건축계의 대가 안도 타다오의 빛과 콘크리트의 세계 10 Dramatic Buildings by Architect Tadao Ando, The Master of Light and Concrete

 

Japanese architect Tadao Ando is well known for his masterful use of concrete structures in harmony with natural elements. The beauty of Ando’s architecture often relates to how man-made design takes a back seat to sunlight, wind, water, or landscape. Simple concrete blocks are perfectly scaled in relation to nature and become a backdrop for the organic world.

 

Left to right: Modern Art Museum of Fort Worth, Benesse House Oval, Church of Light, Garden of Fine Art, Sayamaike Museum, Glass House, 21 21 Design Sight, Hill of the Buddha in Makomanai Takino Cemetery

 

 

One of the most obvious examples of this is Aldo’s use of sunlight in projects like Church of Light. “In all my works, light is an important controlling factor,” explains Aldo. “I create enclosed spaces mainly by means of thick concrete walls. The primary reason is to create a place for the individual, a zone for oneself within society. When the external factors of a city’s environment require the wall to be without openings, the interior must be especially full and satisfying.”

 

https://mymodernmet.com/tadao-ando-buildings/

 

안도 다다오의 건축설계 

빛과 콘크리트의 달인에 의한 10개의 극적인 건물

 

일본의 건축가 안도 다다오는 자연적 요소와 조화를 이루는 콘크리트 구조물을 마스터하게 사용한 것으로 잘 알려져 있다. 안도 건축의 아름다움은 종종 인간이 만든 디자인이 햇빛, 바람, 물, 또는 풍경으로 어떻게 뒷자리를 차지하는지와 관련이 있다. 단순한 콘크리트 블록은 자연과 관련하여 완벽하게 크기가 조정되고 유기 세계의 배경이 된다.

 

상단 사진설명

왼쪽에서 오른쪽으로 : 현대미술관, 베네세 하우스 오벌, 빛의 교회, 미술의 정원, 사야마이케 박물관, 유리 집, 2121 디자인 뷰, 마코마나이 타키노 묘지 불상의 언덕

 

 

안도 타다오(安藤忠雄)

搜狐

 

안도 타다오는 일본의 세계적인 건축가이다. 안도는 한 편의 소설 같은 삶을 살았는데, 건축가가 되기 전에 트럭 운전사와 권투선수로 일했고, 건축에 대해서 전문적인 교육을 받은 일이 전혀 없다는 점이다. 1969년에 그는 회사를 설립했고, 1995년에는 프리츠커 건축상을 수상했다. 위키백과

출생: 1941년

 

Benesse House Oval at Benesse Art Site on Naoshima Island, Japan (Photo: Stock Photos from Avim Wu/Shutterstock)

 

 

CHURCH OF LIGHT

The Architecture of Tadao Ando - 10 Dramatic Buildings by the Master of Light and Concrete The Church of Light in Ibaraki, Osaka, Japan (Photo: Stock Photos from chisanupong Boss/Shutterstock)

 

이것의 가장 분명한 예들 중 하나는 알도가 빛의 교회와 같은 프로젝트에 햇빛을 사용하는 것입니다. "내 모든 작품에서 빛은 중요한 조절 요소이다," 라고 알도가 설명합니다. "주로 두꺼운 콘크리트 벽을 이용하여 밀폐된 공간을 만듭니다. 주된 이유는 사회 내에서 개인의 공간, 자신을 위한 영역을 만들기 위해서이다. 도시 환경의 외부 요인에 의해 벽이 개방되지 않으면 안 될 경우, 내부는 특히 꽉 차야 하고 만족스러워야 합니다."

 

안도의 자연적 요소 사용은 건물 규모에 국한되지 않는다. 그의 프로젝트 중 많은 것들이 건축과 풍경 사이의 경계를 완벽하게 모호하게 합니다. 계단, 경사로, 그리고 다리는 종종 건축의 틀을 적당히 제시함으로써 자연을 고양시키는 경험을 만들기 위해 땅에 박혀 있다. 건축사학자 프란체스코 달코는 알도의 접근을 "중대한 지역주의"라고 묘사한다.

 

 

The Church of Light in Ibaraki, Osaka, Japan (Photo: Stock Photos from Sira Anamwong/Shutterstock)

 

 

건축에 대한 안도의 최소 침습적 접근과 재료와 규모에 대한 진정한 통달은 종종 완성된 프로젝트에 예상치 못한 영향을 미친다. 그의 작품은 종종 거의 영적인 자질을 지니고 있다. 건축은 자연, 역사, 경험과 완벽하게 조화를 이룬다. 이러한 프로젝트를 만든 것에 대한 그의 명성은 독학한 건축가 프리츠커상을 1995년에 받았다. 이것은 건축가에게 수여된 가장 권위 있는 상이다.

 

 

작업 중인 안도의 디자인을 더 보려면 아래로 스크롤하여 그가 좋아하는 10개의 프로젝트에 대해 자세히 알아보세요

 

https://mymodernmet.com/tadao-ando-buildings

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