쿠웨이트, 바레인 등 중동 GCC국가 철도 프로젝트 다시 활기 VIDEO: Metro construction to begin in Kuwait and Bahrain


Metro construction to begin in Kuwait and Bahrain

by Jack Ball on Aug 28, 2018 


Rail infrastructure projects are picking up steam across the Gulf, with work on projects in Bahrain and Kuwait making progress this year, according to local media.


According to Arabian Business, work has already begun on a 111km railway project to connect Kuwait with the rest of the Gulf region.


Kuwait said to start work on 111km railway project/Arabian Business




 

쿠웨이트, 바레인 등 중동 GCC국가 철도 프로젝트 다시 활기


중동 지역 철도 인프라 프로젝트가 올해 바레인 및 쿠웨이트에서 진행 중인 프로젝트와 함께 걸프만 전역에 걸쳐 활기를 불어넣고 있다.


아라비아 비즈니스에 따르면, 쿠웨이트와 걸프 지역의 다른 지역을 연결하는 111km의 철도 프로젝트에 이미 착수했다.


쿠웨이트와 바레인은 철도 프로젝트에 어려움을 겪었지만, UAE와 사우디아라비아에서는 지하철 계획이 순조롭게 진행되어왔다. 


30억불 규모의 이 프로젝트의 1단계는 사우디 국경에 있는 누와이즈브와 쿠웨이트 시와 부비안 항구를 연결하는 153km의 노선을 구축하는 것.


쿠웨이트에서 오만까지 6개국 걸프 전 지역을 지나는 2,100km 구간의 승객과 화물 철도 네트워크 프로젝트는 "저유가로 인해 국가예산이 감축됨에 따라 기술적, 행정적 장애를 겪고 있다"고 보고서는 밝혔다.


한편, 바레인은 최소한 2023년까지는 철도 네트워크를 인접 국가인 사우디에 연결하지 않을 것이라고 말한 것으로 알려졌다.


아라비안 비즈니스 보고서에 따르면 바레인이 오랫동안 추진해온 경전철 시스템에 대한 작업은 2019년 3월 안에 시작될 것으로 보인다.


바레인 교통부의 한 관리에 따르면, 정부가 민간 부문에서10~ 13.7억불이 소요되는 야심 찬 사업에 부분적으로 자금을 조달할 것으로 기대하고 있다.


쿠웨이트 철도 프로젝트와 마찬가지로 바레인 경전철 1단계 작업은 2009년에 시작될 예정이었으나 재정 위기와 예산 승인으로 중단되었다.




교통 기반시설은 바레인의 10억 달러 투자 계획의 핵심 요소 중 하나이며, 지역 경쟁력 강화를 위한 원대한 계획 중 하나이다.


쿠웨이트와 바레인 철도사업은 지연의 양상을 보여왔지만, UAE와 사우디에서 진행 중인 철도 프로젝트는 꾸준히 진행되고 있다.


올해 7월에는, 미국의 제이콥스(Jacobs Engineering Group)가 UAE의 에티하드(Etihad) 철도 프로젝트 참여사로 선정되었다고 발표됐다.


제이콥스는 화물열차 및 여객철도망에 중요한 기술 및 프로그램 컨설팅 서비스를 제공할 것이다.


회사는 또한 설계 및 시공사가 준비할 상세 설계를 검토하고 감독할 뿐만 아니라 네트워크 엔지니어링 및 설계 서비스도 제공할 예정이다.


또한 회사는 개발사업을 위한 건설 감독 서비스를 제공할 것이다.

한편, 사우디에서 리야드 메트로 4호선의 시험 운행이 올해 6월에 시작되었다. 


프랑스의 교통 시스템 공급업체인 알스톰(Alstom)은 FAST 컨소시엄이 운영하는 메가프로젝트 4라인 디포 테스트 트랙에 대해 초기 동적 테스트를 수행했다고 밝혔다. 


황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터

Ki Cheol Hwang, conpaper editor, curator


Rail projects have faced challenges in Kuwait and Bahrain, but metro schemes are on track in the UAE and Saudi Arabia [representational image of Etihad Rail]. 


The first phase of the project, set to cost $3bn (KWD908.4m), will create a line to Nuwaiseb on the Saudi border and a 153km line linking Kuwait City with Boubyan Port.




Stretching through all six Gulf states from Kuwait to Oman, the 2,100km passenger and cargo network has “faced technical and bureaucratic obstacles, and stalled as state budgets tightened because of low oil prices”, the report stated.


Meanwhile, Bahrain has reportedly said it will not connect its network to neighbouring state, Saudi Arabia, “until at least 2023”.


Work on Bahrain’s long-promised light rail system, according to an Arabian Business report, is likely to start in the last three months of 2019 as it seeks bids for construction.


According to Abdulm Rahman Al Janahi, an official from Bahrain's transport ministry, the country may look to the private sector to partially fund the ambitious project, believed to cost between $1bn (BHD377.2m) and $2bn (BHD754.4m).


Al Arabiya



edited by kcontents


Similar to issues faced by the Kuwaiti rail project, work on Phase 1 of Bahrain's light rail system was due to start in 2009, but was halted due to the financial crisis and budgetary approvals.


Transport infrastructure is one of the key pillars on Bahrain’s billion-dollar investment plan, part of a wider desire to upgrade its regional competitiveness.


While there appear to be delays in Kuwait and Bahrain, work is steadily progressing on the rail projects under way in the UAE and Saudi Arabia. 


This July, US firm Jacobs Engineering Group announced it had been selected to work on the UAE’s Etihad Rail project.

Jacobs will deliver critical technical and programme consulting services for the freight and passenger railway network.


The firm will also deliver engineering and design services for the network, in addition to reviewing and providing critical oversight for detailed designs, which will be prepared by design and build contractors.


Additionally, the company will provide construction supervision services for the development.

In Saudi Arabia, meanwhile, test runs began for Riyadh Metro's Line 4 this June. 


French transport system provider Alstom revealed it has been conducting initial dynamic tests for the megaproject's Line 4 Depot Test Track, on which the FAST Consortium is working. 


Tests cover the railway system's performance in terms of power supply and signalling, using trains that have already been delivered for the project, located in Saudi's capital city. 

constructionweekonline


kcontents



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