우크라이나 752편, 이란 미사일에 격추? It Sure Looks Like the Ukrainian 737 May Have Been..

It Sure Looks Like the Ukrainian 737 May Have Been Accidentally Shot Down in Iran

 

By Jeff Wise
In the wake of the crash of Ukrainian International Airlines Flight 752 in Tehran this morning, two schools of thought quickly emerged. The first accepted the explanation given by Iranian authorities: that the 3-year-old 737-800, which had taken off minutes before, had suffered engine failure before plunging into the ground at Khalaj Abad, killing all 176 aboard. The second, widespread on the internet, was that the Kiev-bound plane had been accidentally shot down by an Iranian air-defense missile.

 

Photo: Ali Mohammadi/Bloomberg via Getty Images

 

우크라이나 752편, 이란 미사일에 격추?

   오늘 아침 테헤란에서 발생한 우크라이나 국제항공 752편 추락사고의 여파로 두 개의 사고 원인 분석이 빠르게 등장했다. 첫 번째는 이란 당국의 설명을 받아들였다. 이란 당국은 3년된 737-800이 몇 분 전에 이륙한 후 칼라지 아바드에서 엔진 고장으로 추락해 탑승자 176명 전원이 사망했다는 것이다. 인터넷에 널리 퍼진 두 번째는 키예프행 비행기가 이란 방공 미사일에 의해 우발적으로 격추되었다는 것이다.

사실 실제로 무슨 일이 일어났는지 확실히 말하기는 너무 이르다. 과거의 경험에 따르면, 사실로 보도된 많은 것들은 잘못된 것으로 판명된 경우도 많았다. 확실한 원인은 아직 아무도 모른다. 그러나 지금 우리가 가지고 있는 정보를 볼 때, 두 번째 설명은 첫 번째 설명보다 더 합리적이다.

 


flightradar 24가 기록한 비행 자료에 따르면, 이란이 미군이 있는 이라크 기지에 12개 이상의 탄도미사일을 발사한 지 3시간이 조금 넘은 시각인 2시 42분, 즉 현지 시간으로 오전 6.12시)에 이륙했다. 3분 후, 그것은 거의 8,000피트의 고도에 도달했고 276노트, 즉 시속 318마일의 꾸준한 지상 속도로 계속 오르고 있었다. 그러다가 갑자기 떨어졌다. 이란 국영 매체는 비행기가 화염에 휩싸여 착륙하는 장면을 담은 동영상을 공개했다.

이란 관계자는 IRNA 통신에 "엔진 중 한 곳에서 화재가 발생해 조종사가 통제력을 상실했다"고 말했다.

엔진 오작동은 확실히 비행기 추락을 유발할 수 있지만 통상 보잉 752의 관측된 사고 사례는 아니다. 엔진이 아닌 날개는 비행기를 공중에 유지시켜 주는 것이며, 비행기가 모든 엔진에서 동력을 잃더라도 조종사의 조종 아래 상당한 거리를 비행할 수 있다.

위키백과



또한 주목할 만한 것은, 당국자들이 아직도 연기가 자욱한 잔해 속을 헤집기 전에, 이란의 설명이 믿을 수 없을 정도로 빨리 나왔다는 점이다. 놀랍게도, 충돌 직후 엔진 고장 설명을 지지했던 우크라이나 관리들은 원인을 밝히기에는 너무 이르다고 말하고 있다.

황기철 콘페이퍼 에디터 큐레이터
Ki Chul Hwang editor curator
edited by kcontents

Given that the facts are just starting to trickle in, it’s far too early to say with any certainty what actually happened. Based on past experience, much of what has been reported as fact will turn out to be wrong; the true cause may very well turn out to be something no one has yet considered. But given the information we have right now, the second explanation makes more sense than the first.

 


According to flight data recorded by Flightradar 24, the plane took off at 2:42 universal time, or 6.12 a.m. local time, a little more than three hours after Iran launched more than a dozen ballistic missiles at Iraqi bases hosting U.S. troops. Three minutes later, it had reached an altitude of nearly 8,000 feet and was continuing to climb at a steady ground speed of 276 knots, or 318 mph. Then, abruptly, it dropped. A state-run Iranian media outlet released a video that appeared to show the aircraft descending in flames before impacting the ground.

ad cash network
edited by kcontents

An Iranian official told the IRNA news agency that a fire had broken out in one of the engines, causing the pilot to lose control.

 


Engine malfunctions can certainly cause planes to crash but generally not in the manner observed with Flight 752. The wing, not the engine, is what keeps a plane in the air, and even if a plane loses power in all its engines, it can still glide for a considerable distance under pilot control (see: the Miracle on the Hudson). Even if an engine catches fire, the flight crew generally has time to respond.

Worth noting too is that Iran’s explanation came implausibly quickly, before officials had scarcely had a chance to pick through the still-smoldering debris. Tellingly, Ukrainian officials, who had endorsed the engine-failure explanation soon after the crash, soon backtracked, saying it was too early to ascribe a cause.

View full text
http://nymag.com/intelligencer/2020/01/iran-plane-737-crash-in-tehran-was-it-shot-down.html
kcontents

댓글()