밤에 스마트폰 오래 보면 혈당 급상승


블루라이트 발광 다이오드(LED) 불빛


    밤에 어두컴컴한 곳에서 스마트폰 등 모바일 기기의 화면을 들여다보면 여기서 나오는 발광 다이오드(LED) 불빛으로 인해 혈당이 올라가고, 단 음식에 대한 식탐도 증가하는 것으로 나타났다.


프랑스 스트라스부르대학교 연구팀은 수컷 쥐를 대상으로 한 실험에서 밤에 한 시간 동안 전자기기 스크린에서 나오는 LED 파란 불빛에 쥐를 노출시켰다. 그리고 쥐 사료용 건강식과 물, 라드(돼지비계를 정제해 하얗게 굳힌 것), 설탕물 중 선택해서 먹게 했다.


그 결과, 파란 빛에 노출된 쥐들은 설탕물을 더 많이 마시는 것으로 나타났다. 연구팀의 아나얀시 마시스-바르가스 박사는 “LED의 파란 불빛에 노출된 쥐들은 당 내성이 심하게 변동됐다”고 말했다.



News-Medical.Ne


 

Blue light raises blood sugar, sugar consumption in rats

Researchers say the finding supports previous research linking obesity and artificial light at night, such as that emitted by mobile devices.

ByTauren Dyson


July 9 (UPI) -- Looking at the LED light in the screens of mobile devices at night may increase a person's blood sugar and desire to eat sugar, a study with rats suggests.


After an hour of exposure to the blue light from LED screens, male lab rats showed a fluctuation in glucose tolerance, an early warning of pre-diabetes, according to research presented Tuesday at the Society for the Study of Ingestive Behavior.




"Limiting the amount of time that we spend in front of screens at night is, for now, the best measure to protect ourselves from the harmful effects of blue light," Anayanci Masís-Vargas, a researcher from the University of Strasbourg and study lead author, said in a news release.


After exposing male lab rats to LED blue light for only an hour, the researchers gave the animals the option of consuming healthy rodent food, water, lard or sugar water. The rats drank more sugar water on nights they were exposed to blue light than. The researchers say this exposure to blue light could interrupt the ability to process sugar, suggesting it may lead to diabetes.


Collective Evolution

edited by kcontents


https://www.upi.com/Health_News/2019/07/09/Blue-light-raises-blood-sugar-sugar-consumption-in-rats/9341562675497/


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그는 “이는 파란 불빛에 노출되면 당을 처리하는 능력이 방해받는다는 것을 의미한다”며 “밤에는 스마트폰 등 전자기기를 보는 시간을 줄여야만 한다는 것을 보여준다”고 덧붙였다.


연구팀은 “이번 연구는 지난 2016년 나온 전자기기의 파란 불빛이 혈당을 조절하는 신체의 능력에 지장을 줄 수 있다는 연구 결과를 뒷받침하고 있다”고 설명했다. 사람을 대상으로 한 2016년 연구에서 밤중에 전자기기에 불빛에 노출되는 것과 음식 섭취 사이에 직접적 연관성이 있는 것으로 밝혀졌다.


마시스-바르가스 박사는 “어쩔 수 없이 밤에 전자기기를 봐야 하는 상황이라면 야간용 앱이나 전자기기에 내장된 야간 모드를 사용해 파란 불빛을 줄이거나 오렌지색으로 바꾸는 게 좋다”고 말했다.


이번 연구 결과(Blue light raises blood sugar, sugar consumption in rats)는 ‘미국 섭식행동 연구학회(Society for the Study of Ingestive Behavior)’ 연례회의에서 발표됐다.

권순일 기자 kstt77@kormedi.com 코메디닷컴



Nutritional supplements offer no protection against cardiovascular diseases, say researchers


Angela Betsaida B. Laguipo, BSN

By Angela Betsaida B. Laguipo, BSNJul 9 2019


A new study warns that most dietary supplements do nothing to protect against cardiovascular diseases, including heart disease, stroke, and even heart attacks. Based on the research, the team of researchers from West Virginia University concluded that most nutritional supplements do not offer protection against potentially fatal heart conditions.


Nutritional supplements on a grey tableValentina_G | Shutterstock


 

비타민제, "심혈관질환 예방효과 없다" 


차라리 염분 섭취량 줄이는게 더 효과적

웨스트버지니아 대학 연구팀


      비타민제를 비롯한 일부 영양제는 심혈관질환 및 조기 사망을 예방하는 효과가 없다는 연구 결과가 나왔다.


미국 웨스트버지니아 대학 연구진은 총 16종류의 영양보충제와 8가지 식이요법이 심혈관질환 예방에 미치는 영향에 대한 연구 277건을 분석한 결과, 이와 같이 밝혔다.




