교량 형고 조정하는 미 뉴저지 베이온 교량 건설 영상 VIDEO: How crews are lifting the Bayonne Bridge’s roadway while keeping its arch in place: VIDEO


VIDEO: How crews are lifting the Bayonne Bridge’s roadway while keeping its arch in place



뉴욕 항만청이 시행하고 있는 13억불짜리 뉴저지 베이온 교량 프로젝트

2013년 착수했으며 기존 아치를 존치한 상태에서 교량공사 확장공사(교량 높이 조정)가 진행 중이다.


아마도 토목기술자가 아니면 어떻게 시공할까 신기할 것이다.


대부분의 교량에서처럼 기존교량의 통행이 문제가 되듯이 베이온 교량 건설에서도 교량하부 통행문제가 가장 큰 관심사 중의 하나였다.


기존 교량의 4차로를 2차로로 통행시켜 교통문제를 해결하고 나머지 2차로를 제거한 후 새로운 교각을 건설했다.


이제 마지막 주요 공정인 기존 아치부를 그대로 유지하며 45.3m와 64.5m 사이에 있는 19.2m의 길이의 교량 형고를 올리는 

작업이 남아있다.


베이온 교량은 공사 착수 후 6개월은 아치부의 보강과 타워가 시공됐다. 아치부 신설부는 강상판으로 시공되며 거더 가설은 

PSM공법이 적용됐다.


신설 상부는 봄에 착수되어 현재는 콘크리트 타설 중으로 완료되면 기존 교량은 철거된다. 계획 공정보다 6개월 앞당겨져 완공 예정이다.


기존 교량에 없던 보도 부분도 신설되며 2017년 하반기 완공 시 뉴욕과 뉴저지항에 현재보다 더 큰 배가 통행할 수 있게 된다.


상세는 동영상 참조


 


황기철  콘페이퍼 에디터

ki chul, hwang conpaper editor 


Kerry Clines | August 15, 2016

A video report recently posted by SILive.com provides a tour of the Port Authority of New York and New Jersey’s $1.3 billion Bayonne Bridge construction project, which began in 2013 and is “Raising the Roadway” without altering the bridge’s existing arch.


“One of the interesting things about the Bayonne Bridge is that, with most bridges you’re concerned primarily with traffic going over the bridge, with the Bayonne Bridge we’re just as concerned with traffic that’s passing beneath the bridge,” said Dennis Stabile, Port Authority program manager, Bayonne Bridge Program, according to silive.com.


The project will lift the bridge deck 64 feet, from 151 feet to 215 feet, while keeping the bridge’s current arch in place. This will allow larger ships to access the ports of New York and New Jersey.


“We’re keeping the arch structure in place. It’s an historical arch. It’s in generally good condition,” Stabile told the news agency. “We’re rehabilitating it to add strength to the bridge, to the arch structure itself.”


During the first half of the year, the main span’s steel arch was strengthened and the steel towers were built. The components of the elevated steel deck began in the spring. Suspended floor beams were placed and the new suspender system was installed. Now, crews have started pouring concrete for the main span deck, beginning at the New Jersey tower.


According to the Port Authority, navigational clearance should be achieved by late 2017.

http://www.equipmentworld.com/video-progress-on-bayonne-bridges-raise-the-roadway-construction-project






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