the robot was a viable tutor.
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