분석 결과, 종합비타민과 비타민 A·B6·C·E·D는 심혈관질환과 그로 인한 조기사망 위험을 줄이지 못하는 것으로 나타났다. 칼슘과 셀레늄, 항산화제 역시 마찬가지였다. 다만, 엽산 보충제를 꾸준히 복용하면 뇌졸중 위험이 감소했으며, 오메가-3 영양제를 복용했을 때 심근경색 등 심혈관질환 위험이 감소하는 것으로 나타났다. 그 외의 다른 영양제는 별다른 효과가 없었다.


식이요법도 의미 있는 효과를 보이지 못했다. 건강에 좋다고 잘 알려진 지중해식 식단 역시 유의미한 심혈관질환 예방 효과가 없었다. 다만, 염분 섭취량을 줄이면 고혈압 여부에 관계없이 심혈관질환에 의한 사망률이 줄었다.

 

연구진은 영양제가 결코 실제 음식을 대체할 수 없다는 점을 강조하며, 건강한 음식과 규칙적인 운동 그리고 금연을 강조했다.


옥스퍼드 대학 수잔 젭 교수는 “시중에 판매되는 영양제에서 특별한 건강상의 이득을 찾지 못했다는 연구가 이전에도 많이 나왔다”며 “특정 영양소 결핍증이라든지, 임신 초기의 엽산 보충제 등 특정 상황에서 복용했을 때 효과가 좋으며 건강한 일반인에게는 큰 도움이 되지 못한다는 점을 시사한다”고 밝혔다.


이번 연구 결과는 미국 내과학회보(Annals of Internal Medicine)에 발표됐다.

연희진 기자 miro22@kormedi.com 코메디닷컴


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The study, which was published in the journal Annals of Internal Medicine, shows that although reduced salt intake and certain supplements may lower the risk of cardiovascular diseases, most nutritional supplements do not improve the risk for heart disease or death.


The popularity of nutritional supplements skyrocketed in the United States over the past years, with about 3 in 4 people currently taking them. Ironically, there’s only limited evidence on the efficacy of these supplements or if they’re safe to consume.




The reason we conducted this study was that millions of people in the United States and across the world consume supplements or follow certain dietary patterns, but there was no good-quality evidence to suggest that these interventions have any effect on cardiovascular protection."


Safi Khan, assistant professor, West Virginia University School of Medicine


Few supplements show health benefits for the heart

The researchers analyzed data from 277 randomized controlled trials to determine the effects of 18 nutritional supplements and 8 diets on the health of nearly 1 million adults. Findings show that of the 16 dietary supplements, only two showed beneficial effects on heart health, namely omega-3 long-chain fatty acids and folic acid.


"The majority of supplements have no effect on improving survival or reducing the risk of heart attack or stroke," Dr. Safi Khan, an assistant clinical professor of internal medicine at West Virginia University, said in a statement.


In fact, the researchers found that omega-3 long chain fatty acids may help protect against heart attack, or myocardial infarction and coronary heart disease. Moreover, the risk of stroke lessened in people who took folic acid supplements.


Other supplements namely selenium, vitamin B6, vitamin E, vitamin C, iron, and vitamin A, among others, show no significant effect on heart health.


Some supplements may even cause harm

Some supplements may even cause potential harm. For example, taking both vitamin D and calcium may increase the risk of stroke. However, taking vitamin D or calcium alone seemed to have no effect on cardiovascular outcomes or mortality.


Many popular diets have no beneficial effects on heart health, too

Supplements aside, the researchers also focused on dietary interventions to see if they are beneficial for the heart. That’s because there’s a little body of knowledge and high-quality evidence that diets are really heart-healthy.


 

Natural Medicine World

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Most diets, like modified fat intake, the Mediterranean diet, and reduced saturated fat intake, had no effect on the heart at all. In fact, the only beneficial diet is the reduced salt intake, but only in those with normal blood pressure. People with hypertension are already at risk for various cardiovascular events.


Reduced salt intake was associated with improving overall survival and cardiovascular mortality. This is something that can be backed up with logic because there is a sufficient amount of data, in various studies, that shows low salt intake basically improves hypertension, which directly influences the cardiovascular outcome."




One of the most surprising findings was that the Mediterranean diet didn’t provide heart health protection. The diet is renowned and popular for its promise to reduce the risk of various ailments, including cardiovascular disease.

https://www.news-medical.net/news/20190709/Nutritional-supplements-offer-no-protection-against-cardiovascular-diseases-say-researchers.aspx


KCONTENTS

Posted by engi, conpaper Engi-

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